wil Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ja, synes det er rart at Microsoft ikke tar betaling for at folk laster ned oppdateringer fra Windows Update, de tar no penger fra alt annet så. kom til å tenke på det i dag. Lenke til kommentar
sete Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Når man har betalt 1000++ NOK for Windows så tror jeg at man har betalt for oppdateringer også. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Når man har betalt 1000++ NOK for Windows så tror jeg at man har betalt for oppdateringer også. Helt enig,ellers så trur ikke at det har blitt så mange som har oppdatert windows hvis MS skulla ha hatt betalt for det. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Skulle bare mangle, når privatpersoner og bedrifter har kjøpt operativsystem av dem - og det er hele tiden sikkerhetsrisikoer som tas i forbindelse med "hull" i softwaren. Som helsetrøya: Det var ikke "hullene" man ønsket å betale for, liksom.... (Helse i hver tråd, influensa i hvert hull...) :wink: Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Utfra antall sikkerhetshull i windows versionene deres, skulle en tro det var pre-alpha versjoner de tok 4000 kr for per stykk. Skulle bare mangle at de også tok betalt for senere oppgraderinger som kanskje gir en tilnærmet fullversjon av den opprinnelige sveitserosten, LOL Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Personlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kaller MS grådige - det er jo hundrevis av programvareprodusenter som burde gå i skammekroken lenge før MS hvis man ser på pris. At Ahead (som lager brenneprogrammet Nero) tar $49 for serienummer hvis du laster ned eller hele $69 hvis du skal ha det tilsendt på CD er jo helt uhyrlig. At et brenneprogram skal koste 50% av det et helt OS koster (XP OEM koster omtrent en tusenlapp) er jo bare latterlig synes jeg. Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 nei, det er sant det. å dessutten så har jeg hørt at MS legger ut falske patcher også som ikke virker. skjønner ikke at det går an. lurer også litt på hvorfor Windows er så dyrt som det er. man betaler jo for en vare som ikke akkurat er sikkerheten selv liksom. hvorfor kan ikke MS gjøre som Linux å hele den gjengen der å kjøre gratis kildekode. Linux folkene tjener jo ganske bra de også selv om linux i utgangspunktet er gratis. nei, ms er det ikke lett å forstå seg på Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 nei, ms er det ikke lett å forstå seg på Sant nok. Men Linux-misjonærer som kjører XP Home når Linux visstnok skal kunne gjøre 'alt' som Win-plattformen kan og attpåtil er gratis er også litt merkelig da... :wink: Lenke til kommentar
spaakh Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 tja. Det er som å si at det er rart man ikke må betale når man får fikset en defekt på en ny vare... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Personlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kaller MS grådige - det er jo hundrevis av programvareprodusenter som burde gå i skammekroken lenge før MS hvis man ser på pris. At Ahead (som lager brenneprogrammet Nero) tar $49 for serienummer hvis du laster ned eller hele $69 hvis du skal ha det tilsendt på CD er jo helt uhyrlig. At et brenneprogram skal koste 50% av det et helt OS koster (XP OEM koster omtrent en tusenlapp) er jo bare latterlig synes jeg. Hehe, enig med deg der. Men jeg har sett det blitt solgt for 150 kroner bla. på Komplett.. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Personlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk kaller MS grådige - det er jo hundrevis av programvareprodusenter som burde gå i skammekroken lenge før MS hvis man ser på pris. At Ahead (som lager brenneprogrammet Nero) tar $49 for serienummer hvis du laster ned eller hele $69 hvis du skal ha det tilsendt på CD er jo helt uhyrlig. At et brenneprogram skal koste 50% av det et helt OS koster (XP OEM koster omtrent en tusenlapp) er jo bare latterlig synes jeg. Jeg betalte 350,- for brennern min med Nero 5.5 Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 ja, regner med at det var meg du sikta til. men nå har det seg sånn at jeg ikke for lov til å kjøre linux hjemme. pga nettverket som er her. vi sitter 4 stykker i nettverk alle med Windows typisk nok, men jeg for aldri lov til å legge inn linux noen plass pga at Linux ikke har noe virus prog å linux er så dårlig. det er ikke min mening nei. derfor bruker jeg Windows XP Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 men jeg for aldri lov til å legge inn linux noen plass pga at Linux ikke har noe virus prog å linux er så dårlig.Da kan du si til din mor og far at man faktisk får antivirusprogramvare til linux. Dessuten er linux milelangt i fra så plaget med virus som Windows XP. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Når du må kjøpe eit eksemplar av Windows til kvar maskin er da for pokker oppdateringer ein selvfølge. Å ta seg betalt for oppdateringer ville vert horribelt. MS har eitt formål: Tjene penger, men å ta betalt for oppdateringer ville vert å gå for langt. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hvorfor kan ikke MS gjøre som Linux å hele den gjengen der å kjøre gratis kildekode. Linux folkene tjener jo ganske bra de også selv om linux i utgangspunktet er gratis. nei, ms er det ikke lett å forstå seg på Microsoft tjener mer penger enn noen av dagens linuxselskap bare kan drømme om. Hva er det som ikke er lett å forstå seg på Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hvorfor kan ikke MS gjøre som Linux å hele den gjengen der å kjøre gratis kildekode. Linux folkene tjener jo ganske bra de også selv om linux i utgangspunktet er gratis. nei, ms er det ikke lett å forstå seg på Microsoft tjener mer penger enn noen av dagens linuxselskap bare kan drømme om. Hva er det som ikke er lett å forstå seg på Kanskje fordi det er veldig begrenset hva man kan tjene på freeware? Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 men jeg for aldri lov til å legge inn linux noen plass pga at Linux ikke har noe virus prog å linux er så dårlig.Da kan du si til din mor og far at man faktisk får antivirusprogramvare til linux. Dessuten er linux milelangt i fra så plaget med virus som Windows XP. vet, men ingen som vil høre skjønner du. den brannmuren i Linux rocker jo da. er jo mer stabil enn hele XP tilsammen nesten. tror de mente at Linux virus kunne angripe Windows maskiner osv. men det gjør de ikke. et Linux virus kan ikke angripe en Windows maskin og omvendt. må nok slite med Windows i enda noen måneder til ja har faktisk et virus prog liggende til Linux også, men fikk aldri prøvd det når jeg hadde Linux på noen av pc`ene mine. Lenke til kommentar
ærlige_roffen Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ja, synes det er rart at Microsoft ikke tar betaling for at folk laster ned oppdateringer fra Windows Update, de tar no penger fra alt annet så. kom til å tenke på det i dag. "Alt annet?" Med windows får man blant annet gratis nettleser, gratis media player og gratis webserver (som riktignok suger). I tillegg er jo DirectX gratis, Perl-implementasjon for Win32 er gratis, MSN Messenger er kanskje gratis (bruker ikke, vet ikke), MS Gaming Zone inneholder mange gratis-tjenester, sikkert andre ting også som jeg ikke har oversikt over også. Hvis du har problemer med å forstå hvorfor de ikke kan gi bort alle produktene sine - som Office, Visual Studio, Server-OS etc - vil jeg på det sterkeste anbefale at du følger bedre med i økonomiundervisningen på skolen Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Ja man har jo alt betalt for et produkt, men man kan ikke update i uendelig tid. bare til nye windows oprativsystemer kommer. etter det blir updatene fere og fere helt til det slutter Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 hvis du tenker på Internet Explorer så skulle den gå ut av Windows, en gang i tiden. dvs. at den ikke skulle integreres i Windows noe mer. det er helt topp det. Windows media player har jeg aldri brukt noe særlig av. det suger hardt. nei når jeg hører på musikk så bruker jeg gode gamle Media Player Classic som er veldig bra. jeg synes iallefall at den er 10 ganger bedre enn Winamp. men skal ikke starte en diskusjon om det. Bill gjør no ikke så mye han da. han hover bare inn penger han mens andre jobber for han. Bill selv drar vel bare rundt å presenterer produktene til MS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå