vegge Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Maskinen min er varm, støyende og kjedelig. Derfor skal jeg kjøpe inn litt forskjellig fra microplex. Lurer bare på hva dere synes. Kom gjerne med bedre forslag, kommentarer etc! Chieftec Fulltower m/dør, Sølv (DX01SLD) Enermax strømforsyning, 350W, ATX12V 2 x ATA66/100 IDE-kabel, 45cm, rund, sølv Floppykabel, 45cm, rund, sølv Alpha CPU-kjøler, m/vifte og rheostat 2 x Enermax vifte, 67m³/time, 14-32 dB(A) Jeg trenger vel ikke større strømforsyning enn dette? Har et par Papst 80mm kabinettvifter, men trenger et par regulerbare(!) Enermax i tillegg... Forresten, vil en kald katode (casemodding) være synlig i et slikt kabinett? Eller må jeg fyre opp plexiglass og greier for at det skal være noen vits? Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg er ikke sikker på effekten på dette, men dersom du skal installere en Enermax 120mm, så sag et hull i toppen av kabinettet P(det har jeg gjort) og plasser lyset under viften! Enermax viftene har gjennomsiktige vifteblad, som kanskje kan gi en tøff effekt! Har tenkt litt på dette selv, men har ikke råd til å brenne av så mye penger! Strømforsyningen er bra nok den! Du kan jo vurdere å kjøpe noise controll matter fra microplex (så de fikk dem inn i dag) som er tilpasset for Chieftec!! Det ligger link til disse på forsiden til mocroplex! Er forresten vannkjøling uaktuelt? Her er det jo lett å brenne av endel penger Lykke til! Svar gjerne på hva du synes om forslagene mine! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg kommer nok ikke til å skjære hull i toppen av kabinettet med en gang... Noise-Control støydempingsmatter har jeg også sett på, men det blir 500 penger ekstra. Hmm.. tenke, tenke... Hvor mye betyr egentlig slike matter? Tror ikke jeg gidder å stresse med vannkjøling. Egentlig vet jeg ikke så mye om dette, men... satser foreløpig på luftkjøling tror jeg! [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-02-04 18:46 ] Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Kjøp deg et Lian Li PC-65 USB tower. Da følger det med vindu i sidedøra og du kan nyte lyset fra katoden :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Lian-kabinettet var fett(!) da. Men microplex har ikke fått det inn ennå. Vet noen hvordan dette er på kjøling i forhold til Chieftec DX01SLD? Aluminium? Veier det mye? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Du får vel satse på kald katode og plexiglass da! Det gjør veldig mye for utseende med plexi. Et lcd display i fronten som viser temperatur/ winamp osv er jo ganske fett også :smile: Har tenkt til følgende selv (chiftech servertower "blå": Lcd skjerm foran i døra AMD pro water kit skal kanje bytte pumpe. 172w peltier på cpu 72w peltier på gpu TT ram kjøling og minnekjøling Plexi Kald katode Masse strøm... Støydempe noe vilt 4stk 120mm vifter i topp for radiatorer! 5stk 80mm vifter på vanlige steder Kansje 2-3 stk 120mm i sidedør Lakke cd-rom og dvd spiller Bytte fra grønne til blåe led der det går Led i vifter (fin blå lysende sirkel) viftestyring/hastighets regulering av vifter i front Dette er standard planene, får se om jeg endrer på none... Kom gjerne med noen andre forslag :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 Heftig(!), Blackice :smile: Ser microplex har fått inn et lager av Lian Li kabinetter. Ganske fantastisk, men det er dyrt og jeg vet ikke hvordan kjølinga i disse kabinettene er... Det mest "økonomiske" er vel å kjøpe Chieftec DX01SLD, sølv. Er det mulig å sette inn plexiglass senere? Jeg mener, døra har jo håndtak og plass for kabinettvifte... ehh.. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Fikk strømregning på 6 høvdinger så du kan jo få betale halve av den da!! :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Blackice... (eller andre) "Et lcd display i fronten som viser temperatur/ winamp osv er jo ganske fett også" Hvor får man tak i sånne ting? "Led i vifter (fin blå lysende sirkel)" Er ikke helt med på hvordan dette skal gå til... hvor vil du feste LED-en, og hvor skal ledningen gå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå