Gå til innhold

Risen-skapere tar konsollkritikk (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dere har sett spillet bak lukkede dører som dere sier, kan dere fortelle om spillet er i hovedsak designet for konsoller og om PC versjonen mer eller mindre føles ut som en dårlig port sånn som alle spill nå for tiden? Håper Piranha bytes ikke tar denne rettningen siden de har så dyp respekt i RPG verdenen.

Lenke til kommentar

Sånn jeg forsto det blir det ikke primært lagd for konsoller, men det blir forbedringer for konsollbrukere. Hvis de kan forbedre et produkt som (ifølge veldig mange) ikke holdt mål er dette en gladsak. Det virker som det er et PC spill de prøver å gjøre best mulig på konsoll.

Lenke til kommentar

Sniktitten kommer snart, men det ble i hvert fall sagt at "PC-versjonen vil bruke konsollbrukergrensesnitt, fordi PC-spillere ikke bryr seg om skrift og knapper er store eller små".

 

Mente de det alvorlig? Selvfølgelig ser jeg (og sikkert de fleste andre PC-spillere) helst at grensesnittet utnytter den jevnt over høyere oppløsningen PC-er tilbyr, at de ikke tvinger på PC-brukere størrelseskompensasjonen for at konsollbrukere sitter lengre unna skjermen, og at jeg ikke må bla gjennom ørten dialogskjermer fordi skriften er gigantisk. Dette er jo presis de tingene som gjør vanilla-grensesnittet i Oblivion så kritikkverdig - ingen plattformtilpasning. Eller, plattformtilpasning var det jo, men den var kun for konsoller.

 

Men det er jo hyggelig av Piranha Bytes å fornærme intelligensen til kjernegruppen i kundebasen deres. Ser ut til å være en gryende tradisjon blant forhenværende RPG-utviklere.

Lenke til kommentar

Det sugde på 360, på slutten var de massivt mange bugs. Jeg kjøpte det veldig tidlig og brukte 400 bolts på det, uten at jeg noen gang opplevde noen patcher som rettet opp de til dels grove feilene og har dermed ikke spilt igjenom spillet enda, men latt det støve ned i hylla på tv-bordet. Hva er det da som får de til å tro at jeg kjøper spill nr 2? Når de til og med selv sier at de har solgt meg et uferdig produkt, uten å gi noen som helst kompensasjon eller fiksing av problemene?

Lenke til kommentar

Mmmm... skeptisk! Ser for meg konsollifisering. Press [space] to start. Press [Piltast opp] to select sword. Press [Piltast høyre] to select bow. Menyer og brukergrensesnitt som er fordummet og ikke utnytter mulighetene tastatur og mus gir. *grøss*

 

Regner med at de ikke går i fella, og at vi får et knakende bra PC-spill. :)

Lenke til kommentar

Sniktitten kommer snart, men det ble i hvert fall sagt at "PC-versjonen vil bruke konsollbrukergrensesnitt, fordi PC-spillere ikke bryr seg om skrift og knapper er store eller små".

 

Er de fullstendig gale? Ser ut som The Witcher 2 tar plassen for årets rpg for min del.

Lenke til kommentar

Sånn jeg forsto det blir det ikke primært lagd for konsoller, men det blir forbedringer for konsollbrukere. Hvis de kan forbedre et produkt som (ifølge veldig mange) ikke holdt mål er dette en gladsak. Det virker som det er et PC spill de prøver å gjøre best mulig på konsoll.

Ord, ord og ord.

Se på Crysis 2 og Dragon Age 2.

Se også på FEAR 2.

 

At de sier det er en ting. Å gjøre det er noe helt annet. Homefront prøver ihvertfall.

 

Stiller meg hos gjengen som ikke finner et mange positive ord konsoller [PS3/360] gjør for spillutviklingen idag.

Lenke til kommentar

Virker som om utviklere rett og slett ikke bryr seg om PC spillere lenger, jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor de gidder å gi ut spill på PC. Konsollmarkedet er så stort nå at alt blir tilpasset det og de holder ikke tilbake å fortelle oss det.

Lenke til kommentar

Sniktitten kommer snart, men det ble i hvert fall sagt at "PC-versjonen vil bruke konsollbrukergrensesnitt, fordi PC-spillere ikke bryr seg om skrift og knapper er store eller små".

Som andre har sagt, dette lover ikke akkurat godt. Jeg setter ikke særlig pris på at UI er tilpasset konsoll-oppløsninger (dvs. ~1280x720) når jeg spiller på 2560x1600.

 

 

Sånn jeg forsto det blir det ikke primært lagd for konsoller, men det blir forbedringer for konsollbrukere. Hvis de kan forbedre et produkt som (ifølge veldig mange) ikke holdt mål er dette en gladsak. Det virker som det er et PC spill de prøver å gjøre best mulig på konsoll.

Må si jeg ofte har blitt skuffet når spillutviklere har sagt at de primært utvikler for PC. Som oftest føles det allikevel som dårlige konsoll-ports. Både størrelse på UI, måten man navigerer i menyene og field of view er ofte helt klart begrenset av konsollene.

 

Har store forhåpninger til Risen 2, håper virkelig ikke Piranha Bytes ødelegger spillet med for stort konsollfokus.

Lenke til kommentar

Sniktitten kommer snart, men det ble i hvert fall sagt at "PC-versjonen vil bruke konsollbrukergrensesnitt, fordi PC-spillere ikke bryr seg om skrift og knapper er store eller små".

Dette vere ein spøk. :blink: Piranha Bytes har i alle fall ikkje for vane å ignorere tilhengarane sine på ein slik måte. Dei må no vere klare over at konsollifiserte grensesnitt er sterkt mislikt av mange PC-rollespelarar, og kanskje særleg dei PC-rollespelarane som likar Piranha Bytes sine spel.

 

Eg håpar òg det er feil det som står enkelte stadar om at skytevåpen skal erstatte boger.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...