muffe Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Vil lakke kabinettet mitt svart. Har en nesten full 400 ml. boks med svart lakk ståendes. Vil dette holde til et mini-kabinett (2 5.25" bays), eller må jeg kjøpe mer? Kabinettet er fra før av et standard, helt kjedelig grått kabinett. Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Du må huske på det at du skal ha et par lag lakk, å ikke bare et lag! I tilleg skal kabinettet mattes ned med sandpapir og/eller våtslipepapir. I tilleg anbefaler jeg et par lag med klarlakk, for å få en holdbar og jevnere overflate! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Vil jeg trenge å pusse fronten i plastikk også? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Vil jeg trenge å pusse fronten i plastikk også? Du må ikke. Det holder og avfette med rødsprit/isopropanol på plasten. Men det beste er om du pusser litt med fint sandpapir her også. Og husk, avfett kassa først. På stålet kan du bruke kraftigere stoffer som lynol/tynner. Puss etterpå og skyll med rent vann til slutt. Ikke ta på kabinettet (annet en med hansker) før du lakker. Og nei, 400 ml lakk holder ikke, med mindre du bruker kost :wink: Du må ha minst en boks til hvis du skal få et godt resultat. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Takker for alle svar. Begynte med å lakke fronten i svart matt lakk fra Biltema. Alle knapper og deksler er lakket rød med fortynnet hobbylakk (slike du kjøper i små bokser i hobbyforretningen og må bruke pensel på). Resultatet ble griselekkert. Bortsett fra at jeg hadde litt dårlig tid, og tok på et deksel før lakken var tørket. Ble noen grusomme fingermerker... Skal kjøpe ny lakk i løpet av helgen, og lagge den på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå