Philber Desanex Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Enig med Kendu. Det er veldig mange spill for barn på Wii, men vanskelig å finne noen som virkelig fungerer. Jeg har en gutt på 6 og en datter på 9 år. Just Dance, Sport Resort, SingIt og Mario Kart slår an. Noen spill er superbra, men for vanskelige for små barn (Super Mario Galaxy 2) Andre kunne burde funke bra for målgruppen, men mangler norsk lyd og tekst: ZhuZhu Pets, Chipmonks og hva det nå heter. På DS er det nærmest standard at barnespill har norsk lyd og tekst. Hvorfor ikke på Wii? Lenke til kommentar
Camrot_InnleggNO Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hvorfor kan det ikke komme ut til Wii!? Jeg ser bildene og det ser bra ut, Men det vil jo være på veldig små skjermer. Ocarina of Time og Majoras Mask ligger vel allerede ute til salg i Virtual Console. Vel og merke er det orginalen, men 3DS-versjonen har neppe så mange forbedringer at det er noe særlig å bry seg om (i tillegg får man jo ikke 3d-effekten på wii). Jeg selv har spilt OoT så mange ganger at det siste jeg kunne tenke meg er en enda en nyutgivelse/remake av spillet. Nintendo må komme med noe bedre om de vil ha meg hypet opp til 3DS. Endret 3. mars 2011 av Camrot Lenke til kommentar
Barliman Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Holder meg til N64`en, gidder ikke betale flere tusen for litt bedre grafikk. Men ser pent ut uten tvil Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Philber: På DS er det nærmest standard at barnespill har norsk lyd og tekst. Hvorfor ikke på Wii? Helt enig med deg. En tittel som dog ser veldig lovende ut til Wii og som jeg leste om i dag er. Kirby's EpicYarn ( anmeldelse ) Virker strålende ut uten å ha for høy vanskelighetsgrad og antakelig et "kose seg" spill for mange aldersgrupper. Skjermbilder: Endret 3. mars 2011 av Kendu Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 (endret) Philber: På DS er det nærmest standard at barnespill har norsk lyd og tekst. Hvorfor ikke på Wii? Helt enig med deg. En tittel som dog ser veldig lovende ut til Wii og som jeg leste om i dag er. Kirby's EpicYarn ( anmeldelse ) Virker strålende ut uten å ha for høy vanskelighetsgrad og antakelig et "kose seg" spill for mange aldersgrupper. Jeg storkoser meg med dette om dagen! Det er tvers igjennom sjarmerende og underholdende. Spillmekanikken er ganske intuitiv, så det er antagelig en finfin kandidat for sånne småtass-spillere også. Endret 4. mars 2011 av HelloKjersti Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Takk for tipset, da blir det helt klart dette her i heimen. Hva tror du om Blob 2, for kjedelig? Lenke til kommentar
HelloKjersti Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Takk for tipset, da blir det helt klart dette her i heimen. Hva tror du om Blob 2, for kjedelig? Har ikke fått testet selv, har heller ikke spilt eneren. Det ser jo litt småmorsomt ut, det er godt mulig det blir noe jeg plukker med meg etterhvert. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Er Blob det der med den greia du ruller for å male ting? Jeg prøvde det første for lenge siden, men gikk fort lei. Men liker du sånt kan du jo prøve ett eller annet med Katamari, eller hva det nå heter. Det er mye av det samme, men her ruller du over ting for å feste det til ballen din så den vokser og kan feste større ting til seg. Får du fortsatt ikke nok ballrulling har vi jo alltids Super Monkey Ball. Lenke til kommentar
AwZm Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Gleder med sinnsykt mye til dette kommer ut! Blir nok 3DS på meg også ja Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Til Wil og min datter fra 8-10 år har det blitt: - Wii Sports - Wii Sports Resort - Mario Bros Galaxy (2 kjøpes snart, men hakket vanskelig) - Mario Kart - Barn Yard - Tiger Woods: PGA Tour 10 (dog mest fars spill, men ønsker jeg ventet til 11ern). - Zelda: Twillight Princess (ble akkurat litt for avansert å spille alene) - Samba De Amigo (morsomt den første timen og støver ned) - Monopoly Streets (fort kjedelig og dårlig grafikk på Wii) - Lego: Star Wars Complete Saga (dermed droppet man alle Lego spill) - My Sims Agent (altfor avansert) - High School Musical 3 (upresist og bratt terskel) - World of Zoo - Trillevill of the rails - Monster 4x4 World Circuit - Spongebob: Creature from the crusty krab - Bee Movie: Game. Av disse titlene var det veldig få som falt i smak (uthevet i grønt). Det viser i så fall bare at jenta har god smak til å være så ung. Av de som ikke er uthevet i grønt er det bare Zelda og Lego Star Wars som ikke er skræp, og de to kan forklares bort med at de er litt kompliserte for hennes aldersgruppe. En gyllen regel er å styre unna alt som er filmlisens eller såkalt pedagogisk. Selv har jeg hatt suksess med Punch Out Wii hos den yngre garde, det er lett å lære og de første par kampene er så enkle at de kan vinnes i blinde. Ellers ser jeg noen har nevnt Kirby's Epic Yarn, støtter det forslaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå