fatsheep Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg kjøpte nytt hovedkort og minne til gamledataen, Men nå vil den ikke virke. Det som skjer er. Den booter, men etter at den har vist hvilke cd-rommer/hardisker som er istallert og den svarte siden med masse informasjon, stopper alt opp. Ingenting skjer. Det kommer ETSC eller.no loaded succesfully og så stopper alt opp. Den vil ikke lese på hardisken, floppyen eller cd-rommene. Hva kan være galt. Dataen er som følger: ASUS A7V8X/Lan/Audio Western Digital Caviar 30GB 256MB DDR SDram AMD Duron 750mhz Soundblaster Live Lydkort Nettverkskort 48X brenner 36x Cd-rom Trenger svar. Alle svar hjelper Takk på forhånd Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Kan det være noe med minnet? Hvordan er oppsettet på diskene, mht. master/slave? Gå inn i bios og kjør "Setup default". da får du en konfigurasjon som skal funke på de fleste systemer. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei, Finner du harddiskene og alt den skeiten der i bios? Kommer de opp når du booter? (som master og slave og alt det der..) Hvis PC'en finner IDE-enhetene, men ikke booter fra noen av dem, så har du jo instillinger for dette i bios. Boot-rekkefølge osv.. Hvis du skal installere fra CD, så setter du CD-rom'en først osv. Lykke til, Henning Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Har prøvd å resette biosen. Det hjalp ikke. hardisken er på Primary Master, Cd-rommene er Primary Slave og Secondary Slave. First boot device er satt til Legacy floppy eller.no Så kommer hardisk og cd-rommene. Skal ikke dataen egentlig si ifra at hardisken ikke har et brukbart opperativsystem eller.no. Det kommer ingen slike meldinger. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Prøvde akkurat å forandre rekkefølgen. Det hjalp ikke. Det skjer absolutt ingenting. Den vill ikke lese på floppy, HD eller cd-rom Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Har du flere minnebrikker? Hvis så, ta ut en og start opp, funker det ikke da, bytt brikker. Sitter akkurat nå å innstallererW2K på en maskin, det ville den ikke gjøre før jeg hadd byttet ut ram-en. De jeg satte inn først var det feil med, og da kommer man ikke langt. Det hjelper ikke at biosen sier at de er ok, det er os'et som får problemer hvis det er noe feil med minnebrikkene. Lenke til kommentar
DataJens Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Akkurat dette har skjedd med meg hvis jeg har satt floppykabelen i feil vei. Prøv å snu den (evt i begge ender), prøv deg fram hvis ikke det framgår naturlig hvilken vei den skal stå. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Det har ikke noe å si om floppykabelen ikke står riktig vei, eller om det ikke står floppy i maskinen i det hele tatt, såfremt du ikke skal boote fra floppy, og etter det jeg forstår, er ikke det problemet her. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Prøv og gå inn i bios trykk delete når pcen starter og så vilken vei pcen booter eventuelt sjekke at delene dine siter skikeleg fast. Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 24. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg har bare en minne brikke. Og både den og hovedkortet virker, fordi det er kjøpt fra en kammerat og det virker hos han. Floppy kabelen sitter riktig så vidt jeg kan se. I Biosen ser alt riktig ut. Den finner alle delene, men den vil altså ikke lenger en den siste svarte skjermen med masse dilldall. Den prøver ikke å lese på hd eller.no så vidt jeg kan se. Kan det være at jeg må skru av det innebygde nettverkskortet og lydkortet i biosen siden jeg også har eksterne? Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Det er en dip switch på HK som velger mellom 166 eller 133 fsb. Har du satt denne til 133? Les manualen for å finne den på HK EDIT: forresten, kast ut det gamle lydkortet, det innebygde er bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå