Ice-E Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Jeg trengte en ny ekstern hardisk til bruk av overføring av musikk, spill, film etc... Så jeg kjøpte meg en Iomega 1TB ekstern Hardisk. Så i utgangspunktet skulle den også brukes til å ta sikkerhetskopier av filene mine på mac'en. Det står at hardisken både skal være kompatibel med Pc og Mac noe som passet veldig bra. Så når jeg skulle begynne sikkerhetskopieringen min fra Mac'en til min eksterne Hardisken med programmet "Time Machine" så oppstod det et problem. Etter den hadde overført under 1Gb av totalt 114 GB så stoppet den. Dette skjer hele tiden, overføringen overstiger aldri over 2Gb. Så jeg fikk opp en feil melding. Der står det: " Time Machine kunne ikke fullføre sikkerhetskopieringen. Sikkerhetskopidisken kan ha blitt matet ut eller koblet fra datamaskinen". Problemet er at jeg rører ikke hardisken i det hele tatt, lampen på den lyser selv etter jeg har fått denne meldingen, alle kablene står i, så skjønner ikke hvorfor dette kommer opp. Jeg fulgte også instruksjonene som stod i manualen som fulgte med der det stod at jeg måtte omformatere hardisken hvis jeg skal bruke den på Mac'en så jeg fulgte instruksjonene om hvordan jeg kunne gjøre dette til punkt og prikke. Den eksterne hardisken fungerer til normal overføring av musikk, spill etc, men ikke sikkerhetskopiering. Så jeg blir veldig frustrert og skjønner ikke hva problemet er, så jeg håper noen av dere har noen som helst ide om hva jeg kan gjøre for å klare dette, eller om dere vet om et alternativt programm som jeg kan bruke til sikkerhetskopiering på Mac'en. Takk for alle eventuelle svar Endret 4. mars 2011 av Ice E Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Har ikke peiling på Mac, men jeg kjøpte min Iomega ekstern på elkjøp siden en kamerat jobber der. Jeg fikk da beskjed om at noen av Iomega modellene har veldig høy feilrate selv rett ut av boksen. Det kan være en ide å teste den på en annen maskin, evt bare gå direkte til de du kjøpte den av og si at du har en mistanke om at den er defekt. De fleste vil gi deg en ny ekstern med en gang. Jeg regner med at de ihvertfall tester harddisken for deg, og hvis du pusher litt på det, med en gang du kommer til butikken og spør om hjelp. EDIT: Leste gjennom posten din litt fort og fikk ikke med meg at vanlig kopiering fungerte fint, noe som minsker sansynligheten for at den er defekt. Du kan prøve å lese litt her og se om du finner ut av det. Det jeg imedlertidig fant ut var at Time Machine krever at du bruker "HFS+ (Mac OS Extended Journaled)" som filformat på harddisken selv om Mac helt fint kan bruke flere andre filformater og som er tilgjengelige som formateringsvalg. Linken over viser deg hvordan dette kan endres. Håper dette kan hjelpe deg. Endret 14. mars 2011 av Bjoolz Lenke til kommentar
psyched Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Du må nok dele hardisken opp i 2 partisjoner for å bruke time machine. Vil annbefale NTSF for windows og HFS+ for mac. Dette skal ikke være så vanskelig å google. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Som sagt ovenfor bruker Mac og Pc to forskjellige formater. NTFS er best å bruke sammen med Windows, men så vidt jeg har forstått så kan du da ikke kopiere ting fra en mac. Formatet som en mac bruker kan ikke windows se en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå