Gå til innhold

Jack Thompson angriper Valve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1) Jeg hadde ikke hørt om dette før. Takk til media, skal nå utdanne meg som skolemassakrør (?) ved å spille.

2) School Shooter, om det ikke sier seg selv at går ut på å skyte på skolen, er man nok ikke smart nok til å lade et våpen - og har derfor et valg om å spille elevdreperspill eller ikke. Om man ikke vil at folk skal spille skolemassaker-spill og man bannlyser dette, så bannlys heavy rain for selvtortur, bannlys CS for å lære/oppmuntre til å plante bomber, bannlys tekken fordi man lærer å slåss. Komman verden. Det er et egne valg hvilke spill man vil spille. Og om det ikke finnes akkurat den typen spill, er det ikke verre enn å lage en mod. Poenget mitt er at uansett hvor mye enkelte spill får kritikk, finnes det alltid alternative veier.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at denne modifikasjonen kan kanskje være litt "smakløs" for personer med svakt hjerte eller som er litt trangsynte, men at ingen har gjort noe for å kvitte seg med denne bortkastete menneskekroppen kan ikke jeg fatte å begripe.

 

Skulle jeg gjerne dyttet han utenfor prekestolen, ikke fordi jeg har blitt sinsyk av å spille spill, men fordi at en så trangsynt apekatt ikke fortjener å bruke opp mitt CO2.

 

Håper for all del han kun gjør dette for penger og at han egentlig ikke har noe imot spill i det heletatt...hvis dette er saken så må jeg applaudere han.

 

Jack Thompson er altså en plante?

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at denne modifikasjonen kan kanskje være litt "smakløs" for personer med svakt hjerte eller som er litt trangsynte, men at ingen har gjort noe for å kvitte seg med denne bortkastete menneskekroppen kan ikke jeg fatte å begripe.

 

 

Hva i svarte legger du bak ordet trangsynt? Definisjonen er folk "som har sterke fordommer, som er lite åpen for andre syn". Har ikke spilt moden men hvis spillet utelukkende går ut på å massakrere folk på en skole (og ikke er en del av en historie som flyplassmassakren i CoD) så synes jeg det er sjukt, men ser gjerne din forklaring på hvorfor det tydeligvis er helt greit å lage. Ser ut som att du mener det bare er fjotter som ikke liker dette..

 

Idioten av en advokat skjønner jo ingenting og angriper helt feil folk... du saksøker ikke Remington hvis noen skyter huet av noen med en av haglene de har laget.

Lenke til kommentar

Jack Thompson driter jeg i, men synes mannen bak spillet sa det ganske greit med en av de siste setningene i The Escapist-intervjuet:

 

People are too easily offended by works of fiction when there are plenty of things in the real world to be offended by, like racism and politics.

 

Mannen bak modifikasjonen sier også at han irriterte seg over "the victimization of the victims" etter Columbine, noe som tyder på at vi her har med et troll med skremmende mangel på empati og stor lyst til å provosere. Jeg ser ingen forskjell på Pawnstick og Jack Thompson. De er laget av samme ulla med tilholdsted på hver sin ende av ekstrem-skalaen. Spillverdenen blir ikke bedre eller verre av denne modifikasjonen og jeg stiller da spørsmålet: Hvorfor lage den?

 

I alpha-videoen blir også bare svarte karakterer drept. Det sier vel det meste.

 

P.S Jack Thompson er som vanlig helt på bærtur og skyter langt over blinken i gammel Bjørndalen stil. Det er bare å advare den lokale faunaen og be dem dukke.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at denne modifikasjonen kan kanskje være litt "smakløs" for personer med svakt hjerte eller som er litt trangsynte, men at ingen har gjort noe for å kvitte seg med denne bortkastete menneskekroppen kan ikke jeg fatte å begripe.

 

 

Hva i svarte legger du bak ordet trangsynt? Definisjonen er folk "som har sterke fordommer, som er lite åpen for andre syn". Har ikke spilt moden men hvis spillet utelukkende går ut på å massakrere folk på en skole (og ikke er en del av en historie som flyplassmassakren i CoD) så synes jeg det er sjukt, men ser gjerne din forklaring på hvorfor det tydeligvis er helt greit å lage. Ser ut som att du mener det bare er fjotter som ikke liker dette..

 

Idioten av en advokat skjønner jo ingenting og angriper helt feil folk... du saksøker ikke Remington hvis noen skyter huet av noen med en av haglene de har laget.

 

Jeg har absolutt ingenting imot at noen har laget den modden, akkurat som jeg ikke hadde noe imot at Treyarch lar deg skyte fidel castro i CoD: Black Ops eller at man kunne skyte sivile på første banen i CoD: MW2, det er IKKE virkelighet og derfor er det irrelevant for meg hva man kan gjøre i et spill. Ikke missforstå meg, jeg syntes ikke noe om det som skjedde på Columbine og jeg syns ikke noe om at sånne ting skjer generelt, men det som skjer på en pc skjerm vs virkeligheten er to helt forskjellige ting for meg og jeg syntes det er trangsynt av for eksempel folkene som kritiserte CoD: MW2 for åpnings sekvensen.

 

Og nei, det er ikke bare "fjotter" som ikke liker dette, jeg syntes det kanskje er en litt spessiell mod selv, men bryr meg ikke særlig mye om man kan massakrere skole ungdom eller banke kona si, det er et spill og hvis folk føler for å ta del i noe av det på et virtuelt nivå så skal de for all del få lov til dette, selvom jeg personlig ikke har noe stort ønske om det selv.

Lenke til kommentar

Jack Thompson driter jeg i, men synes mannen bak spillet sa det ganske greit med en av de siste setningene i The Escapist-intervjuet:

 

People are too easily offended by works of fiction when there are plenty of things in the real world to be offended by, like racism and politics.

 

Mannen bak modifikasjonen sier også at han irriterte seg over "the victimization of the victims" etter Columbine, noe som tyder på at vi her har med et troll med skremmende mangel på empati og stor lyst til å provosere. Jeg ser ingen forskjell på Pawnstick og Jack Thompson. De er laget av samme ulla med tilholdsted på hver sin ende av ekstrem-skalaen. Spillverdenen blir ikke bedre eller verre av denne modifikasjonen og jeg stiller da spørsmålet: Hvorfor lage den?

 

I alpha-videoen blir også bare svarte karakterer drept. Det sier vel det meste.

For å oppklare litt, sa jeg meg enig i akkurat den setningen, ikke nødvendigvis resten av intervjuet. Jeg er helt enig i at det underveis i intervjuet fremgår ganske klart at han mangler empati. Han har, som sagt, likevel et godt poeng med at folk reagerer for voldsomt på fiksjon, spesielt innen spillmediet.

Lenke til kommentar

Han fyren her er på generelt plan en sinnsvak tulling, men akkurat her synes jeg han har et poeng. Altså hvem i svarteste helvete lager noe sånt? Skal vi få et tilfelle av "Why we can't have nice things" med source-motoren også fordi folk er noen smakløse tullinger eller?

Lenke til kommentar

Tja, rent prinsipielt syns jeg modden skal få bli som den er. Det er ytringsfrihet, og ja det er kun for å provosere. Skal ikke synes ytringsfrihet er fantastisk og i neste øyeblikk ønske å ta det vekk fra noen fordi de uttrykker seg på en måte som man ikke liker, det minner mer om totalitært sensur (USA er merkeverdig flink til å være selektiv på dette).

 

Hvordan noen kan være såpass følelsesløs mot de som mistet kjære ved columnbine vet jeg ikke, men det får være deres sak og problem. Valve har ikke noe med denne saken å gjøre foruten at det er på deres motor den kjører.

 

Og sist: Akk at vi ikke er kvitt den hersens Thompson, mannen er ikke helt god i hodet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jack Thompson driter jeg i, men synes mannen bak spillet sa det ganske greit med en av de siste setningene i The Escapist-intervjuet:

 

People are too easily offended by works of fiction when there are plenty of things in the real world to be offended by, like racism and politics.

 

Mannen bak modifikasjonen sier også at han irriterte seg over "the victimization of the victims" etter Columbine, noe som tyder på at vi her har med et troll med skremmende mangel på empati og stor lyst til å provosere. Jeg ser ingen forskjell på Pawnstick og Jack Thompson. De er laget av samme ulla med tilholdsted på hver sin ende av ekstrem-skalaen. Spillverdenen blir ikke bedre eller verre av denne modifikasjonen og jeg stiller da spørsmålet: Hvorfor lage den?

 

I alpha-videoen blir også bare svarte karakterer drept. Det sier vel det meste.

For å oppklare litt, sa jeg meg enig i akkurat den setningen, ikke nødvendigvis resten av intervjuet. Jeg er helt enig i at det underveis i intervjuet fremgår ganske klart at han mangler empati. Han har, som sagt, likevel et godt poeng med at folk reagerer for voldsomt på fiksjon, spesielt innen spillmediet.

 

Ja, han har et poeng, men han bruker det for å forsvare et ganske kvalmende standpunkt og en åpenbart usmakelig modifikasjon. Slik ugyldiggjør han egentlig sitt eget poeng. Jeg forstår nå at du ikke stiller deg bak fyren. Mitt innlegg var ikke kun myntet på deg, men heller et forsøk på å vise at vi her har å gjøre med to idioter; ikke en. Jeg skulle ha poengtert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...