Gå til innhold

Kjøpe meg bærbar til rundt 15000

Anbefalte innlegg

Hei, som du ser i emne tittelen så lurer jeg på å kjøpe meg en bærbar til like opp rundt 15000, har sett meg ut en asus, men er ikke helt overbevist.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617891

Finner jeg noe annet med samme eller bedre ytelse til pris ratio? Pleier som regel å finne ut av disse greiene selv, men har så dårlig tid til å søke på tester og reviews for tiden da jeg har masse å gjøre i forhold til arbeid. Om noen gidder å peke meg i en retningen av noe alternativ er jeg evig takknemlig. Har selvsagt sett på Alienware (som jeg ønsket meg lenge før man kunne få de med norske tastatur), men synes ikke man får en ytelse som rettferdiggjør prisen lengre... Også har jeg en onkel som har vært utrolig uheldig med sin maskin til over 30000, kan jo hende han har fått en mandagsmaskin da, men litt skeptisk alikevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alienware er overpriset, ikke gå for det.

Hvorfor bærbar? Jeg skjønner ikke hvorfor bruke flere tusen på en bærbar, med mindre du reiser veldig mye.

Jeg ville gå for en stasjonær, jeg gjor det og er superhappy. I forhold til en ''gaming'' bærbar jeg fikk for 2-3 år siden.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg svarer så seint, mye arbeid for tiden som sagt ;)

Joda, jeg er helt enig, det er absolutt ingen god grunn til å gå for en bærbar foran en stasjonær med mindre man reiser mye. Men nå har det seg slik at jeg for like under et år siden blåste vekk like rundt 20000 på en stasjonær som fortsatt kjører alt på max uansett spill ;) Geforce 295 GTX *2, 12 giga Ballistix DDR3 ram, DFI lanparty hovedkort, intel i7 960 og coolit Domino ALC kjøler. Lurer jo på å oppgradere, men tror ikke jeg trenger det på en liten stund ennå, vi får se når Crysis 2 kommer ut ;)

Nå vil jeg ha noe å ta med meg når jeg skal ut linke med andre, dette droget er så fint koblet opp mot alt at det er et ork å flytte det. Er det virkelig ingen gode alternativ? Jeg så en artikkel om G74 her om dagen, kanskje jeg skal vente litt...

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt betalt litt ekstra for et lavt støynivå, og at pcen er tålig kjølig (som denne gir inntrykk av). Den har momentus XT harddisker da, som jeg har lest (et eller annet sted) at det kan være problemer med (ville heller gått for 120GB SSD + vanlig harddisk). I tillegg er grafikkortet litt svakt til denne prisen. Vanskelig å finne en bærbar det ikke er noe å utsette på.

Lenke til kommentar

Når det kommer til støy er jeg heldigvis ikke så veldig kresen siden det som regel drukner i musikken jeg alltid har på øret eller spillet jeg spiller. Om jeg skulle bry meg om støyen fra maskina mi, må det i så fall være for andres del ;)

Jeg skal nok alltids få byttet til SSD disk om jeg kjøper meg ei maskin uten også, har en 80GB Intel X25 liggende ubrukt på hylla som jeg egentlig hadde tenkt å bruke i media pcen min, men kom på at den kom til å stå på hele tiden alikevel så den trenger strengt tatt ikke å ha en lynrask disk.

Det jeg bekymrer meg mer for er jo skjermkortet som du nevner, jeg er jo en dedikert gamer, så hovedpoenget med pcen er jo å kunne kjøre så mange spill som mulig på pcen. Og gjerne uten å fire alt for mye på grafikken. Medium kan jeg leve med, men lav oppløsning og enorme pixler er jeg allergisk mot, med mindre pixlene kommer fra MineCraft da selvsagt ;)

Om du vet om noen bærbare med bedre skjermkort så kan dette også være interessant, så framt maskina ikke koster 2 ganger så mye med de samme spesifikasjonene minus skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...