Gizmo_InnleggNO Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Det er lenge siden jeg fant ut at pcen min lagget på nye spill. Jeg har brukt 12 000 på pcen så er det ganske merkelig at jeg ikke kan spille spill som Bad company 2, Bulletstorm og just cause 2 på full grafikk uten lagg... har oppdatert skjermkort drivere og andre drivere men det hjelper fortsatt ikke. Specs på pcen: I7-950 3.07 ghz (med Corsair A70 CPU Kjøler) Asus Radeon 6870 1gb ASUS Rampage III Formula, Socket-1366 Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s, Corsair HX 750W PSU Det kan være at det er mye drit på pcen men siden den ikke kunne kjøre just cause 2 uten lagg fra starten tviler jeg på at det er noe virus eller lignende. Fint om noen vet hva som kan hjelpe siden pcen er såpass ny og kjører dårlig Endret 7. mars 2011 av Gizmo Lenke til kommentar
Materie Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Er da ikke rart, det? Selv med en dyr pc kan du lett oppleve lav fps hvis du prøver å kjøre på maks grafikk. Spesielt hvis du går for høy antialiasing. Denne testen av nevnte Just Cause 2 viser at kortet ditt konsekvent gir mindre enn 60 fps ved høye innstillinger, og av noen kan alt under 60 fps av oppfattes som lagget. Hvis du vil unngå lagg kan du skru ned antialiasing til et minimum og slå av unødvendige settings. Noen innstillinger har lite til intet med faktisk grafikkvalitet å gjøre selv om de spiser ytelse ut av kortet ditt. Du må huske på at å kjøpe et topp grafikkort ikke alltid betyr at det er det beste du kan få tak i. Noen spill bygges med maks innstillinger basert på forventninger om at de beste pcene folk bruker innehar to like grafikkort. Ett enkelt er jo naturligvis langt svakere enn to. Lenke til kommentar
Jack Brennan Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Som sagt ovenfor er det ganske mange spill som krever enten SLI eller Crossfire (2 eller flere skjermkort) før man kan kjøre spillet på max grafikk med både AA og AF skrud på. Med min GTX-580 kjører jeg de fleste spill på max, men jeg skrur ned både AA og AF uten at jeg merker noen stor forskjell med kvaliteten og får mange flere fram p/s. Hvis du har AA/AF på x8 eller høyere skru det ned og se om du får en bedre framrate! Endret 28. mars 2011 av Jack Brennan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå