Schreiber Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Først og fremst gjelder dette ekte personer, så det er ikke lurt å bruke ekte navn. Men selve personen må selvsagt være ekte og oppførselen må være registret av deg personlig. Enten han/hun gjorde det mot deg, eller han/hun gjorde det mot noen du kjenner i spillet mens du var pålogget og fikk lese hele greia i chat-loggen eller noe sånt. At det hendte "enn venn av en venn" og sånt tull gjelds ikke. Dette er ikke en konkurranse, så du tjener ikke på å lyve. Men uansett, hva er den verste opførselen du har opplevd i et MMO? Her snakker vi de absolutte verstingene. At folk dropper ut av et raid etter en time eller to uten forvarsel fordi de måtte legge seg gjelds ikke. Det er dessverre for vanlig. Ta gjerne med spill i detalj, men igjen, ikke bruk ekte navn. Eller ekte kallenavn, rettere sagt. Mange bruker de samme navnene i mange spill, så det kan være lett å kjenne igjen noen. La meg begynne. * Vanguard: Saga of Heroes. Jeg hadde banket en del fiender og kommet meg ned i en hule på vei til en boss da en fyr spurte om jeg kunne hjelpe ham med en quest. Hulen jeg var i var full av farlige fiender, og jeg hadde slitt for å komme meg dit. Logisk nok hadde jeg ikke så veldig lyst til å hjelpe fyren, men bestemte meg for å være snill. Tross alt var han samme fyren som inviterte meg til å bli med i en guild, og vi kan jo stole på guild mates? Vel... Det tok førti minutter å komme meg ut av hulen, dra til nærmeste by, selge unna alt skroptet jeg hadde samlet opp, reparere utstyret og dra tvers over kartet til dit vi skulle møtes. Da jeg endelig kom fram sa han at han måtte dra, logget av og ble borte i to timer. Da han kom tilbake var han sur fordi jeg ikke hadde ventet på ham. * Samme fyr sitter fast og ber om hjelp: "Can you throw me a rope? I'm stuck." (rope = kommando for å få ham løs om han sitter fast i bakken) "Sure, no problem. Where are you stuck?" "In the ground." "I mean where can I find you?" "Can you help me? I'm stuck." "Of course, just tell me where you are stuck." "In the ground." "No, I mean where are you stuck? What part of the map?" "I'm stuck in the ground." "I am trying to help you, but I need to know where I can find you. Where are you stuck?" "In the ground." "Directions, dude. Give me directions where I can find you. What part of the map?" "Why won't you help me? I'm stuck. Can't you throw me a rope?" "I am trying to throw you a rope! But where the hell are you stuck?" (lang pause) "In the ground..." Endret 5. mars 2011 av PityTheFool Lenke til kommentar
ImmoralAtheist Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Not that much to speak of but what I remembe as most annyoing atleast, is in Warhammer, in faction warfare. It's important that the warband move together. Once breached the gates and on the bottom floor, there's a narrow way up to the second floor (with the keep lord which you must kill). If defending side is challenging it is important to rally on first floor, and then push to second floor together. However 1/3 always moved upwards and got instakilled whenever they were ressurected. Had they just waited for the warband to fully recover and attack on leaders command (so that everyone moves together), it would be no problem. A good example of where computer AI weren't the problem. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Spilte runescape for noen år siden, der var det mye spesiel oppførsel: Alt fra folk som fulgte etter deg og tagg penger, mest fordi du hadde vært dum nok til å gi dem noe du ikke hadde plass til selv. Folk som vill være veldig vennelige med noen med høyere level, fulgte etter deg selv om du ba dem dra til ****, ja du kunne dra til et hard område men da måtte du avbryte det du gjorde. Så hadde du alle scamene fra de fulstendig patetiske, til ting som krever lang planlegging. Kommer mye av at det var et gratis browserbasert spill så du fikk usedvanelig mye drittunger Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) A good example of where computer AI weren't the problem. Quake 1. Deathmatch. En fyr insisterte på at jeg måtte dø, så han startet med å tømme rakettkasteren sin i meg. Selv om han stort sett bommet traff han flere ganger, uten resultat. Deretter fortsatte han på neste våpen, tømte det, gikk til neste, tømte det og så videre helt til han var tom for ammo. Men i stedet for å ta hintet byttet idioten til en øks og begynte å hakke løs. Det var bare et problem. Vi spilte Team Deathmatch uten Friendly Fire, og vi var på lag. Jeg sa det til ham mange ganger uten at han forstod det, så til slutt bare overså jeg ham. With friends like these... :rolleyes: Endret 6. mars 2011 av PityTheFool Lenke til kommentar
MardilVoronwe Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 In b4 EVE Online Har hørt mye ille der, men det verste som jeg opplevde var vel at en i corpet vårt skrudde av en POS (stjernebase) der jeg hadde en del skip, slik at forsvaret ikke virket, og fienden kunne ødelegge den uten motstand, og deretter stjele alt som var inni. Alt det gjorde han bare for å joine fienden, siden de var på god vei til å vinne <_< Lenke til kommentar
ImmoralAtheist Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Not that much to speak of but what I remembe as most annyoing atleast, is in Warhammer, in faction warfare. It's important that the warband move together. Once breached the gates and on the bottom floor, there's a narrow way up to the second floor (with the keep lord which you must kill). If defending side is challenging it is important to rally on first floor, and then push to second floor together. However 1/3 always moved upwards and got instakilled whenever they were ressurected. Had they just waited for the warband to fully recover and attack on leaders command (so that everyone moves together), it would be no problem. A good example of where computer AI weren't the problem. Hmm, lurer på hvorfor jeg skrev engelsk her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå