Gå til innhold

To (u)like skjermkort sammen

Stinkey

Anbefalte innlegg

Oppgraderte pcen min i høst og skjermkortet jeg falt på da ble XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5. En av grunnene var at jeg etter ett år kunne tenke meg å kjøpe et identisk kort og sette inn for en enkel og grei effektboost. Problemet er at som dere ser så ligger ikke det kortet ute hos komplett lenger. Jeg tror jeg har funnet samme kortet på MPX, men det er visse forskjeller på infoen som gjør meg usikker. Noen av de statsa er lik dette kortet på Komplett.

Lurer på om jeg kan kjøpe det siste kortet på komplett og at det funker med mitt andre kort. Samme navn og de fleste stats er like. Forskjell på klokkehastighet er noe jeg ikke har peiling på og gjør meg usikker. Og hvis det ikke går kan jeg bruke det kortet hos MPX? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De to kortene skal gå helt fint å kjøre crossfire på. Når det står "XFX" foran et kort betyr det bare at XFX gutta har klokket opp kortet for deg og av og til slengt på litt ekstra kjøling. Det at det er litt forskjellig klokkefrekvens kan være at de er gitt ut fra XFX med litt mellomrom. Med tanke på at alle "5xxx" kort skal være kompitable til å kjøre crossfire med hverandre så burde det ikke være noe problem å kjøpe et 5870 heller. Før min kommentar får deg til å kjøpe et 5870 kort så må jeg legge til at ved å kjøre to forskjellige fabrikkmodeller så kan det være nødvendig med litt ettertuning av config filer. Noen sier at det går helt greit uten noe ekstra, andre sier at du må endre filinnstillingen til det beste kortet sånn at driveren tror at det er likt som det dårligste.

Ingen personlig erfaring, men en liten advarsel.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...