P__i__Nx Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg mottok shogun 2 collectors editon i posten i dag,, Med stor glede sprang jeg hjem for å begynne å spille.. Men gleden ble kortvarig, For Når jeg kommer hjem stapper dvdn i og starter installasjonen så får jeg beskjed om av steam.. At dette spillet er ikke tilgjengelig før den 15 mars. Så jeg får ikke engang installert spillet... Hva fan ER PROBLEMET DItt STEAM.. Her sitter Jeg med orginal platen Som kostet nesten 1000 kr... Og Jeg får ikke spilt det før om 3 dager.. Steam go Fuck your self.. Dette systemet er råttent som fy. tusen takk steam,, For at dere gjør pc spilling til et helvete. Lenke til kommentar
TST Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg forstår veldig godt din frustrasjon. Spesielt når du har brukt så mye penger på spesialutgaven som du nå har i hånda. Likevel: 15. mars er den offisielle lanseringsdagen, og mange butikker kan faktisk bli straffet for å selge deg spillet for tidlig. Så er spørsmålet om det skal være ditt problem om en butikk ikke følger retningslinjene fra Sega. Jeg syns det er en uheldig å tvinge en uavhengig distribusjonsplattform på kunden, for så å bruke det som en verifiseringsmetode. Det er jo slike ting blant andre Ubisoft har fått så mye kritikk for. Det hindrer piratkopiering, men kan skape misnøye blant ærlige kunder. Har du forresten prøvd å koble deg fra nettet og installere/spille det offline? Eller krever spillet nettoppkobling? Lenke til kommentar
P__i__Nx Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Jeg forstår veldig godt din frustrasjon. Spesielt når du har brukt så mye penger på spesialutgaven som du nå har i hånda. Likevel: 15. mars er den offisielle lanseringsdagen, og mange butikker kan faktisk bli straffet for å selge deg spillet for tidlig. Så er spørsmålet om det skal være ditt problem om en butikk ikke følger retningslinjene fra Sega. Jeg syns det er en uheldig å tvinge en uavhengig distribusjonsplattform på kunden, for så å bruke det som en verifiseringsmetode. Det er jo slike ting blant andre Ubisoft har fått så mye kritikk for. Det hindrer piratkopiering, men kan skape misnøye blant ærlige kunder. Har du forresten prøvd å koble deg fra nettet og installere/spille det offline? Eller krever spillet nettoppkobling? hei, ja det er veldig irriterende. Spillet må dersverre ha nettoppkobling når du skal installere det :-( Om det hindrer piratkopiering har jeg ikke så mye tro på. Det er oss betalende kunder som får svi, piratene knekker det uansett, Har hatt pc som min gaming plattform i 15 år . Men ser med tvilende øyne på hvordan dette utvikler seg. Dem ødlegger pc gaming med vilje virker det som. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg forstår veldig godt din frustrasjon. Spesielt når du har brukt så mye penger på spesialutgaven som du nå har i hånda. Likevel: 15. mars er den offisielle lanseringsdagen, og mange butikker kan faktisk bli straffet for å selge deg spillet for tidlig. Så er spørsmålet om det skal være ditt problem om en butikk ikke følger retningslinjene fra Sega. Jeg syns det er en uheldig å tvinge en uavhengig distribusjonsplattform på kunden, for så å bruke det som en verifiseringsmetode. Det er jo slike ting blant andre Ubisoft har fått så mye kritikk for. Det hindrer piratkopiering, men kan skape misnøye blant ærlige kunder. Har du forresten prøvd å koble deg fra nettet og installere/spille det offline? Eller krever spillet nettoppkobling? hei, ja det er veldig irriterende. Spillet må dersverre ha nettoppkobling når du skal installere det :-( Om det hindrer piratkopiering har jeg ikke så mye tro på. Det er oss betalende kunder som får svi, piratene knekker det uansett, Har hatt pc som min gaming plattform i 15 år . Men ser med tvilende øyne på hvordan dette utvikler seg. Dem ødlegger pc gaming med vilje virker det som. Men hva skal de gjøre da ? Piratvirksomhet har nesten ødelagt pc-spill industrien. Vil vi ha bare konsoll ? Eller vil vi også ha pc-spill,,,,,, Jeg har tro på at denne med metoden med Steam vertfall forebygger noe.Må nok bare bite i deg at man må ha nett-tilkobling for å spille pc-spill. Heller det at denne industrien dør ut. Lenke til kommentar
s_o_s Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Nå er det vel en gangs slik at spillet blir ikke utgitt før 15. mars, uansett hvor mye eller hvor man betaler for det. Synes det er rett og rimelig. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Tror Shogun 2 ikke hadde lidd noe av piratvirksomhet siden det har såpass omfattende multiplayer. Multiplayer spill piratkopieres sjeldent. Ser jo bare på Call of Duty, Starcraft 2 som har god multiplayer, selger jo helt hinsides. Er verre når det er singleplayer spill. Lenke til kommentar
TST Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nå er det vel en gangs slik at spillet blir ikke utgitt før 15. mars, uansett hvor mye eller hvor man betaler for det. Synes det er rett og rimelig. Poenget er at det ikke skader Sega noe om kjøper X får spillet han har betalt 1000 kroner for, selv om det er 3-4 dager før release. Om noen skal straffes her, så er det butikken. Ikke spilleren. Lenke til kommentar
Kohan Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Fasccinerende å se hva folk kan finne på å syte over. Det er utvilsomt et enormt overtramp av Steam å ikke la deg spille spillet med release date 15.03 før 15.03, og det er selvfølgelig STEAM som må ta skylden for det, ikke utviklerne/utgiverne av Shogun... Endret 15. mars 2011 av Kohan Lenke til kommentar
ErikCas Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg ville sagt det er er en bagatell. Forventer du virkelig å spille et spill, flere dager før release? Greit nok, du har betalt nærmere 1000kr for spillet, men skulle da folk som hadde betalt enda mere få starte å spille det før? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå