oblivian Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Heisann, Annenhver URL virker eller ca. hver tredje gang jeg prøver en URL for jeg ikke tilgjengelig. Samme problem på alle maskiner i nettverket her. Har ikke funnet noe mønster og det gjelder både norske og utenlandske adresser. Det har kun vært sånn idag og er sånn fremdeles hos meg. Er det noen andre som har hatt probs med dette idag? Har restartet routeren flere ganger, også alle maskinene. Fremdeles trøbbel her... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Har akkurta det samme problemet jeg også med ngt. Lenke til kommentar
BadBoyBubba Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Kanskje litt off topic, men er det noen andre som har problemer med NGT forbindelsen sin? Mistet hele forbindelsen i går etter at den har vært av og på et par dager.... utrolig irriterende... Ble lovet servicemann, men han har jeg fortsatt ikke sett snurten av Lenke til kommentar
BadBoyBubba Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 BTW, NGT rapporterer på sine nettsider at de driver med vedlikehold og oppgradering på sitt nett, kanskje det som er grunnen til at flere URL ikke virker.... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 BTW, NGT rapporterer på sine nettsider at de driver med vedlikehold og oppgradering på sitt nett, kanskje det som er grunnen til at flere URL ikke virker.... Jepp. Men du kan jo prøve og se om det hjelper å sette statisk IP/SubnetMask og Gateway, samt statiske DNS-adresser. IP: 10.0.0.2 (f.eks.) SM: 255.255.255.0 GW: 10.0.0.1 DNS 1: 217.13.4.24 DNS 2: 217.13.7.140 Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Det virker som det er i orden igjen nå... Lenke til kommentar
Koma Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Det er viktig at man ringer leverandøren og sier ifra dersom en har et linjeproblem. I forrige måned hadde jeg det problemet at jeg ble koblet av internett et par ganger i timen. Jeg gikk gjennom hver eneste teleledning, byttet ledninger, sjekket kontakter, splitter, oppgraderte firmware osv. Så ringte jeg opp til NGT og de sendte meg et nytt modem, men selv dette hjalp ikke. Så forhørte jeg meg litt i nabolaget og det viste seg at flere hadde dette problemet. Jeg opplyste NGT om dette og de fant ut at det var selve sentralen det var noe problemer med. Innen en uke var alt ok igjen. Ring og si ifra. Dersom det er et eksternt problem og flere sier ifra tidlig, vil problemet løse seg raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå