Gå til innhold

Fallout, new vegas

KeyanZa

Anbefalte innlegg

Hey

Har spilt fallout noen timer nå å må si jeg har nesten blitt hekta hehe.

Lurer på er d mulig å finne ut hvor mye hp mobs har? om jeg har sjanse til å ta dem før jeg går til angrep?

er kun lvl 4, men enkelte ganger har jeg møtt motstand som jeg bare så vidt gjør skade på før jeg dør, noen måte å finne ut på om jeg skal angripe før jeg gjør det?

Har lyst til å spille sniper og sniking.

Noen tips til hvor jeg kan finne sniper våpen i lav lvl?

og andre tips er velkommen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan finne en Cowboy Repeater når du kommer til Primm, i sheriff kontoret. Den mangler scope men er vel egentlig det eneste alternativet til Varmint Rifle tidlig i spillet. Når du kommer til Boulder City fins det en hunting rifle inne i togstasjonen i nærheten der. Med scope og custom action mods en veldig kraftig sniper rifle.

Tror egentlig bare du må prøve deg frem for å se hva du kan kverke eller ikke. Vanligvis giant radscorpions, deathclaws, supermutants og ymse typer sentry bots og sånt som kan være problematisk i lavere levels.

Lenke til kommentar

Du kan finne en Cowboy Repeater når du kommer til Primm, i sheriff kontoret. Den mangler scope men er vel egentlig det eneste alternativet til Varmint Rifle tidlig i spillet. Når du kommer til Boulder City fins det en hunting rifle inne i togstasjonen i nærheten der. Med scope og custom action mods en veldig kraftig sniper rifle.

Tror egentlig bare du må prøve deg frem for å se hva du kan kverke eller ikke. Vanligvis giant radscorpions, deathclaws, supermutants og ymse typer sentry bots og sånt som kan være problematisk i lavere levels.

takk for svar, vet du hvor jeg finner scope da?

Lenke til kommentar

takk for svar, vet du hvor jeg finner scope da?

Scopes finner du kun hos forhandlere. På dette punktet kan du prøve Chet i Goodsprings, men han selger som regel Extended Mags til Varmint Rifle. Når du kommer deg bort til New Vegas, så anbefaler jeg å stoppe innom Gun Runners. Gun Runners er den buktikken hvor du absolutt bør sjekke først.

Lenke til kommentar

Hvis du nesten ikke gjør skade, sjekk om det dukker opp et lite skjold ved siden av helsen til fienden. New Vegas har en Damage Treshold (DT)-mekanikk som FO3 ikke har, som i praksis betyr at noe må gjøre så og så mye skade for å penetrere rustningen (enten vi snakker Combat Armor eller skorpionskjell) og få uttelling for skaden du gjør.

Alexander ved Trade Post etellerannettall selger også mods, inkludert scopes.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Keyanza:

De første levelene kan være mildt sagt frustrerende. Varmint rifla fungerer bedre ved å sikte på vanlig måte enn å bruke VATS. Single shotgun er ganske effektiv på kloss hold. En av powder gangerne, Joe Cobb, som angriper Goodsprings har den. Liker du eksplosjoner? Ser du en powder ganger som har dynamitt i handa så skyt den. Fungerer også på frag grenades.

Lenke til kommentar

Hva er lurt å bruke talent points på utover spillet?

Ser mange ting jeg ikke får gjort atm pga talentpoenga mine er for lav, feks, kan ikke reparere en robot, trenger 60 i repair har kun 35, prating med folk har som oftes for lite, samme med lockpick skills,

Det jeg har satset på no er, guns, regner med den går også under sniper våpen.

har tatt lockpickskills, survival og så 1-2 poeng i andre ting, er nå lvl 6.

Lenke til kommentar

Alle skills har 100 poeng som maks. Speech, barter, survival og guns er nyttige skills. Høyere barter gir bedre betalt for våpen hos Gun Runners. Med en Survival på 40 så får du tilgang til en perk som heter Rad Resistanse. Nyttig å ha i en viss vault.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt New Vegas, men i Fallout 3 var barter og rad resistance helt ubrukelig. Angående barter så svømmer du i penger etter noen timer spilling uansett, og når det kommer til rad resistance så har man rad-away og kanskje til og med "my first infirmiary" (typo?), som gjør radiation til et ikke-eksisterende problem.

Det er forøvrig også verdt å nevne at du burde holde deg vekk fra alle perks som gir deg skill points, siden det er lett å maxe alle uansett.

Det gjelder fra Fallout 3 ihvertfall, og fra det jeg har hørt er spillene veldig like

Endret av Error
Lenke til kommentar

Fallout 3 har tilnærmet ingen skill checks i dialoger, i NV bruker barter bl.a. til å forhandle (med en businesslike manèr i forhold til f.eks. en karismatisk og overtalende en, som representert ved speech) om ting. Er fremdeles greit å velge enten barter eller speech, begge to blir fort overkill.

Lenke til kommentar

Hvordan reparerer jeg gear og våpen? den repair knappen er grå, altså kan ikke trykke på den. og har prøvd å være nærheten av workbench men ingen ting,

Du trenger ikke en workbench for å fixe ting, men du trenger 2 eller fler like våpen/drakter før du kan reparere dem (eller betale en npc tonnevis med caps).

Lenke til kommentar

Hvordan reparerer jeg gear og våpen? den repair knappen er grå, altså kan ikke trykke på den. og har prøvd å være nærheten av workbench men ingen ting,

Du trenger ikke en workbench for å fixe ting, men du trenger 2 eller fler like våpen/drakter før du kan reparere dem (eller betale en npc tonnevis med caps).

så vis jeg skal fikse 1 våpen så må jeg ha samme våpenet i inventory?? tåplig d da....

Lenke til kommentar

så vis jeg skal fikse 1 våpen så må jeg ha samme våpenet i inventory?? tåplig d da....

Ja, reservedeler er en tåpelig ting, burde kunnet fikse det med Duct tape :)

Lenke til kommentar

Det kan være frustrerende, men det er vel bare logisk at man kan reparere et våpen med deler fra et annet våpen? Senere i spillet kan man uansett få en perk som heter Jury rigging, som gir deg muligheten til å reparere våpen og rustning med nesten hva som helst.

Når det kommer til skills og slikt noe, har jeg selv ofte rullet rundt med Guns (som inkluderer sniper rifles, ja) speech, repair + en valgfri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...