Tonbo Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Xsyon Prelude Utvikler: Notorious Games Sjanger: Fantasy, Sci-Fi, sandbox Spillets hjemmeside Teknologi: Speed Tree 5.1, Speed Grass 4 Størrelse på kart: 120 km², vil gradvis utvides til 1200 km² Beskrivelse: Verden har gått under og all teknologi har forsvunnet. For øyeblikket er det fortsatt lite informasjon om selve historien, men krig har skapt en rift til en annen virklighet og spillet vil etterhvert innføre muterte vesner og mytologi. Selve området man starter i er en 1/4 skala av Lake Tahoe Basin. Spillet inneholder ingen form for NPCer og det er opp til hver enkel spiller å bygge opp sivilisasjonen fra bunnen av. Vektøy, telt, hus og murer blir laget av spillere og kan plasseres hvor man selv ønsker det. Ved hjelp av terraforming kan man forme landskapet, enten man ønsker å jevne ut bakken, bygge vollgrav eller veier. Dette er et sandkasse spill hvor fokus for øyeblikket ligger mer på håndtverk og bygging enn kamp. Kamp er fortsatt mulig for dem som ønsker der, men det er ikke helt utviklet enda. Kan nevnes det har blitt hyret inn en ny utvikler som vil ta seg av videreutvikling av dette. Spillet inneholder også natt / dag syklys, sesonger, sult/tørste, vekt, eldring og mye annet. Video gjennomgang av spillet: Nyttige guider Tutorial videoer(Youtube) --- Spillet er nok ikke så veldig kjent da det blir utviklet av en liten gruppe indie utviklere, noe som er en faktor for at jeg tar meg tid til å starte denne tråden.Førsteintrykket av grafikken i spillet vil kanskje skremme bort en del, men her er det gameplay som teller og grafikken er ikke så værst når man faktisk prøver det selv. Xsyon vil garantert ikke være for alle, men dersom man ser etter noe annet enn spill hvor man kjemper seg mot "end game" med instanser og skinnende våpen så er dette helt perfekt. Offisiell lanseringsdato er 15.03.11. Forhåndsbestilling varer fram til 14.03.11 og inkluderer 2 måneders spilletid. Endret 1. mars 2011 av Tonbo Lenke til kommentar
s_o_s Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hadde nok kjøpt det viss det hadde gått an å prøvd det først, men tar ikke sjansen på å kjøpa katta i sekken (en gang til ) Lenke til kommentar
Tonbo Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Hadde nok kjøpt det viss det hadde gått an å prøvd det først, men tar ikke sjansen på å kjøpa katta i sekken (en gang til ) Forståelig. Var litt usikker til å begynne med jeg og. Kommer nok noe trial opplegg etterhvert Lenke til kommentar
s_o_s Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 hm synes 225 kr for pre-order er mye, men er meget fristet til å prøve :rolleyes: Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Mitt første spørsmål: Hvor vil du plassere dette på en skala fra Darkfall til The Sims Lenke til kommentar
Tonbo Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) hm synes 225 kr for pre-order er mye, men er meget fristet til å prøve :rolleyes: Er en litt stiv pris for et indie produsert spill ja, men heldigvis inneholder preorder to måneders spilling. Etter det er det vel 85kr i måneden. Mitt første spørsmål: Hvor vil du plassere dette på en skala fra Darkfall til The Sims Nå har jeg aldri hatt æren av å spille Darkfall selv, men basert på hva jeg vet om spillet så går de ihvertfall mer i den retningen. Der er full looting av spillere, men usikker om de kommer til å begrense det til et objekt hver kamp. Dette er fortsatt under diskusjon tror jeg. Siege angrep osv vil bli implementert over tid, men har ingen anelse om hvor lang tid det vil ta. Kan kanskje også sammenligne spillet med SWG før NGE patchen, men uten skytevåpen eller romskip. Ettersom spillet utvikles vil del også gå mer for teknologi vs mytologi tema og kanskje mulighet til å bygge byer. Hvis det er et nytt Darkfall du ønsker er det kanskje bedre og vente med spillet til du ser hvilken retning det går. Personlig ser jeg ihvertfall et stort potensial her Endret 2. mars 2011 av Tonbo Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jakter strengt talt ikke på et nytt Darkfall, da ville jeg bare spilt Darkfall og holdt meg til det MEN en dæsj med action-combat (i motsetning til tab-target zzzztandarden) og slikt slår aldri feil, heller ikke spiller-drevet økonomi og fokus på crafting og bygging. I motsetning til sos anser jeg ikke 225 for en preorder som spesielt stivt, spesielt med inkludert spilletid, så jeg tror jeg skal gi dette en kjangs Lenke til kommentar
Tonbo Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Jakter strengt talt ikke på et nytt Darkfall, da ville jeg bare spilt Darkfall og holdt meg til det MEN en dæsj med action-combat (i motsetning til tab-target zzzztandarden) og slikt slår aldri feil, heller ikke spiller-drevet økonomi og fokus på crafting og bygging. I motsetning til sos anser jeg ikke 225 for en preorder som spesielt stivt, spesielt med inkludert spilletid, så jeg tror jeg skal gi dette en kjangs Så egentlig ikke på det som en galen pris jeg heller. Hoppet på rett etter å ha lest en del forumtråder på mmorpg.com og på spillets side. De aller fleste var fornøyd med spillet og skrøt spesielt over hvordan utviklerene hørte på hva spillerene ville ha og lar alle være med å forme spillets framtid. (Kan kanskje merkes at jeg blir litt ivrig når jeg skriver om spill jeg har falt helt for) Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Oooog da var jeg helt sikker. En kjapp kikk på Tribe advertising delen av forumet gir meg en LANG liste over mer eller mindre kjente guilds fra Darkfall som gjør seg klar til å herje et nytt spill. (Fallen Lords, Dark Hand of Valor, The Tenth, Four Twenty, Duchy of Wessex, Lux Arcana har jeg iallefall drept/blitt drept av/drept folk sammen med tidligere ) Lenke til kommentar
