W. Gray Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Hei! Kjøpte FIFA 11 her om dagen basert på alle bra anmeldelsene dette spillet har fått. Spilte FIFA 10 en stund og likte det selv om det hadde visse feil og mangler. Må si jeg ble dypt skuffet over FIFA 11... Syns spillet er tregt og forferdelig. Når man spiller f.eks. Barcelona mot Real Madrid så ser det ut som to middelmådige tippeliga lag som braker sammen. Føler at man ikke har kontroll over noen ting, og det hele ender opp med noe som føles som "flipperspill" på midtbanen. Feilpasningene florerer. Ja, er klar over at feilpasninger er lagt til i spill motoren, men det blir for dumt når det gjentatte ganger gjøres enkle feil som til og med JEG hadde klart å gjøre på en fotballbane. Online delen (1 mot 1 som jeg er interresert i) er rett og slett latterlig. Her tar det gjerne opp mot 15-20 minutter før jeg kommer igang med en match, da jeg hele tiden får "mistet kontakt med motstander" eller lignende beskjed. Og ja, jeg har åpnet porter på modemet mitt, og andre spill fungerer utmerket online. Dommeren er null forbedret fra FIFA 10. Bare for å ta et eksempel; jeg er forbi siste mann, stormer mot mål, blir taklet bakfra, men den andre angriperen min snapper opp ballen og raser mot mål. Da blåser dommeren, gir takleren gult kort og jeg får frispark midt mellom midtbanen og 16 meteren... Hva faen? Hva skjedde med fordelsparagrafen? Og spillet er langt fra "bug" fritt. Det jeg har opplevd til nå er at skjermen blir svart under kamper (kun kamp uret, og lyden fortsetter), Menyer fryser og jeg må avslutte spillet og starte på nytt... Gressmatta ser ut som er klipt fra FIFA 97 til Playstation (1), og limt inn i FIFA 11. Ikke at grafikk har mye å si, men det får da være grenser, det ser jo rett og slett jævlig ut... Og på toppen av det hele, Online koden som må plottes inn for å spille på nett. Hvis jeg har skjønt dette riktig så er online delen av dette spillet låst til min psn konto? Er det mulig å selge dette spillet, eller sitter jeg i saksa? Lenke til kommentar
kompakk Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Syns spillet er tregt og forferdelig. Når man spiller f.eks. Barcelona mot Real Madrid så ser det ut som to middelmådige tippeliga lag som braker sammen. Føler at man ikke har kontroll over noen ting, og det hele ender opp med noe som føles som "flipperspill" på midtbanen. Feilpasningene florerer. Ja, er klar over at feilpasninger er lagt til i spill motoren, men det blir for dumt når det gjentatte ganger gjøres enkle feil som til og med JEG hadde klart å gjøre på en fotballbane. I grunn enig, selv om jeg mener at det er mindre flipper-aktig enn de tidligere spillene. Men ja, er litt for mange rare tilfeldigheter i spillet, på grensen til bugs. Det positive med det nye pasningssystemet syns jeg er at det blir mindre ping-pong og mer "se etter åpne rom", det må derimot jobbes mye med til FIFA12. Det går selvsagt an å stille det til "assisted passing" på options eller noe sånt om det blir for jævlig, da blir det noe ala Fifa 09 flipperspill. Over nett er det låst til det nye pasningssystemet. En annen årsak til mye feilpasninger er om man ikke har spillere som "passer sammen" i laget, spillerkjemi betyr mye mer i Fifa 11 enn de tidligere spillene og å sette opp et godt lag blir desto viktigere. Særlig i Ultimate Team, men også i vanlig manager-mode. Online delen (1 mot 1 som jeg er interresert i) er rett og slett latterlig. Her tar det gjerne opp mot15-20 minutter før jeg kommer igang med en match, da jeg hele tiden får "mistet kontakt med motstander" eller lignende beskjed. Og ja, jeg har åpnet porter på modemet mitt, og andre spill fungerer utmerket online. Det varierer defintivt fra time til time og dag for dag. Noen dager er det helt umulig, men andre dager går det smooth. Å få igang et 11 mot 11 spill tror jeg er en umulighet, om man ikke har 21 tålmodige kamerater. Det skal også sies at det er mange dårlige tapere på Fifa over nett, og en del hater så mye å tape at de tvinger en disconnect (drar ut kabel eller lignende), kall det gjerne juksing. Denne juksingen er et stort problem, men klart, noen ganger oppstår det nettverksproblem som en årsak av at EAs servere ikke er helt gode. Men det er altfor mange ganger det har oppstått en ut-av-det-blå disconnect fra motstander i kamper jeg leder med flere mål. Kan ikke være en tilfeldighet. Dommeren er null forbedret fra FIFA 10. Bare for å ta et eksempel; jeg er forbi siste mann, stormer motmål, blir taklet bakfra, men den andre angriperen min snapper opp ballen og raser mot mål. Da blåser dommeren, gir takleren gult kort og jeg får frispark midt mellom midtbanen og 16 meteren... Hva faen? Hva skjedde med fordelsparagrafen? Dommeren har i FIFA-spill vært elendig siden tidenes morgen, er jo ufattelig at ikke bruken av fordelsparagrafen har blitt forbedret. Et annet stort irritasjonsmoment er når man er langt oppe i motstanderens banehalvdel med overtall og dommer blåser av for pause / full tid. Og på toppen av det hele, Online koden som må plottes inn for å spille på nett.Hvis jeg har skjønt dette riktig så er online delen av dette spillet låst til min psn konto? Er det mulig å selge dette spillet, eller sitter jeg i saksa? Du får nok ikke solgt spillet med det brukte online passet, den som kjøper spillet fra deg må kjøpe et online pass i tillegg (tror det er rundt en femtilapp) på xbox live/psn om den personen vil spille på nett. Latterlige greier selvsagt, men men... Lenke til kommentar
W. Gray Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Takker Da vet jeg at jeg kan selge spillet ved å opplyse om at vedkommende må kjøpe et nytt online pass. EA er herved lyst i bann i mitt hus. Har blitt flink til å lese på cover om spill har noen merkelige løsninger (DRM, etc.), men så ikke dette før jeg kom hjem da infoen stod med liten skrift bak på coveret. Ubisoft hadde hvertfall baller nok til å ha en stor firkant foran på sitt AC2 til pc som opplyste om at man måtte være koblet til internett for å spille det. Må bare si det at jeg misliker sterkt retningen utviklere gjør med sine spill om dagen med tanke på DRM løsninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå