Gå til innhold

Surround til under kr 4-5000,-?

Anbefalte innlegg

Hei! Gått mulig det har blitt diskutert før, men... (send linker)

Siden jeg har ganske bra peiling på hjemmekino og slikt, så har jeg av en kamerat fått i oppdrag å anbefale ham et surround anlegg. Nå har det seg slik at han har et (meget) begrenset budsjett, dvs. maks kr 4-5000,- for høyttalere og forsterker. (og da kommer mine kunnskaper til kort) DVD spiller trenger han i første omgang ikke, da han har PC og PS2.

Han har bestillt et sett KODA høyttalere (5stk) til ca 1000,- via qxl, men det er mulig bestillingen er glemt/kan avbestilles fordi han har ikke hørt noe fra de på et par dager.

Så spørsmålet da er:

Har dere noen anlegg å anbefale?

Forsterker/reciever til de Koda høyttalerene?

Andre høyttalere?

Bra kombinasjoner?

Et ferdig sett kanskje, med høyttalere og reciever?

(Tar gjerne imot linker til stedene som selger de også!)

Har sett litt på Denon 1603, og tror den kan gjøre han blid, sammen med de høyttalerene. Men prøver å få han til å investere litt mer, f.eks. 1803.

Noen som har erfaring med hvor store høyttalere 1603 kan drive, med tanke på oppgradering av disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For den prisen ville jeg helt klart valgt Klipsch Promedia 5.1, tror ikke du får 5 høyttalere og receiver får 4-5k som er bedre en Promedia 5.1. Har selv Promedia 5.1 og det kan helt klart måle seg med et helt vanlig hjemmekinoanlegg. Flere kammerater som forguder Klipsch nå etter at jeg har fått det, de hadde ikke hørt om det før.

Lenke til kommentar

Har de høyttalerene digital inngang da? og muligheter for å koble på flere ting?? Har forresten anbefalt han å heller kjøpe en surround forsterker, og kun 2 front høyttalere, og heller kjøpe resten senere.

Lenke til kommentar

hva med logitech sitt 5.1 anlegg da? koster bare ca 3000kr tror jeg, men er absolutt det beste du får til den prisen. nesten på høyde med Promedia.

Z-640 tror jeg det heter. har selv 4.1 anlegget og er storfornøyd.

5.1 anlegget har digital inngang og mulighet for flere inn-kilder.

Lenke til kommentar

Z-680 er veldig bra, spesielt til filmtitting og ikke minst spill. Muligheten til å kople opp mot flere enheter er et stort pluss og alle kabler, enten til digital eller ikke følger med.

Selv drømmer jeg om Promedia, men prisen er et hinder. 5.1 settet pluss digital boks blir over dobbelt så dyrt som Z-680. Og z-680 duger mer enn nok for den gjennomsnittlige mann eller kvinne.

Lenke til kommentar

Hei, takk for innspill!

Så det logitech settet har flere innganger? Også digitale? Har det DTS-dekoder?

Tar gjerne imot tips om andre anlegg (ikke bare PC-høyttalere), hvis noen har noen forslag. Spesielt til rimelige høyttalere..

Lenke til kommentar
Hei, takk for innspill!

Så det logitech settet har flere innganger? Også digitale? Har det DTS-dekoder?

Tar gjerne imot tips om andre anlegg (ikke bare PC-høyttalere), hvis noen har noen forslag. Spesielt til rimelige høyttalere..

Ja, den har innebygde Dolby Pro Logic II, Dolby Digital, DTS-dekodere.

Lenke til kommentar
Z-680 er det mest flerbruksvennlige og "bang-for-your-buck"-settet som finnes til 3000, det er det liten tvil om.

Mvh kjello2

Enig her ja, har det selv nå og er strålende fornøyd. :)

Her har du fra hw.no prisguiden om z-680. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...product_id=8653

Også leser erfaringer her. Jeg la inn min også, SK nicket der.

Z-680 har DTS, Prologic og Dolby dekodere ja. Samt så har den 3 innganger, Optisk, Coax og 6channel direct (høytaler kabler).

Samt så får man med fjernkontroll, kabler, og det som trengs. Men ikke optisk, eller coax kabel da. 6chaneldirect følger med. Det er det han trenger til PC'en stort sett.

Samt den støtter DVD, PS2, Gamecube + flere andre ting. Samt også X-Boks, men da trenger man en overgangdupetitt. ;)

Mye for pengene her, og god lyd. Samt THX godkjent dette her da. Rister godt i rommet der jeg har dem når jeg guffer opp åpnings sekvensen til Saving Private Ryan på full guffe, DVD på PC'en. :D

Lenke til kommentar

jeg ville gått for denne høytaler pakken:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...2&view=detailed

Liberty 5 høytalerne er blitt blant annet kåret til beste budsjett høytalere og er kanskje de høytalerne du får mest lyd for pengene. Jeg så blant annet en sony forsterker i en elkjøp avis til 2400 kr. Selv om prisen blir nærmere 6000 kr tror jeg denne pakken er et mye bedre valg enn logitech pakken som først og fremst er beregnet til pc-bruk.

Lenke til kommentar

(Sorry for kapring av tråden)

Holmgren .. kjøpte du Klipsch Promedia 5.1 systemet ditt på Audicompaniet.no når det ble lansert her i Januar?

Dersom du gjorde det, har du samme problemer som meg (har testet 2 systemer):

1. Hodetelefonutgang støyer (volume 0, -->)

2. Hodetelefoner fungerer som mic når systemet står i 5.1 modus

3. Venstre Front høyttalerutgang er påvirket av støy når volum nærmer seg toppen (60 og oppover)

Bortsett fra dette er systemet skikkelig knall, bare kjipt å kjøpe det beste "med deffekter" ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...