Palerran Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Skal bygge ny pc no snart, og lurte derfor kva dere på hw.no meiner om dette oppsettet: Abit IS7 Intel P4 2.4 PC 800 Corsair TWINX 3700 DDR 2*265 MB Western Digital Caviar 160 GB IDE Sapphire Radeon 9500 128 MB Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x Samsung DVD-spiller IDE 16x/48 Creative Lydkort PCI Audigy Player Fortron/Source stømforsyning, 350 W, m. 120 mm vifte Microsoft Intelli Mouse Expl. 3.0 Bundle Logitech OEM DeluxeAccess Keyboard Black Thermalright SLK 900 Past vifte, 80 mm, 79 m3/time, 37 dB(A) (til Thermalright) Titan vifte, 120 mm, 127 m3/time, 29dB(A) (kabinettvifte) Titan vifte, 120 mm, 134 m3/time, 32dB(A) (kabinettvifte) Bør noe byttes ut? Nye pc'en bør kunne klokkes opp til ca. 3 ghz Alle konstruktive svar mottas med takk. :smile: Lenke til kommentar
Folo Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 nå er ikke jeg noen overklokker av store slag, heller omvendt for mindre støy. men regner med du skal ha en viftekontroller på de viftene ellers så kan det fort bli mye støy! ellers ser det inte dumt ut Lenke til kommentar
Decline Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hmpf hvorfor har alle her så bra pcer Ser vel flott ut den der. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Dette blir en kjempe PC! Hva er totalsum? Som andre har nevnt kan det være lurt med en viftekontroller for å unngå for mye støy. Hvilket kabinett skal du bruke forresten? Har du ellers skjekket ut at CPU-kjøleren passer på det hovedkortet? SLK-900 er jo noe stor. Vil nok tro at du kan klokke denne til 3 GHz ja, men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Palerran Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 nå er ikke jeg noen overklokker av store slag, heller omvendt for mindre støy. men regner med du skal ha en viftekontroller på de viftene ellers så kan det fort bli mye støy! ellers ser det inte dumt ut Jepp, hadde tenkt å bygge viftekontroll, men det fikser eg seinere. Hmpf hvorfor har alle her så bra pcer Ser vel flott ut den der. Håper den blir bra ja...men det skulle bare mangle siden eg no har sittet på en gammal pentium3, 550mhz, i en evighet. Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Helt OK oppsett. Kan komme med noen alternativer, ikke nødvendigvis bedre/billigere, men bare så du får tenkt på det FØR du trykker "Bestill" Ser du tar dvd rom og cd brenner... Hvorfor ikke kjøpe en DVD-brenner istede, som har alt + dvd-brennig Dem er blitt ganske rimelig, så prisforskjellen blir ikke stor! Kjenner ikke den valgte kjølern no særlig, men bruker selv Swiftech med Papst på, seff med rehostat Ligger nå på 31C med vifte på min., 2.4 @ 3.0 Zalman 7000Cu med 92cm vifte er også et godt valg...Den skal være veldig støysvak og kjøle bra. Ser du bruker PCI lydkort, hvorfor ikke kjøpe et HK med god lyd på = penger spart. Bruker selv nå det innebygde i mitt Asus P4P800 delux, og det holder til mp3, spilling og dvd-filmer... Så hvorfor ikke spare noen kr ... Forresten, har du sjekket prisforskjellen mellom radeon 9500 og nyere 9600?? Håper du blir tilfreds med det du velger! MVH ZemteX Lenke til kommentar
Folo Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Forresten, har du sjekket prisforskjellen mellom radeon 9500 og nyere 9600?? nå har det seg slik at 9500 er et bedre kort en 9600. Regner med du skal tweake 9500 litt også? Lenke til kommentar
Junta Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Thermalright SLK 900 er veldig bra, men jeg bruker den med 92mm. vifte. En Papst 3412NGH er fin. Flytter mer luft og bråker mindre. Vil også anbefale f.eks. Nexus Vantec viftestyring. Blir en fin maskin det der. Lenke til kommentar
Palerran Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Ja, hadde tenkte å prøve å tweake 9500 slik det står her Dette blir en kjempe PC! Hva er totalsum? Som andre har nevnt kan det være lurt med en viftekontroller for å unngå for mye støy. Hvilket kabinett skal du bruke forresten? Har du ellers skjekket ut at CPU-kjøleren passer på det hovedkortet? SLK-900 er jo noe stor. Vil nok tro at du kan klokke denne til 3 GHz ja, men man vet jo aldri. Eg skal ha dette Compucase'et. Har ikkje reknet nøyaktig ut enda, kanskje 12-13 000 (?) Ser du bruker PCI lydkort, hvorfor ikke kjøpe et HK med god lyd på = penger spart. Bruker selv nå det innebygde i mitt Asus P4P800 delux, og det holder til mp3, spilling og dvd-filmer... Så hvorfor ikke spare noen kr ... Hadde selfølgelig vore kjekt å spart litt peng, men hvor god lyd er det egentleg på div. hovudkort, som f.eks ditt P4P800 Delux? En anna ting er noe eg las igår om en fyr som måtte gå over til pci-lydkort når han overklokket, siden han ikkje kunne "låse" av berre lyd-delen, slik som man kan med pci/agp-bus. Eg ikkje sikker på dette, men det virket logisk. Angående kjøler tror eg at eg går for SLK 900, og viss det ikkje fukner, har eg alltids boxed kjøleren i reserve. (imens eg bytter) Så må eg få takke alle som har komt med svar og postiv respons. Takk Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Bra valg av hovedkort. Bra lyd på det også, ikke la deg kjøpe av den billige asus-propagandaen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå