Gjest mafister Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 hva slags Compact Flash kort er best? lurer på å kjøpe et på 128Mb til mitt Nikon Coolpix 880. komplett data selger et(type 1) for 550,- er dette noe å anbefale? hva er egentlig forskjell på type 1 og 2? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Du kan trygt kjøpe fra Komplett Data. Kjøpte et 128MB til min Nikon CP995 og det lagrer like snart som det originalkortet som fulgte med. Forskjellen på CF1 og CF2 er tykkelsen. Lenke til kommentar
jeffen Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg kjøpte et på 256 MB hos komplett,- og det fungerer veldig bra. -Jeg bruker det til Canon S40. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Så lenge det ikke er til et kravstort kamera ( Minolta Dimage 5/7 f.eks) så er de fleste, inkludert twinmos kortene som komplett selger, helt ok. Men vil du ha et raskt kort så lønner det seg å gjøre litt forarbeid... søk på nettet etter "CF card speed" så vil du finne masse nyttig informasjon. Et godt eksempel er siden: http://webpages.charter.net/bbiggers/DCExp...ard_speeds.html Slik CF standarden er satt så kreves det faktisk ikke mer enn 150 KB/s for å møte den. Med andre ord vil kort som kun kan lese/skrive 1x være veldig treige. I dag er de aller fleste kortene minst 2-4x. Noen produsenter, slik som Lexar, har kort som er 12x noe som gir 1.8 MB/s. Men ofte kan ikke kameraet utnytte denne hastigheten så det kan være bortkastede penger å kjøpe slike høy-ende kort. Det beste er nok å ta med kameraet og teste forskjellige kort i forskjellige butikker for å finne en riktig balanse mellom kvalitet, hastighet og pris. -flff Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: On 2002-02-04 21:43, skarsk skrev:Du kan trygt kjøpe fra Komplett Data.Kjøpte et 128MB til min Nikon CP995 og det lagrer like snart som det originalkortet som fulgte med.Forskjellen på CF1 og CF2 er tykkelsen. ...og for ikke å glemme PRISEN .....!!! Ellers er jeg også relativt fornøyd med kortene som Komplett.no selger [ Denne Melding var redigert av: Bulle på 2002-02-05 09:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå