TE_Andersen Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Denne boka er en fantastisk visjon for dataspillet og en bedre verden. Les hele saken Lenke til kommentar
lade73 Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 denne tror jeg jaggu skal lese§! Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Ut i fra det jeg kan forstå av anmeldelsen så virker hele konseptet litt pseudovitenskapelig, og som om McConigal skyter litt i alle retninger, egentlig. At hun henter legitimitet til sine påstander fra forskning og legger dette inn som referanser og liknende er vel forøvrig ikke akkurat så veldig imponerende - det bør vel være standarden for slike vitenskapelige tekster (om jeg forstod det riktig at det var dette denne boka var). Vet anmelderen forøvrig om McConigals påstander har gått igjennom en fagfellevurdering (peer review), eller er den publisert heller som en samling av hennes eget tankespinn? Ellers fronter McConigal noen interessante tanker, men som anmelder også nevner, kan virke noe naive. Men nå skal jeg ærlig talt ikke dømme boka utifra anmeldelsen, skal se om ikke jeg får tatt en tur innom amazon i nærmeste fremtid! Lenke til kommentar
Respwner Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Virker interessant nok til at jeg antakelig kommer til å ta en titt på den i nær fremtid. Høres i allefall ut som om hun har noen orginale tanker om spill og har gjort jobben når det gjelder å formidle de. Godt å se at Gamer stadig utvider horisonten samtidig som man beholder kvaliteten Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Virkeligheten er overvurdert; og spill er undervurdert Lenke til kommentar
Wolverinne Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 kjempe spennende! denne skal absolutt taes en titt på skriver for tiden bacheloroppgave om gaming, virkelighet og kommunikasjon, og denne ser ut til å passe midt i blinken! Lenke til kommentar
Garden_InnleggNO Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Må muligens få lest den boka her. En annen gaming bok som er å anbefale er Extra Lives: why video games matter av Tom Bissel http://www.amazon.com/Extra-Lives-Video-Games-Matter/dp/0307378705 Lenke til kommentar
myndighetene Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Endret 6. mai 2018 av Hansemannan Lenke til kommentar
Sigh_InnleggNO Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Den boken skal jeg søren meg gå til anskaffelse av! For min del er gaming min glede OG sorg i livet... Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Lenge siden hun var på The Colbert Report? Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Kjempebra artikkel Dette var en fornøyelse å lese, kommer garantert til å kjøpe/lese denne boka. Kjenner meg godt igjen i første avsnitt dere skriver. Virkeligheten er overvurdert ^_^ Lenke til kommentar
Polo_InnleggNO Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Lenge siden hun var på The Colbert Report? En måned siden, 3. februar tror jeg. Hun presenterte boken og saken bra under intervjuet. Vurderer selv å skaffe boken, veldig interessant tema. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Anbefaler og denne TED-videoen om samme tema. Lenke til kommentar
Kareq47 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det er sant. Virkeligheten suger. Mye kjekkere å reise igjennom verdensrommet i eve online eller i mass effect. Beseire guder i oblivion, vinne store slag i total War spillene, bygge byer i minecraft eller samarbeide med venner for å ta over store områder fra opprørere i arma. Hva har virkeligheten å tilby?? Jobbe hver dag for å tjene penger til å kjøpe ting du ikke trenger?? Reality is truly broken Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Denne boken anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå