Gå til innhold

Problemer med å få to routere til å snakke sammen

Anbefalte innlegg

[LØST]

Hei, folkens. Som tittelen tilsier, har jeg et problem med å få to routere til å snakke sammen. Først vil jeg beskrive hvordan modemet og routeren ser ut.

post-132-1101412927_thumb.jpg

Dette er modemet mitt som også fungerer som en router. Jeg får internett via en coax-kabel, altså via bakkenettet. Denne routeren er også trådløs, men leverandøren har låst denne funksjonen pga. dårlig sikkerhet. Men dessverre har de (faen meg) også låst muligheten til å konfiguere routeren via nettleseren (altså skrive 192.168.1.1 i adressebaren).

post-25-1101410673_thumb.jpg

Og så har vi den trådløse routeren min. Den ser slik ut. En ethernet-port og fire LAN-porter.

post-65-1101411507_thumb.jpg

Og slik ser oppsettet mitt. Jeg vil altså at routerne skal være koblet sammen slik at alle enhetene i huset skal koble seg via Linksys-routeren. Altså skal modemet-routeren Thomson TCW770 ta av seg utdeling av IP-adresser, DNS osv.

Og slik har jeg konfigurert:

--- Linksys WRT54G:

- Slått av DHCP på routeren

- Kobla sammen med Thomson-routeren via en LAN-port på begge endene

--- Thomson TCW770

- Ikke gjort noe siden leverandøren har låst konfigurasjonene.

Så da er spørsmålet... hva har jeg gjort galt? For dette ser ikke ut til å fungere. Får bare det jævla gule utropstegnet i verktøyslinja som sier at jeg ikke har internettforbindelse. Derimot fungerer det helt fint å la enheter koble seg direkte til Thomson-routeren.

Endret av Long
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...