Gå til innhold

Risen-skapere tar konsollkritikk (X360, PC, PS3)

Anbefalte innlegg

Sniktitten kommer snart, men det ble i hvert fall sagt at "PC-versjonen vil bruke konsollbrukergrensesnitt, fordi PC-spillere ikke bryr seg om skrift og knapper er store eller små".

Dette vere ein spøk. :blink: Piranha Bytes har i alle fall ikkje for vane å ignorere tilhengarane sine på ein slik måte. Dei må no vere klare over at konsollifiserte grensesnitt er sterkt mislikt av mange PC-rollespelarar, og kanskje særleg dei PC-rollespelarane som likar Piranha Bytes sine spel.

Eg håpar òg det er feil det som står enkelte stadar om at skytevåpen skal erstatte boger.

Kay

Nå skal vel Risen 2 være satt til en Pirat setting og da er det vel mer naturlig og bruke skyte åpen enn buer?

Hvorvidt Risen 2 blir ett bra spill gjenstår å se, syntes Risen vara rtig, men det endte fort opp i haugen med spill jeg spilte en gang for deretter ikke spille igjen. Mot slutten av spillet ble det litt kjedelig og frista aldri å spille gjennom spillet en gang til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal vel Risen 2 være satt til en Pirat setting og da er det vel mer naturlig og bruke skyte åpen enn buer?

Det er vel òg eit fantasy-spel med magi og denslags...samt ein direkte oppfølgjar til eit spel der det var bogar. Eg trur det er fullt mogleg å ha med både skytevåpen og bogar. I den verkelege verda var vel tidlege skytevåpen og bogar i bruk samstundes ei god stund. Dessutan vil eg heller snike rundt i skogen og jakte med ein boge enn med ein bråkete muskedunder.

Hvorvidt Risen 2 blir ett bra spill gjenstår å se, syntes Risen vara rtig, men det endte fort opp i haugen med spill jeg spilte en gang for deretter ikke spille igjen. Mot slutten av spillet ble det litt kjedelig og frista aldri å spille gjennom spillet en gang til.

Sjølv synast eg at Risen var veldig, veldig bra. Eg har spelt igjennom som magikar og som opprøyrar, og kjem nok til å spele igjennom ein gong til som medlem av inkvisisjonen før Risen 2 kjem. Det einaste vesentlege eg har å utsette på det, var at det ikkje var so veldig nyskapande. Det kjennast nesten som ein nyversjon av Gothic 2. Når det er sagt, forstår eg òg kvifor dei ikkje ville ta nokon store sjansar på det tidspunktet Risen kom ut.

Eg har likt alle dei tidlegare spela frå PB veldig godt, og gledar meg veldig til Risen 2. Det uroar meg litt at dei har sterkare fokus på konsollversjonen, men eg har fortsatt stor tillit til Piranha Bytes, og reknar med at dei leverar denne gongen òg. :)

Kay

Lenke til kommentar

Virker som om utviklere rett og slett ikke bryr seg om PC spillere lenger, jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor de gidder å gi ut spill på PC. Konsollmarkedet er så stort nå at alt blir tilpasset det og de holder ikke tilbake å fortelle oss det.

PC er vel en av de største plattformene?

AtW

Lenke til kommentar

Trodde PC var større enn 360 og PS3, mens samlet så er 360 og PS3 større enn PC.

Om man ser på Newzoos National Gamers Survey så ser det ut til at PC spill hadde rundt 51 prostent av markedet målt i forbruk i 2010. Dette gjelder USA - det høyeste tallet er 59% i Tyskland. Dette inkluderer MMO, spillportaler, og Facebook-spill. Konsollene hadde tilsammen 43%, medregnet Wii og håndholdte konsoller.

Så ja, PC ser ut til å være den desidert største platformen, selv om man skulle slå sammen PS3 og X360. I hvert fall i følge denne undersøkelsen.

Endret av Volundr
Lenke til kommentar

Risen 2 kommer til å ha et generelt interface som skal passe til både konsoll og pc (utsendemessig). Skrift vil bli større enn 1-eren, men interfacet skal være tilpassa slik at man kan navigere med mus da.

en fra deep silver sa dette på world of risen:

You should't be too paranoid about my statement for the interface. When we released Risen 1, an absolute killer argument from all critics was that console players had a hard time reading the texts and we're now going to change that. One it's completed we'll give you a tour through the different functions.

En ting man kan huske på er at i Risen var både inventory og alt om stats på 1 side. Det går f.eks an å splitte opp disse uten at dette gjør at du må gå igjennom 20 sider med info og stooor tekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...