Gå til innhold

TEST: DFI LAN Party NFII Ultra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det burde fått minus for at det manglet festehuller rundt CPU.

Dette er nok et element som burde vært med på denne listen ja. Dette er derimot noe som vi ikke har gitt negativ bemerkning for før, så det vil kanskje være dumt å gi det på en av de siste hovedkort-testene for Socket A.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at det kortet var veldig fristende, så jeg bestemte meg for å se litt rundt etter pris og tilgjengelighet, og kom over noe rart.

I testen får kortet minus for at det kun har en S-ATA tilkobling, men når jeg surfet innom hovedkort.no (som forøvrig var ny for meg og) og finner fram til kortet står det:

S-ATA GRENSESNITT:

- Supporterer to SATA (Seriell ATA) grensesnitt som er kompatibelt med SATA 1.0 spesifikasjoner (1.5Gbps grensesnitt)

samt litt lenger ned:

I/O KONTAKTER PÅ KORTET:

....

....

- 2 Serial ATA kontakt

( http://www.hovedkort.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3338 )

Hvordan har dette seg? Er det kun hovedkort.no som har gjotr en blunder, og jeg som er paranoid?

Jeg lurer også på om dette kortet faktisk er verdt de 500kr ekstra i forhold til andre nforce2 hovedkort der ute (asus a7n8x og epox 8rda+ f.eks)? Det var utrolig fristende, men jeg må nok prøve å holde føttene plantet på jorden, eller så nærme som mulig, en liten stund til...

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at det kortet var veldig fristende, så jeg bestemte meg for å se litt rundt etter pris og tilgjengelighet, og kom over noe rart.

I testen får kortet minus for at det kun har en S-ATA tilkobling, men når jeg surfet innom hovedkort.no (som forøvrig var ny for meg og) og finner fram til kortet står det:

S-ATA GRENSESNITT:

- Supporterer to SATA (Seriell ATA) grensesnitt som er kompatibelt med SATA 1.0 spesifikasjoner (1.5Gbps grensesnitt)

samt litt lenger ned:

I/O KONTAKTER PÅ KORTET:

....

....

- 2 Serial ATA kontakt

( http://www.hovedkort.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3338 )

Hvordan har dette seg? Er det kun hovedkort.no som har gjotr en blunder, og jeg som er paranoid?

Jeg lurer også på om dette kortet faktisk er verdt de 500kr ekstra i forhold til andre nforce2 hovedkort der ute (asus a7n8x og epox 8rda+ f.eks)? Det var utrolig fristende, men jeg må nok prøve å holde føttene plantet på jorden, eller så nærme som mulig, en liten stund til...

Jeg klarer i alle fall ikke å finne den andre S-ATA-kontakten, så hvis noen kan peke på den på produktbildet hadde det vært fint :shrug:

Om den er verdt pengene er nok helt opp til deg selv tror jeg. Den gir litt mer enn de fleste HK, men er dyrere.

Lenke til kommentar

God test :)

Synes dere var litt rause med TPI-ratingen dere gav CPU når den var klokket til 2.4Ghz men.. hadde det vært en barton så ;) Men det er jo bare småpirk, og spiller INGEN rolle.

Som sagt, en god test.

Håper på en test av Epox 8rda3 snart også... :)

Lenke til kommentar

Jeg klarer i alle fall ikke å finne den andre S-ATA-kontakten, så hvis noen kan peke på den på produktbildet hadde det vært fint  :shrug:  

Jeg har aldri sett en S-ATA kontakt, så kanskje du kan peke på den ene som faktisk er der for meg? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...