Spillredaksjonen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Disse godlydene blir redaksjonen aldri lei av. Les hele saken Lenke til kommentar
Suder Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Synes Age of Conan og tillegspakken pakken hadde et fantastisk soundtrack. Blir stolt av å tenke at produsenten er norsk:) Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Metal Gear Solid serien har jo nydelig musikk. Lenke til kommentar
Kjetil J_InnleggNO Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Dungeon Siege (det originale) er ett av mine sterkeste musikalske spillminner. Fantastisk temautvikling fra dag én. Husker spesielt en rystende opplevelse i ørkenen på slutten av spillet når piano-temaet blir presentert for siste gang, det var gåsehud! Lenke til kommentar
Svedge_InnleggNO Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Dere glemte Metal Gear Solid 2. http://www.youtube.com/watch?v=QiPon8lr48U Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Musikken i Assassin's Creed-spillene er veldig stemningsskapende i mine øyne, og passer rett og slett perfekt inn. Musikken i IGI 2 (husker noen fremdeles dette?) syns jeg også var veldig bra da det kom for åtte år siden (tida flyr gitt), og i og for seg enda. Splinter Cell har også hatt en del interessant. Mafia brukte for det meste vanlige låter fra 30-tallet, men dæven så kul musikken i spillet er. Måtte vanligvis opp på 60-70-tallet før jeg syns musikk ble noe særlig, men Mafia har åpna opp 40 år til med interessant musikk for min del. Til slutt vil jeg trekke fram musikken i et spill jeg faktisk aldri har spilt - Age Of Conan. Der er det rett og slett utrolig mye bra. Knut Avenstroup Haugen er utrolig flink til å lage musikk som er flott, stemningsfull og passer ekstremt godt inn. F.eks. kunne jeg, som aldri har spilt spillet, si at et visst stykke musikk fra spillet måtte være fra en isfylt grotte. Faktisk kan jeg ikke huske å ha sett en isfylt grotte med akkompagnerende musikk noen gang, men denne musikken bare skrek det ut. Da har man virkelig klart å få musikken til å passe inn i miljøet. Lenke til kommentar
psike_InnleggNO Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Blir jeg aldri lei av http://www.youtube.com/watch?v=K82bvaAMemA Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Sikkert klisje, men World of Warcraft har faktisk ganske bra musikk. Ikke alltid du legger merke til den sånn med en gang. Nytt spørsmål: Hvordan ser spillindustrien ut om 10 år? Lenke til kommentar
Concker Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Dere glemte Metal Gear Solid 2. http://www.youtube.com/watch?v=QiPon8lr48U Enig, MGS2 har jo tidenes beste soundtrack i et spill Lenke til kommentar
knutae Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Outcast! http://www.youtube.com/watch?v=M26n2gGV7FA EDIT: Katamari-musikken er vanskelig å ikke bli glad av, for eksempel denne: Og musikken i Full Throttle er bra, spesielt introen: Endret 26. februar 2011 av knute Lenke til kommentar
kLukke_InnleggNO Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Battlefield 1942 må jo bare nevnes her ! http://www.youtube.com/watch?v=KWzW8lminP4 Lenke til kommentar
garnok Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Ingen som nevnte Wizard and Warriors ( ), eller de helt geniale Ninja Gaiden låtene? ( er favoritten) Mine favoritter gjennom tidene Lenke til kommentar
Couchfighter Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Masse kred til Marius Kjørmo for å i det hele tatt huske sountracket til Tony Hawk 2, mye gull der. Musikken til det spillet var nok en stort del av grunnen til at slo ihjel såpass mange timer på det som jeg gjorde, skadet seff ikke at spillet i seg selv var dritbra på sin tid Lenke til kommentar
Kaare Willoch Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 World of Warcraft har virkelig fantastisk musikk! Særlig "Song of Elune" og musikken til Ironforge. Musikken fra Civ 4 som netopp vant Grammy er nydelig. Og går man lenger tilbake i tid vil jeg alltid bli glad når jeg hører intromusikken til Baldurs Gate:Shadows of Amn og Monkey Island. C64 hadde mye minneverdig musikk, og favorittkomponisten min på den tiden var Rob Hubbard. Angående soundtrack så er jeg enig i at Tony Hawk 2 hadde fantastisk utvalg av låter! Det samme kan sies om GTA Vice City og San Andreas som virkelig teleporterer spilleren tilbake til den aktuelle tidsepoken med bra valg av låter. Lenke til kommentar
shikton Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Skuffende at ingen nevner musikken i Suikoden-serien, spesielt i de to første spillene! Men det er ihvertfal mine favoritter, både på spillfronten og når det kommer til spillmusikk. Tror faktisk jeg må kjøpe meg en DS for å spille Tierkreis snart... Lenke til kommentar
elpinoino Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jesper Kyd og Hitman sitter klistret i hodet, jeg kan ikke si hvilket av spillene eller hvilke sanger, jeg bare husker at det var noen utrolige perler der. Musikken til Shenmue kan også anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
Aziraphale_InnleggNO Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Det overrasker meg at ingen ennå har nevnt mine to favoritter; Homeworld og Gabriel Knight serien. Den siste spilles under rulleteksten, og er en låt av progbandet "Yes" I tillegg må jeg si at det det nye Jane Jensen rollespillet; "Gray Matter" har en fantastisk spillmusikk. Den er også komponert av Robert Holmes som komponerte GK musikken. Datteren hans er også vokalist i bandet "The Scarlet Furies" som spiller mesteparten av spillmusikken. Edit: Som "firberblad" over her nevner så er Deus Ex musikken fantastisk god også. Endret 26. februar 2011 av Aziraphale Lenke til kommentar
Materie Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg får melde meg på Kjersti her. Ocarina of Time har utelukkende bra låter, og det er definitivt min favoritt på lydbiten (På alle andre områder også, men det er en annen sak ). Ingen spill hverken før eller siden kan jeg umiddelbart gjenkjenne så mange låter fra. Ellers må jeg si at Final Fantasy-serien også har mye fint. Final Fantasy IX eksempelvis har mange godbiter. Og main theme i X er er også veldig bra. Lenke til kommentar
secondarykid Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Musikken i Age of Empires 2: Age of Kings er den beste for min del. Variert, vakkert og stemningsfylt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå