Gå til innhold

Homefront / Steam problemer /Direct to Drive

Anbefalte innlegg

Har problemer med Homefront fra THQ. Kjøpte det via Direct to Drive tjenesten, lasted ned via deres egen download app, og startet installeringen på vanlig vis. Visste ikke at steam trengtes for å spille spillet før installeringsprogrammet plutselig startet steam.

Greit nok, jeg har flere spill jeg har kjøpt via steam som funker som bare det. Noen kjøpt via DD og andre via Steam.

Spillet står etter installeringen i Game Library med "Play" knappen tilgjengelig - jeg klikker den, et vindu med "Validating Files" kommer opp, teller seg opp til 100% - for så melde at "All Files Validatet." Så langt så bra...

Men spillet starter ikke etterpå. I Game Library på steam står nå "Update paused". Høyreklikker - men intet "resume" valg er tilgjengelig. Klikker da på "Pause updating" selv om det står paused allerede. Da får jeg mulighet til å klikke resume. Klikker da resume - så står 51% et par sekunder før den igjen går til "Upadate paused"

Og ingenting mer skjer!

Jeg kan gjenta denne prosessen så ofte jeg vil samme resultat. Samme resultat om jeg gjør det med antivirus og brannmur slått av også. (hvilket skulle være unødvendig fordi andre steam spill starter uten problemer - men ville teste det alikevel).

Ja - jeg nødvendig hardware.. så det holder... Ja, jeg har siste skjermdrivere osv... Ja, jeg har siste direct X osv.. spillet installerer den faktisk selv uten feilmedlinger.

Har lest på utenlandske forum om andre med lignende problem - men ingen har noen svar. Ei heller fra support.

Jeg har spelt data i 34 år. Dette er noe av det mer irriterende jeg har vært borti...

Fler med samme problem - og evt løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan høres ut som det er litt rusk i aktiveringssystemet (siden det var mulig å preordre men ikke ble aktivert før idag), så mitt tips (om enn et utrolig kjedelig et, jeg innser det) er å avvente noen timer for å se om det blir bedre utover kvelden.

Lenke til kommentar

Hadde nettopp dette problemet, løst det med å skifte hvor jeg laster det ned fra gjennom View>Settings>Downloads+Cloud

Tusen takk!

Valgte UK - London her, og nå driver den i hvert fall og laster ned (startet på 51 %). Merkelig at den må laste ned halve spillet når jeg sannerlig har lastet hele via direct to drive tidligere. Men åkke som. Nå SKJER det i hvert fall noe. Så får vi håpe at det starter når den kommer til hundre %.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...