Xifi Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Grim Dawn er et kommende action-rollespill til PC som blir utviklet av Crate Entertainment som for det meste er veteraner fra Iron Lore, skaperene av Titan Quest og tilleggspakken Immortal Throne. De var også assisterende i utviklingen av Warhammer 40,000: Dawn of War: Soulstorm Grim Dawn bruker en oppgradert versjon av grafikkmotoren som ble brukt i Titan Quest, og med dette spillet vil de forsøke å forbedre den "magiske formelen" for utforskning, karakter avansement, og tyvegods innsamling. Spillet er satt inn i en mørk fiktiv verden kalt Cairn som er inspirert av den viktorianske epoken, men i motsetning til mange spill satt i post-apokalyptiske verdener vil ikke Grim Dawn være en utbrent og grå ødemark. http://www.youtube.com/watch?v=l_uWDK2rnJA&feature=player_embedded Planen er å utgi spillet med 5 forskjellige klasser, som hver har flere "skill trees". I likhet med Titan Quest skal man kunne kombinere to klasser, og det er mulighet for å komme opp til nivå 75. Jern er spillets valuta fordi menneskeheten er på randen av utryddelse og bruker det til å lage ting i likhet med dagens samfunn, man skal ha muligheten til å lage ting av diverse tyvegods man finner gjennom spillet. Som andre action-rollespill vil majoriteten av spillet fokusere rundt fartsfylt kamp, og samlingen av tyvegods; rustninger, trylledrikker, våpen og penger. Man sloss i hovedsak mot to onde krefter som truer menneskeheten. http://www.youtube.com/watch?v=PqGP4LT_cYo&feature=player_embedded Grim Dawn er utviklet for digital distribusjon på PC gjennom Steam og andre lignende nettsteder som tilbyr dette. Om du ønsker mer informasjon om spillet: Spillets "feature list" Spillets FAQ Screenshots Eller så finner man masse fin info, og diskusjoner inne på spillets forum Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Det er vel den mest grundige D2-klonen jeg har sett på en laaaang stund. Ikke at det nødvendigvis er negativt Lenke til kommentar
Zonaren Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Dette spelet gleder eg meg til. Har allerede betalt for det faktisk Lenke til kommentar
WhosYaDaddy Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Oi, stilig :rolleyes: Kankje dette kan korte ned ventetiden på Diablo 3, som jeg virkelig ser frem til. Men dette såg virkelig bra ut, nydelig grafikk, tøffe effekter. Detter er et "må ha" i min stadig økende samling av action-rollespill av denne typen. Jeg spiller fremdeles Diablo 2 LOD, selv om det er kommet noen gode kloner de siste årene, er det ingen som til dags dato har klart å sparke Diablo 2 av tronen, og jeg tror ikke Grim Dawn kommer til å gjøre det heller. Men jeg ser frem til de fleste spill i denne sjangeren, og tar dem imot med åpne armer. Jeg er litt lei av den dårlige grafikken i Diablo 2 B) Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Enig med deg der, det er for få gode ARPGs. Selv ble jeg aldri noe spesielt glad i Diablo 2 da jeg var litt "sen", men jeg har kost meg masse med Titan Quest. Og en del med Torchlight i det siste, selvom replayvaluen er litt lav. Men nå venter jeg i hovedsak på Diablo 3 som deg, og like etter kommer da Grim Dawn og Torchlight 2 som kan bli godt. Grim Dawn har jeg ingen anelse om når kommer ut, men den kommer vel når det er ferdig. Det står jo fortsatt som Pre-Alpha :] Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Gleder meg, men husk at Torchlight 2 kommer til sensommeren. Om dette kan vente til høsten hadde det ikke gjort meg noe. Vil helst ha tid til å spille Torchlight 2 en stund før jeg begir meg ut på dette. De eneste to "kravene" jeg har til dette er at Steam er valgfritt og at vi har town portal selv når vi dør. I den rekkefølgen. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) TQ lot deg - så vidt jeg husker - smekke opp portaler når og hvor du ville, som fungerte både fra portalen din til waypoints (alltid et waypoint i hubs/byer), og omvendt. De ble der også hvis du døde. Har forresten fulgt med på dette og lurket forumene deres i blant siden de formet Crate og annonserte Grim Dawn. Hadde mye moro med TQ, så dette er helt klart på radaren. Endret 30. mars 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Ja, TQ lot deg smekke opp en town portal hvor og når som helst, men nei, den forsvant når du døde. Det er hovedgrunnen til hvorfor jeg droppet spillet. Waypoints ble der når du døde, men de var som regel for langt unna til at jeg gadd bruke dem. Det var ikke så altfor morsomt å gå gjennom tomme områder i flere minutter for å komme til bossen som drepte deg for sjette gang. Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Hahaha, so true. Derfor er det kjekt å spille co-op med venner. Sånn at man bare fikk de til å smekke opp en portal, og vips teleporterer man til den og back in the action. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Eller vi kan spille Diablo 2, der town portals ble igjen når vi døde. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 (endret) Oppdaget dette spillet nettopp. Ikke kjempeglad i sjangeren egentlig, men dette så helt fantastisk ut. Oppdaget det ved to trailere på gametrailers.com: http://www.gametrailers.com/video/kickstarter-intro-grim-dawn/730021 http://www.gametrailers.com/video/pre-alpha-occultist-grim-dawn/730019 Det som virkelig fikk meg interessert var det at spillet er open-world, og i så stor grad fritt. Likte i tillegg stilen og det grunnleggende virkelig godt, så dette spillet er notert på must-have-listen min. Gleder meg!! Endret 11. mai 2012 av Ferb Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Trenger du noe å spille har Path of Exile open beta stress test nå. Det vil være helt gratis å laste ned og spille når det kommer. http://www.pathofexile.com/ Lenke til kommentar
Seal Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Det er ikke sagt noe om når spillet skal utgis? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Path of Exile? Aner ikke, men det er andre stress-test denne helgen, så det er nok ikke langt unna. Aner ikke med Grim Dawn, men vil tro det kommer i løpet av året. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Nope, Grim Dawn skal tydeligvis ikke kommer før tidligst i August neste år! Jaja, bare å smøre seg med tålmodighet da... Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Diablo 3, Path of Exile, Heroes of Ruin, Torchlight 2... jeg kan vente litt på Grim Dawn. Er nesten overflod av spill fra før. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Sant det, men føler Grim Dawn byr på noe helt spesielt, som ingen av nevnte spill kan tilby. Men for all del, mangel på gode spill skal ingen klage over! 2 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Gleder meg til Grim Dawn, men -alle- spillene jeg nevnte byr på noe helt spesielt som ingen av de andre gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå