Long Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) [LØST] Hei, folkens. Som tittelen tilsier, har jeg et problem med å få to routere til å snakke sammen. Først vil jeg beskrive hvordan modemet og routeren ser ut. Dette er modemet mitt som også fungerer som en router. Jeg får internett via en coax-kabel, altså via bakkenettet. Denne routeren er også trådløs, men leverandøren har låst denne funksjonen pga. dårlig sikkerhet. Men dessverre har de (faen meg) også låst muligheten til å konfiguere routeren via nettleseren (altså skrive 192.168.1.1 i adressebaren). Og så har vi den trådløse routeren min. Den ser slik ut. En ethernet-port og fire LAN-porter. ________________ Og slik ser oppsettet mitt. Jeg vil altså at routerne skal være koblet sammen slik at alle enhetene i huset skal koble seg via Linksys-routeren. Altså skal modemet-routeren Thomson TCW770 ta av seg utdeling av IP-adresser, DNS osv. Og slik har jeg konfigurert: --- Linksys WRT54G: - Slått av DHCP på routeren - Kobla sammen med Thomson-routeren via en LAN-port på begge endene --- Thomson TCW770 - Ikke gjort noe siden leverandøren har låst konfigurasjonene. Så da er spørsmålet... hva har jeg gjort galt? For dette ser ikke ut til å fungere. Får bare det jævla gule utropstegnet i verktøyslinja som sier at jeg ikke har internettforbindelse. Derimot fungerer det helt fint å la enheter koble seg direkte til Thomson-routeren. Endret 7. april 2011 av Long Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå