HWManiac Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ehhh.. ya.. min Shutlle maskin overoppheter som et peis ovn ! Hvordan kjøle det ned ? har AMD Athlon 2500+ Barton, 512 ddr ram, integrert grafikkort/lydkort/LANkort. CPU Kjølesystemet er noe... problematisk. tittet på bios oppsettet og fant ut at cpu tempå kommer opp til 45-49 grader C !! System også rekker 44-48 grader C ! Shuttle Pcen jeg har, er versjon FN41 2.0 Trenger Hjelp ! NÅÅÅ !!! Lenke til kommentar
abjork Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Synes ikke CPU-temp er så veldig høy. Prosessoren skal nok klare en 30 - 40 grader til før den begynner å halte. Systemtemperaturen din er noe høy, men det er sammenlignet med større kabinett. Med en 7.200 disk og CD/DVD så blir det vel trangt i kabinettet og du må passe på at kabler ikke sperrer for naturlige luftstrømmer. Sjekk derfor om kablene dine. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 cpuen min ligger på ca 50 - 52 grader med en Papst vifte, 45m³/time, 19 dB ellers så ligger system og PSU på ca (47 - 49) grader edit har en XP 2200 Lenke til kommentar
CareBear Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg har også skaffe meg samme maskin for ikke så lenge siden, XP2600+ og snart Dual Channel 1 GB med minne (2x512) Min ligger rundt de samme verdiene tror jeg, og kanke tro at det er for varmt på noen måter? Uansett så kan du sette opp i BIOS innstillingene at viften skal være mest mulig aggressiv, da bør du kanskje få ned gradene litt, men mer støy. Jeg kjører på lavest mulig CPU for å minske støyen. Jeg har også satt opp at harddiskene skal spinne ned etter bare 1 minutt, dette reduserer varmeutviklingen betraktelig hvis du har 3 harddisker i maskinen slik som meg. /Sondre Lenke til kommentar
hAgGbArT Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Har nettopp satt sammen en Shuttle med 7200rpm harddisk og ATI 9700 Profor en kammerat. Den holder omtrendt samme temperatur, og går helt stabilt, så jeg tror det er normaltemp for Shuttle. Bare pass på at det er litt klaring på sidene av maskina slik at du ikke sperrer luftinntaket, spesielt på siden hvor sjermkortet står. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ehhh.. ya.. min Shutlle maskin overoppheter som et peis ovn ! Hvordan kjøle det ned ? har AMD Athlon 2500+ Barton, 512 ddr ram, integrert grafikkort/lydkort/LANkort. CPU Kjølesystemet er noe... problematisk. tittet på bios oppsettet og fant ut at cpu tempå kommer opp til 45-49 grader C !! System også rekker 44-48 grader C ! Shuttle Pcen jeg har, er versjon FN41 2.0 Trenger Hjelp ! NÅÅÅ !!! System var litt høy ja. Men CPU vifta var jo kald! Jeg har xp1800+ og zalman CNPS6000-AlCu vifte/ribbe, og jeg har godt over 50. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 har en xp2000-maskin som har kjørt konstant i et halvt år med 70-80 på cpu-temp, i tillegg til 4x 120gb-harddisker. nema problema. eneste viftene som er i kabinettet, er en 80mm@5v på cpu, og 80mm@5v i psu'en. Lenke til kommentar
hagen48 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei Jeg har tre Shuttler som alle ligger omkring de temperaturer du har nå. Absolutt helt grei temp ingen grunn til bekymring. I bios så har du vel også stilt inn en øvre grense for cpu temp før systemet kobles ned. Men for sikkerhets skyld kan du se over hvordan du har lagt kablene dine slik at du får best mulig luftsirk. På spesielt varme dager kan du også ta av deksel. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 har en xp2000-maskin som har kjørt konstant i et halvt år med 70-80 på cpu-temp, i tillegg til 4x 120gb-harddisker. nema problema. eneste viftene som er i kabinettet, er en 80mm@5v på cpu, og 80mm@5v i psu'en. AMD anbefaler deg om å skifte CPU-kjøler ved 80 grader elns. Hvor mye er temperaturen ved load da? Lenke til kommentar
HWManiac Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Temp ved load ? (start opp ? ) øhh... 35 Grader C.. og klatrer opp til 39-49 C ved 4 timers bruk. tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå