Athlon Power Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg holder på og sette opp en server på OS "Win 2000 Server". Det jeg har gjort til nå er: Satt opp router slik at den omdirigerer alle forespørler på tcp port 80 og 8080 til 192.168.123.254 som er serverens tildelste ip som den har fått av routeren. Nå vil jeg videre med oppsettet av sofware osv. Noen som har noen gode tips. Målet er og få ut en webside på serveren som skal stå opp og muligens også en frp server ettehvert. BobboZ Lenke til kommentar
Vessel Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hm, var det ikke en ganske grei wizard lignende sak som fikset dette... W2k server configure Web Server Manage Web servers også sette opp derifra? En ganske dårlig forklaring, men det var ganske selvforklarende tok meg et par minutter å sette opp serveren.. Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Webserveren i w2k er svært utsatt for all slags angrep.Jeg vil anbefale at du lapper den så mye du kan eller kjøre noe annet som Apache. Uansett må du ha et antivirusprogram som skanner trafikken og som oppdaterer virusdefinisjoner daglig. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 bare for og få en ting klart. Vet ikke om vi snakker om asamme os men jeg snakker ihevrfall om Oset som heter Win 2000 Server Altså et eget server os. Er det noen som har en litt bedre forklaring på hvordan man legger ut sider på serveren. Noen som vet hvordan dette fnker hjennom router? bobboZ Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 OK, siden du har bestemt deg for å sette det opp: Web serveren er en del av IIS (Internet Information Services).IIS må installeres via add/remove windows komponenter hvis den ikke er installert.Ved installasjon av IIS er den automatisk oppe og går.Så legger du dokumenter i mapa Inetpub/www (tror jeg) og siden du har konfigurert ruteren er det tilgjengelig for resten av verden. Så da er det bare å lene seg tilbake og vente på din aller første nimda. Have fun! Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Lol Noen som kan gi meg en litt mer detaljert forklaring på hvordan jeg mekker en side via frontpage på win2000server? BobboZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå