Gå til innhold

Eg har ein god rask PC, men eg kjøper Crysis 2 til Xbox 360.

Anbefalte innlegg

Eg har sidan demoen dukka opp samanlikna Crysis på PC og Xbox 360. Det er ingen tvil om at grafikken er betre på PC, og at tastatur og mus er betre enn ein kontrrollpad. Men eg synes forskjellen er så liten, Xbox 360 vinner fort på lyd(Dolby Digital utan knoting), stor skjerm(TV) og sofa istadenfor ein datastol. Sjølv om Xbox versjonen kostar 100kr meir så velje eg framleis Xbox versjonen.

Eg har vore ein PC-gamer sidan tidlig på 10 talet, men dei siste 5 åra så har utviklinga på PC omtrent stoppa opp. Eg digger rå kul grafikk, men eg digger også rå lyd. Og ikkje minst så vil eg slappe av og kose meg når eg spele. Då er sofa, svære høgtalarar og stor TV å føretrekkja framfor skjerm og stol med headset.

Hadde Crysis 2 vore skikkeleg neste generasjons grafikk så hadde eg nok kjøpt det til PC, men når grafikken er tilnærma lik så ser eg liten grunn til å velja PC.

Er det fleire her som tenkje som meg? Har du PS3/Xbox360 og PC som du spele på? Kva velje du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foretrekker PS3, grunnet belønningssystemet. Har tilåmed kjøpt Crysis 2 der.

Men jeg spiller alle 3 på 40' Tv 1-2m fra meg og bruker samme anlegg. Jeg velger klart PC utgaver som har belønning/achivements. Dead Rising 2 og nylig Bulletstorm. Alle andre går oftest til PS3. Så i bunn å grunn velger jeg belønning framfor FPS og bedre grafikk. Men jeg vil helst spille PC. Rart det der.

Lenke til kommentar

Eg har sidan demoen dukka opp samanlikna Crysis på PC og Xbox 360. Det er ingen tvil om at grafikken er betre på PC, og at tastatur og mus er betre enn ein kontrrollpad. Men eg synes forskjellen er så liten, Xbox 360 vinner fort på lyd(Dolby Digital utan knoting), stor skjerm(TV) og sofa istadenfor ein datastol. Sjølv om Xbox versjonen kostar 100kr meir så velje eg framleis Xbox versjonen.

Eg har vore ein PC-gamer sidan tidlig på 10 talet, men dei siste 5 åra så har utviklinga på PC omtrent stoppa opp. Eg digger rå kul grafikk, men eg digger også rå lyd. Og ikkje minst så vil eg slappe av og kose meg når eg spele. Då er sofa, svære høgtalarar og stor TV å føretrekkja framfor skjerm og stol med headset.

Hadde Crysis 2 vore skikkeleg neste generasjons grafikk så hadde eg nok kjøpt det til PC, men når grafikken er tilnærma lik så ser eg liten grunn til å velja PC.

Er det fleire her som tenkje som meg? Har du PS3/Xbox360 og PC som du spele på? Kva velje du?

Enig med du, har det også til X360 og angrer ikke ett sekund, i tillegg til det du sier er også flerspiller og chat biten bedre på X360, enn på PC. Forresten så må jeg bare få sagt at Crysis 2 er jævlig bra. :)

Lenke til kommentar

Nå interesserer ikke Crysis 2 meg i det hele tatt, men om et spill er både til konsoll og PC så kjøper jeg det til PC, fordi mus og tastatur er hundre ganger bedre enn en kontroller i alle sjangre bortsett fra sportsspill og beat 'em ups.

Skjønner heller ikke hvorfor alle synes det er så fantastisk å sitte i sofaen og se på en stor skjerm med dårlig oppløsning. En 24 tommers PC-skjerm er da mer enn stort nok når man sitter så nærme. Alle har vel koblet PC'en til stereoanlegget også.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken. :-)

Jeg har spilt alt mulig siden 1980 omtrent. Siden 360 kom ut for snart 6 år siden så har det blitt mest 360, og mange av årsakene er det du skriver. Men akkurat nå om dagen har jeg bare bært PC'n inn på kinorommet og nå spiller jeg Crysis 2 på høyeste grafikkinnstilling på PC (har saftig PC), surroundlyd selvfølgelig, og MED XBox 360 kontrolleren! :-) Og dette på 2 meter sylskarpt projektorbilde.

Jupp, ja, jeg får nok høyere presisjon med mus og tastatur, men det føles bare bedre å sitte henslengt i godstolen med en kontroller i henda enn å balansere et tastatur og mus i samme posisjon. Veldig glad for at Crysis-spillene støtter 360 kontrolleren fullt ut på PC.

Har prøvd demoen på 360, og synes nok forskjellen, spesielt på mitt 2 meter brede bilde, mellom 360 versjonen og PC-versjonen er ganske stor. Dog, jeg fikk litt hakeslepp over hvor bra 360 versjonen faktisk ser ut med tanke på 6 år gammel hardware.

De som har en HDTV - hvilket kanskje er de fleste her inne - og en bra spill-PC og 360 - prøv gjerne det jeg har gjort. Da får man det beste fra to verdener. Toppgrafikk, topplyd, avslappet stillig i sofaen/godstolen med 360 kontrolleren. Dette da for singelplayer selvfølgelig. I multiplayer skjønner jeg at man kanskje må skille dette.

Jeg savner dog Xbox Live tjenesten, chatte med andre osv.. når jeg spiller. Men akkurat nå i singelplayer så lever jeg meg såpass inn i spillet at jeg ikke VIL ha noen andre på øret. Hva jeg gjør når jeg skal spille multiplayer vet jeg ikke - kanskje jeg kjøper 360 versjonen i tillegg.

Det var min løsning i hvert fall. :-)

Endret av Dr Peedee
Lenke til kommentar

PC versjonen any day! Mus/tastatur, 24" skjerm og headsett er tingen. Har både PS3 og Xbox360 men bruker aldri boxen, PS3 en sjelden gang til eksklusiver og Fifa.

Er man halvveis opptatt av grafikk er jo valget enkelt. Får vondt i øynene av all aliasingen i spill til konsollene. Ser rett og slett crap ut mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...