Meldark Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg stusset ikke så mye på prisen:) Man får jo tross alt 2 mnd gratis spilletid. Men nå har jeg ventet på et slikt spill ganske lenge. Etter å ha sett de youtube tutorialene så var jeg ganske sikker i min sak. Løp og kjøp sier nå jeg:) Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Etter å såvidt ha testet litt mellom serveren var nede og .... lag-helvetet tok helt overhånd, så ser dette rimelig lovende ut. Sånn bortsett fra ytelsesproblemene og slikt. Lenke til kommentar
Tonbo Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Etter å såvidt ha testet litt mellom serveren var nede og .... lag-helvetet tok helt overhånd, så ser dette rimelig lovende ut. Sånn bortsett fra ytelsesproblemene og slikt. Ja, de har hatt litt problemer med terraforming og ba alle om å teste på likt i går kveld. Derfor det lagget noe sykt. De jobber på spreng så håper de får fikset opp i det snart Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jepp, var inne da. Ingenting som funket etterpå Lenke til kommentar
WhosYaDaddy Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Skulle ønske jeg ikke fant denne posten, for nå er jeg hekta. :rolleyes: Men jeg trenger en tribe Noen som er medlem av en bra tribe som trenger folk? Mitt ingame nave er Njord. Ta gjerne kontakt folkens. Lenke til kommentar
s_o_s Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Prøver bare å overbevise meg selv om at jeg ikke må slanke min allerede altfor tynne lommebok Har fryktelig lyst og dere gjør ikke saken noe bedre Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Så vidt jeg har forstått er dette absolutt ikke et PvP spill. Du har muligheten, men vil du ha pvp er nok ikke det rette spillet for deg. Forøvrig ser hele spllet veldig dårlig og kjedelig ut visuellt, ikke at dette nødvendigvis er et problem. Mulig jeg prøver det en gang i fremtiden, men tviler litt. Folk kallte Darkfall "indie", men detter er nok indie i mye større grad. Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Jepp, dette er definitivt mindre PvP-fokusert enn Darkfall - men sandbox er sandbox, så om ikke det blir for lett å sitte i en safezone å slacke, så blir det nok ganking og looting nok. Fungerer rimelig bra teknisk iallefall, og er rimelig bra med frihet rundt hva man vil gjøre (spesielt terraforming er ganske spennende), men det spørs vel om det finnes nok GRUNNER til å gjøre det. I Darkfall var det klare bonuser for å eie, forsvare og erobre byer, mens her er landsbyer foreløpig bare et sted tingene dine og deg selv er trygge, og det er jo i seg selv ikke en grunn til å prøve å ta over noen andres Lenke til kommentar
Tonbo Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Stemmer det ja. For øyeblikket er eneste hensikten med å bygge å vær kreativ, men jeg ser fint potensiale her. Blir stilig å se hva som skjer framover Håper også det blir bittelitt politikk i spillet. Allianser med større og mindre tribes, klaner osv. Lenke til kommentar
Ehtirno Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Politikken slår nok inn sånn en ukes tid før safezones slås av. Om spillet overlever så lenge. Er til dels enig med drittsekk-avdelingen (pro-FFA-PvP, ingen safezones) i at spillet nok fort kan komme litt til kort om det ikke er noen risiko involvert i noe man gjør. På den annen side, det er jo bare å vente til Prelude er over, ikke et alvorlig problem sånn sett. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Det de må få til er å putte ut store "clusters" av materiale/ressurser i enkelte områder. Dermed har man kjapt en grunn til krig. Små "guilds" må klare seg med camps hvor det er få ressurser, mens de større har muligheten til å ta over og erobre de områdene som kan gi dem mest ressurser uten at de må reise så langt. En annen ting jeg ønsker å se er transport av varer. Altså hvis guild A og guild B samarbeider og ønsker å bytte varer, så må det IKKE finnes noen form for mail system. Man MÅ transportere varene sine selv, og da har man også en grunn til å kjøre en kamp for å slå ned de som er ute å leverer varer. Ting som hestetransport, esel osv ville jo vært stilig, slik at man faktisk ser at her kan det være mye å hente. De sier jo selv at de skal omgjøre PvP systemet, så jeg håper de får dette til. Uten noen form for PvP så trur jeg ikke dette spillet vil klare å holde på spillerne så lenge. Det kan umulig være gøy å grave en grop kun fordi man kan det i lengden. Det burde være årsaker til at man nettopp gjør det man gjør, og dette får man til ved å implementere et godt PvP system. Da er det plutselig forståelig å lage en skikkelig borg med vollgraver rundt slik at det kun er én ingang inn i byen for lettere å kunne forsvare seg osv. En annen ting jeg er redd for er at de ikke vil klare å optimalisere systemet godt nok til at man klarer å spille dette uten at det lagger i lengden. Det å forandre på verdenen krever en masse ressurser, så når tusenvis på en server gjør det hele tiden, så er jeg redd det kan skje mye bugs samt kræsj. Hackers har vell en tendens til å lettere kunne gjøre tingene sine i indie spill også. Og i et spill som dette så vil hackers kunne ødelegge mye hvis de ikke klarer å lage et system mot dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå