Gå til innhold

Il 2 Sturmovik: Cliffs of dover


Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen norske piloter her som skal kjøpe il 2 sturmovik: Cliffs of dover ?!

En ting er sikkert... det skal jeg !

128 spillere online, thats sick.

Og snakk om detaljer! Både himmel og jord ser ganske bra ut.

Flere som gleder seg til dette ?

 

 

De 2 linkene øver er trailere kan en si.

 

Dette er litt mer gameplay video.

 

Systemkrav:

OPERATING SYSTEM: Windows® 7 / Vista SP2 / Windows XP SP3

PROCESSOR: Pentium® Dual-Core 2.0GHz or Athlon™ X2 3800+

(Intel Core i5 2.66GHz or AMD Phenom II X4 2.6GHz recommended)

RAM: 2GB (4GB recommended)

VIDEO CARD:DirectX® 9.0c compliant, 512Mb Video Card (1GB DirectX® 10 recommended) – See supported List*

DIRECT X®: DirectX® 9.0c or DirectX® 10 (included on disc)

SOUND CARD: DirectX 9.0c compatible

HARD DISK: 10GB

PERIPHERALS: Mouse, keyboard (joystick with throttle and rudder control recommended)

MULTIPLAY: Broadband connection with 128 kbps upstream or faster

 

Vil du lese mer så kan du gå inn på denne linken:

http://www.gamer.no/artikler/76604/il-2-sturmovik-vender-tilbake/

 

Mvh Patrick.

Endret av hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Interessant, meget interessant!

Sitter her med en nostalgisk tåre i øyekroken og tenker tilbake på hvordan jeg ble revet med til de grader i Wings. :cry: Wings gjorde slik at jeg virkelig ble glad i piloten, som jeg jobbet og slet frem gjennom forfremmelse etter forfremmelse, og nedturen var tung og svelge etter at jeg forgjeves hadde prøvd å riste av meg Red Baron som sendte meg til jorden i et inferno av flammer, gang på gang.

Kan Cliffs of Dover sende meg på en slik reise igjen?

 

Og hvordan er det med kontrollene? Jeg har bare en X-boks kontroller som jeg smokker inn i usb`en, funker det? Ser for meg at det er letter å styre med sticken på X-boks kontrollen min, en tastaturet...

Dessuten er det også viktig at det er brukervennlig, og ikke er slik at jeg må ha et pilot kurs for å forstå åssen jeg får maskinen opp fra baken.... Er det historie drevet, eller bare mission etter mission?

Cliffs of Dover ser unektelig bra ut vissuelt, men det må også levere varene. Gidder ikke kaste vekk penger på noe jeg trodde var bra, igjen :whistle: Visst noen vet noe om dette, setter jeg pris på utfyllende svar ;)

Endret av WhosYaDaddy
Lenke til kommentar

Hehe. Tok sin tid før noen kommenterte noe her ^^,

Denne er dubbet over til engelsk (pga spillskaperen er russisk).

Dette spillet følger opp kjente og ukjente kamper fra the battle of britain (basert på virkeligheten og er utrolig nøyaktig når det gjelder detaljer på fly osv. alt som ligger på bakken skal være ganske likt slik det var under andre verdenskrig). Den der reisen "WhosYaDaddy" nevner er jeg litt usikker på..

X-box stikken vet jeg heller ikke, du får søke på google... Anbefaller deg å kjøpe en flystikke :) Trenger ikke bruke mer enn 300-500 kr før en brukbar en.

Det er jo et simulator spill, så er ganske sikkert mye mer å holde styr på enn hva i Wings of prey. Men så er jo muligheten før vanskelighetsgrad der! Du kan spille på easy, så slepper du all små tull.. Med andre ord bare gasse på, svinge, skyte og slike ting.

Lenke til kommentar

Hvordan er skademodellen egentlig? Håper på noe hvor jeg må kjempe for å holde en skadeskutt fugl i lufta, motorproblemer og skikkelige nødlandinger.. :whistle:

Hehe. Skal jeg fortelle deg noe.

I det gamle il 2 sturmovik, så var det 30 forskjellige ting som kunne bli skadet eller ødelagt. Blandt annet hull i oljetanken, besintanken osv...

Men i il 2 sturmovik Cliffs of dover, så er det hele 300 deler som kan bli skadet eller ødelagt... Her kommer skadet/ødelagte sylinder, skadet slange... Skademodellen er jo hva de er mest fornøyd med sier de.

Men du kan velge mellom Arcade og sim, akkurat på samme måte som i il 2 sturmovik fra 2001.

Vil dere vite mer om spillet, så anbefaller jeg dere å se denne:

 

Endret av hveding
Lenke til kommentar

Hvordan er skademodellen egentlig? Håper på noe hvor jeg må kjempe for å holde en skadeskutt fugl i lufta, motorproblemer og skikkelige nødlandinger.. :whistle:

Hehe. Skal jeg fortelle deg noe.

I det gamle il 2 sturmovik, så var det 30 forskjellige ting som kunne bli skadet eller ødelagt. Blandt annet hull i oljetanken, besintanken osv...

Men i il 2 sturmovik Cliffs of dover, så er det hele 300 deler som kan bli skadet eller ødelagt... Her kommer skadet/ødelagte sylinder, skadet slange... Skademodellen er jo hva de er mest fornøyd med sier de.

Men du kan velge mellom Arcade og sim, akkurat på samme måte som i il 2 sturmovik fra 2001.

Vil dere vite mer om spillet, så anbefaller jeg dere å se denne:

 

 

Til dere i gamer.no. På spill kalenderen deres står det at spillet kommer ut i dag. Men etter hva jeg forstår har det blitt flytta til 31.04. i Uk i alle fall. Har dere noe informasjon om når spillet blir sluppet i norge. Og eventuelt hvilke butikker som selger det?

 

eller kanskje du vet noe om det Veding? Du virker ganske informert...

Lenke til kommentar

Når det kommer til slipp datoen vet jeg lite mye som deg.

25 mars står slippdatoen på flere norske nettsider... Men på steam, spaceworld så er det 31 mars står det.

Så er fort forvirrend :S Men den har ikke kommet ut i dag til nå, så tviler (blir vel mest sannsynlig 31mars).

Endret av hveding
Lenke til kommentar

Hvordan er skademodellen egentlig? Håper på noe hvor jeg må kjempe for å holde en skadeskutt fugl i lufta, motorproblemer og skikkelige nødlandinger.. :whistle:

Hehe. Skal jeg fortelle deg noe.

I det gamle il 2 sturmovik, så var det 30 forskjellige ting som kunne bli skadet eller ødelagt. Blandt annet hull i oljetanken, besintanken osv...

Men i il 2 sturmovik Cliffs of dover, så er det hele 300 deler som kan bli skadet eller ødelagt... Her kommer skadet/ødelagte sylinder, skadet slange... Skademodellen er jo hva de er mest fornøyd med sier de.

Men du kan velge mellom Arcade og sim, akkurat på samme måte som i il 2 sturmovik fra 2001.

Spilte ikke så mye av det gamle, stikka havarerte og det ble aldri anskaffet ny, men husker vagt at det var greit med skademodell der.

 

Men da blir det kjøp når skattepengene kommer på konto, og jeg endelig kan anskaffe ny rigg samt kjøpe ny stikke :D Tror det må være noe galt med meg, liker å ødelegge ting.. Sånn var det med Microsoft FS også, brukte evigheter på å lage meg nødsituasjoner og prøve på nødlandinger

Lenke til kommentar

Ja snart kommer det :)

Eneste er vel leveringstiden og kanskje litt prisforksjell.

Siden CDON.no kanskje har en litt flere netthandlere enn Spaceworld, så regner jeg med du må vente 1-2 dager lengere om du bestiller fra Spaceworld.

Men ikke nødvendigvis... Kan godt hende du får den like raskt fra begge nettsidene.

Virker ikke som du har hørt om Steam. Absolutt en mulighet det, og du får jo spillet med en gang. Eneste er jo at du ikke får coveret og CD pga du motar spillet elektronisk.

Lenke til kommentar

Steam er jo så himla dyrt, og når du kan få det fysiske produktet i dine klamme gamerhender billigere hos omtrent alle andre så ser jeg ikke grunnen til å bruke Steam.

 

CDON og Spaceworld skal ha 349,- for Cliffs of Dover, mens Steam skal ha 49,99€, som tilsvarer 394,95,-

 

Jeg anbefaler Gamezone.no, de skal ha 348,- og de er kjappe på å sende ut. Som oftest får du spillet i postkassa på release.

 

Ninjaedit:

 

Ser du spurte om nedlastningstjenestene til Spaceworld og CDON. Av de må jeg anbefale CDON sin, da jeg ikke visste at Spaceworld hadde det engang. Men det er antagelig hipp som happ, og fortsatt billigere enn Steam.

Endret av Whitefall
Lenke til kommentar

Ser du spurte om nedlastningstjenestene til Spaceworld og CDON. Av de må jeg anbefale CDON sin, da jeg ikke visste at Spaceworld hadde det engang. Men det er antagelig hipp som happ, og fortsatt billigere enn Steam.

Ok. Ja Steam er utelukket på grunn av pris. Både CDON og Spaceworld tar 350,- for nedlastbar utgave, så prismessig har det ikke noe å si. CDON har hatt nedlastingstjeneste en stund, spaceworld lanserte sin i januar (eller deromkring). Jeg får tråle litt videre og se om noen har erfaringer med begge, hvis ikke kaster jeg mynt og kron om hvilken jeg velger.

 

 

redigert:

Jeg har forøvrig bladd litt på Ubisoft-forumene, og der er det en del som ytrer bekymring om Cliffs of Dover egentlig er klar for utgivelse. Det rapporteres om lav frame-rate og buggy effekter. Har visst allerede kommet en patch som skal fikse en del av dette, men det er usikkert hvor mye som fikses.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Er dette en oppfølger til Wings of prey eller blir det mer som det orginale il2? Wings of prey ser veldig bra ut, men kan ikke måle seg når det kommer til feeling og skademodell.. Og blir det bare luftkamper eller er det bombing og sånn også?

 

Ser veldig bra ut!

 

Edit: Er dette det Oleg og gutta har jobba med i mange år og som mange trodde aldri kom til å bli gitt ut?

Endret av Vincento
Lenke til kommentar

Det ble bestilling igjennom Spaceworld. Fungerte smertefritt, men man MÅ ha Steam for å spille. Jeg fikk rett og slett en kode som jeg aktiverte på Steam, så lastes spillet ned der.

 

En times tid igjen av nedlastinga, kommer med førsteinntrykk litt senere i dag tenker jeg. Har en PC som ikke er så langt unna minimum-specs, så er spent på om spillet er kjørbart.

 

(Intel Q8400, Radeon 4850, 4 GiB RAM)

Lenke til kommentar

Da var spillet installert og testet litt, konklusjon: det er uspillbart for meg. Får rett og slett for lav framerate til å kunne spille, selv med alt på "low".

 

redigert: jeg ser nå at de har endra minimum spec fra HD 4850 til HD5830. Jeg burde sikkert dobbeltsjekket det, sist jeg sjekket var det jo en hel uke igjen til release.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...