Gå til innhold

– PC-er er minst ti ganger sterkere enn konsoller (X360, PC, PS3)

Anbefalte innlegg

I neste runde kan det diskuteres hvorvidt det at man ikke utnytter PCens fulle potensiale har noe som helst å gjøre med forenkling og dårlige løsninger. Iom det gjøres et poeng ut av PCen er sterkere enn konsollene så virker det som om noen mener at god grafikk er det samme som gode spill, og at enklere grafikk er det samme som dårlige spill. Nå er det heller ikke sånn at forbrukerne opplever grafikken på PS3 og 360 som utilstrekkelig, så jeg ser rett og slett ikke hva som er problemet med at konsollifiseringen legger bånd på rent overfladiske aspekter ved utvikling av spill til PC. Jeg trodde det hersket en viss enighet om at gameplay er det viktigste. Det at spill som Dragon Age og Mass Effect blir forenklet gameplay-messig for konsollenes del, har ingenting å gjøre med visuell ytelse.

Hvorfor virker det sånn? Jeg har aldri i hele mitt liv sett noen skrive at god grafikk er det samme som gode spill. Aldri. Det jeg derimot stadig ser er pølsevevpåstanden "grafikk betyr ikke noe". Som er bare tøv, og det er sågar forsket på det, noe som ytterligere underbygger at det bare er tøv. Det det også virker som er at enkelte ikke forstår at en plattform legger det TEKNISKE grunnlaget for spill. En teknsik bedre maskin vil alltid ha muligheten til å lage like god, eller bedre "ren gameplay" enn en teknisk dårligere maskin. Spillopplevelse påvirker av mange ting, mange av disse tingene blir bedre (evt kan bli bedre) med en teknisk bedre maskin.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De aller nyeste og dyreste PC`ene er mulig nok 10 X bedre enn konsollene men disse koster også 10 x så mye som konsollene og det er ikke veldig mange som har interesse av å investere så mye penger for spill underholdning sin skyld.

Feil. Gå på komplett.no, velg extreme gamer pc'en og konfigurer kjøpet. Velg kun ett hakk dårligere skjermkort, ta 6 gb minne istedenfor 8 gb (trenger ikke 8 gig. Velg den nest billigste i7 prosessoren, ta bort OS (hvis du har OS med lisens fra før). Prisen havner på 11800 kr. Med dette får du en rå gamer pc som kan kjøre det heftigste av alle pc spill: Rise of flight, med all grafikk og fysikk på det høyeste.

Jeg sparer mer penger på en kraftig gamer pc som holder i ca. 5 år og på å laste ned og teste spill før jeg kjøper dem. Pc spill er også billigere enn ps3 og 360.

Med ps3 og 360 sitter du med directx9 grafikk og over 6 år gammel hardware. FYSJ!

Og dagens consoller hakker jo og har lav FPS. Orker ikke spille med slikt. + at du får spill som er dummet ned og fokuserer mest på å blende deg med bloom grafikken sin for å skjule hvor stygt og gammeldags det hele ser ut. Consoll spill har jeg tendens til å bli kjempe fort lei, i motsetning til pc spill som fint kan vare i 10 år uten at jeg går lei.

Disse lever godt pga. voksne forum, mods og patcher.

Lenke til kommentar
*snip*

eksempel:

11800 for PC

+20 spill ~ 400 for nye spill = 8000,-

19800,-

eksempel:

PS3 - 3000,- (med move pakke)

+20 spill ~ 600 for nye spill = 12000,-

15000,-

(28 spill = 16800 og da blir total summen det samme som PC med 20 spill)

Dette var ett eksempel ved at man kjøper 20 spill til begge konsollene

Hva var billigere sa du? Såklart, etter 28 spill begynner man da å tjene inn penger ved å velge PC, men hvor mange kjøper 28 spill og hvor mange måneder/år bruker folk på å kjøpe så mange spill? :)

Evt, kan jeg også legge til en standard begrunnelse for at jeg ikke gidder å bruke PC for primær spilling... = installering's tid... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Installeringstid? Fleste ps3 spill krever å installere på forhÅnd før du spiller, på 360 anbefales det å installere på forhånd (mindre bråk og loading time) For de fleste er det et dårlig argument.

Ja, jeg skal ikke nekte for at PS3 installering er noe møkk, men på 360 gjør jeg aldri dette, har på lyd som demper maskinen uansett så :p PC spill krever laaang tid på å installeres imotsetning. Dette argumentet gjelder for meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Nå begynner det å bli en så enormt stort teknisk kløft mellom de relativt gammeldagse konsollene og ny pc'er, at utviklere må begynne å gimpe konsoll-versjonene.

DICE har nå gått ut og sagt at konsollversjonen av BF3 ikke vil ha like store kart som pc, og kun ha 24 player maps, kontra 64 til pc. Dette en og alene fordi konsollene ikke kan håndtere så mye data, samtidig som det skal se fint ut.

Links

Fra Multigamer.no eller deres utenlanske kilde Cerfy.net

Så pc vil nå begynne å dra i fra.

Men selvsagt vil ikke 10x bedre hardware gi grafikk som ser 10x bedre ut. Mange av de nye funksjonene i spill, krever veldig mye kraft, men viser ikke så mye igjen. Men tror at 2011/2012 blir årene da skille mellom konsoll og pc-grafikk vil bli markant.

DA2 som kom med en ekstra high-quality til pc er vel nok et eksempel på det.

Lenke til kommentar
*snip*

eksempel:

11800 for PC

19800,-

eksempel:

15000,-

Hva var billigere sa du? Såklart, etter 28 spill begynner man da å tjene inn penger ved å velge PC, men hvor mange kjøper 28 spill og hvor mange måneder/år bruker folk på å kjøpe så mange spill? :)

Evt, kan jeg også legge til en standard begrunnelse for at jeg ikke gidder å bruke PC for primær spilling... = installering's tid... :thumbdown:

For å si det sånn. Gjennomsnittlig så varer 1 pc spill 10 ganger lenger enn et consoll spill. Med tanke på innhold, replay value, gameplay osv...

Et eksempel: Jeg liker spill som er veldig ekte / simulatorer: iRacing, rise of flight. Så jeg er nødt til å ha PC. Consoller vil aldri klare denne simuleringen.

Og iracing og rise of flight alene varer lenger enn 100 consoll spill for meg.

Kos deg med barne-spilla dine som leier hånda di og forteller hva du skal gjøre. Ikke er de utfordrende heller.

Kanskje consoll-spillene gir deg en føling av mestring siden de er så simple?

Lenke til kommentar
*snip*

eksempel:

11800 for PC

19800,-

eksempel:

15000,-

For å si det sånn. Gjennomsnittlig så varer 1 pc spill 10 ganger lenger enn et consoll spill. Med tanke på innhold, replay value, gameplay osv...

Et eksempel: Jeg liker spill som er veldig ekte / simulatorer: iRacing, rise of flight. Så jeg er nødt til å ha PC. Consoller vil aldri klare denne simuleringen.

Og iracing og rise of flight alene varer lenger enn 100 consoll spill for meg.

Kos deg med barne-spilla dine som leier hånda di og forteller hva du skal gjøre. Ikke er de utfordrende heller.

Kanskje consoll-spillene gir deg en føling av mestring siden de er så simple?

For å si det sånn. Gjennomsnittlig så varer 1 konsoll-spill 20 ganger lenger enn et pc-spill. Med tanke på innhold, replay value, gameplay osv...

Et eksempel: Jeg liker spill som er veldig ekte / simulatorer: GT5, MGS etc. Så jeg er nødt til å ha konsoll. PC vil aldri klare denne simuleringen.

Og GT5 og MGS alene varer lenger enn 200 PC-spill for meg.

Kanskje PC-spillene gir deg en føling av mestring siden de er så simple?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...