Gå til innhold

rart at ikke microsoft tar betaling for Windows update

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster MS produktfeilene for bedrifter og forbrukere i året ?

Da er det mer riktig at MS dekker kostnader knyttet til deres feil !

MS selger ju halvferdige produkter med masse feil og bugs.

Bilprodusenter må dekke alt hvis de har softwarefeil i elektroniken osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis så var tilfelle, hadde produktene kostet eventyrlig mye mer enn hva de gjør i dag, og inneholdt mye mindre funksjonalitet.

Hvis du vil vite hvor mye det koster å produsere garantert feilfri kode, kan du se på hvor mye NASA betaler per kodelinje for sine systemer. Titusenvis av $.

Lenke til kommentar

det at NASA betaler store summer for programkode er at de vil få spesialtilpasset programvaren av godkjente firmaer..

prøv å gå ned til et firma som driver med programmering og be om et system som skal kjøre på egenhånd på en datamaskin....ta med visa.

Lenke til kommentar

hva med alle de idiotene som ikke oppdaterer antivirusen sin, eller windows versjonen for den saks skyld, skal ms betale dem også? 99,skikkelig-mange-ni-tall av alle feil er brukerfeil, er sjelden det er ms selv som lager problemene.

Lenke til kommentar

hva med alle de idiotene som ikke oppdaterer antivirusen sin, eller windows versjonen for den saks skyld, skal ms betale dem også? 99,skikkelig-mange-ni-tall av alle feil er brukerfeil, er sjelden det er ms selv som lager problemene.

Nå snakker jeg kun om MS-produkter :wink:

Men du har rett i det at MS har ikke ansvar for andre sine produkter som

krasjer maskinen !

Lenke til kommentar
men jeg for aldri lov til å legge inn linux noen plass pga at Linux ikke har noe virus prog å linux er så dårlig.
Da kan du si til din mor og far at man faktisk får antivirusprogramvare til linux. Dessuten er linux milelangt i fra så plaget med virus som Windows XP.

vet, men ingen som vil høre skjønner du. den brannmuren i Linux rocker jo da. er jo mer stabil enn hele XP tilsammen nesten. tror de mente at Linux virus kunne angripe Windows maskiner osv. men det gjør de ikke. et Linux virus kan ikke angripe en Windows maskin og omvendt. må nok slite med Windows i enda noen måneder til ja :( har faktisk et virus prog liggende til Linux også, men fikk aldri prøvd det når jeg hadde Linux på noen av pc`ene mine.

Du får lastet ned panda antivirus for linux. Mener det er helt gratis fullversjon :wink:

Lenke til kommentar
Ja man har jo alt betalt for et produkt, men man kan ikke update i uendelig tid. bare til nye windows oprativsystemer kommer. etter det blir updatene fere og fere helt til det slutter

Når du går på web sidene deres, finner de ut hva du trenger oppdattere. (update linken). og du oppdatterer. Var i allefall slik på win 98, stort sett det eneste jeg trengte gjøre var å velge oppdatteringer. og trykke next. Er ikke så lenge siden jeg oppdatterte det. 2-3 uker siden.

Lenke til kommentar
nei, ms er det ikke lett å forstå seg på :shrug:

Sant nok.

Men Linux-misjonærer som kjører XP Home når Linux visstnok skal kunne gjøre 'alt' som Win-plattformen kan og attpåtil er gratis er også litt merkelig da... :wink:

Jaja...

Vet ikke om jeg kan kalle meg en Misjonær, men jeg har iallefall ikke brukt Windows på et halvt år (jo, kanskje litt, men det er bare når maskinen står boota fra før i Windows, har mange i familien :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...