vegardk Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg har Sony TRV80 og Pinnacle Studio 8. Jeg vurderer å kjøpe meg en DVD-brenner til pc'en, slik at jeg kan lagre filmene mine fra Pinnacle på DVD-format. Jeg har en Sony DVD/SACD-spiller som kan spille av VCD, men ikke SVCD. VCD er ikke så veldig bra. Spilleren takler DVD-RW (ikke DVD+RW). Hvilken DVD-brenner bør jeg kjøpe? Prisene er jo stive enda. Antar de vil synke en del i tida framover. Interne brennere er billigst, eksterne noe dyrere ser jeg. Kan en ekstern brenner koples til pc'en? Jeg antar også at jeg må kjøpe en brenner som brenner i DVD-RW format, og ikke DVD+RW. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hei. Jeg har en Sony DRX-500UL på jobben som jeg er meget fornøyd med. Det er en ekstern brenner som man kobler til PCen med USB (2.0) eller FireWire. Brenner både DVD+/-R og DVD+/-RW. Hvis du skal ha brenneren på samme PC hele tiden er det noen kroner å spare på å kjøpe en intern.. Kan ikke si hvilken brenner du bør kjøpe, men jeg anbefaler deg å kjøpe en som kan brenne alle formater, så er du sikker på å kunne lage DVD'er som fungere hos venner også.. :-) -Kisp Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Støtter at det kan være lurt å kjøpe en brenner som tar alle formatene. Sony har både en ekstern og en intern løsning som jeg vil anbefale. Velger du en ekstern løsning, må du opp i pris, men stiller mer fleksibelt. Det er altså snakk om PC baserte, eksterne løsninger. Det finnes noen DVD opptakere som ikke kan kobles til PC på samme måte, men som virker som en vanlig videospiller. Vil egentlig ikke anbefale dem i ditt tilfelle da du på disse ikke kan brenne de egenlagde menyene fra Studio. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 NEC har en brenner som også brenner alle formater. Leste om den i VG for en stund siden, og den vant over Sony'en ettersom den er en del rimeligere. Kan lese mer på www.vg.no. /Øystein :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå