Gå til innhold

Trailer: The Elder Scrolls V: Skyrim (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Enig med n0s. Synes det var plagsomt å måtte deale med mineotaurer og andre heavy monstre på landeveiene i Oblivion hele tiden, som jo de sivile også bruker. Det er ikke særlig realistisk heller, at der det før var landeveisrøvere og villsvin, blir det plutselig mineotaurer og dryader rundt en hver sving. De monstrene hadde jo heller ikke noe med portalene å gjøre, så jeg synes hele den generiske spawninga i Oblivion var en dårlig løsning. Det er mye kulere at skumle monstre holder til i villmarka og i dungeons, at man må oppsøke de, og kunne bli berømt eller beryktet ved at man etterhvert kan bevege seg i områder der ingen vanlige folk kan dra. Det er utrolig givende, etter et vanskelig quest på vei tilbake til byen, å kunne bare høvle ned et par stakkars røvere, som en gang var skikkelig bad ass, men plutselig har blitt barnemat etter level 10. Det er ikke en klage i og for seg... Skyrim blit sykt bra uansett, men jeg håper likevel at de vil gjøre områdene nærmest byene "tryggere" enn villmarka, fordi det gjør spillverdenen mye mer nyansert og realistisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med n0s. Synes det var plagsomt å måtte deale med mineotaurer og andre heavy monstre på landeveiene i Oblivion hele tiden, som jo de sivile også bruker. Det er ikke særlig realistisk heller, at der det før var landeveisrøvere og villsvin, blir det plutselig mineotaurer og dryader rundt en hver sving. De monstrene hadde jo heller ikke noe med portalene å gjøre, så jeg synes hele den generiske spawninga i Oblivion var en dårlig løsning. Det er mye kulere at skumle monstre holder til i villmarka og i dungeons, at man må oppsøke de, og kunne bli berømt eller beryktet ved at man etterhvert kan bevege seg i områder der ingen vanlige folk kan dra. Det er utrolig givende, etter et vanskelig quest på vei tilbake til byen, å kunne bare høvle ned et par stakkars røvere, som en gang var skikkelig bad ass, men plutselig har blitt barnemat etter level 10. Det er ikke en klage i og for seg... Skyrim blit sykt bra uansett, men jeg håper likevel at de vil gjøre områdene nærmest byene "tryggere" enn villmarka, fordi det gjør spillverdenen mye mer nyansert og realistisk.

Helt enig.

Og hvis det virkelig er dynamisk level scaling så blir det ihvertfall null kjøp fra meg.

 

 

o_o Edit: Okey det var synsykt da. Nå har jeg sett trailerene både en og to ganger til....Jeg skal ikke være så sikker på mitt forrige utsagn allikevel. Noen som sa noe om at det ikke er ett spill, men en plass man bor forresten? ;]

Får lyst til og flytte inn med en gang av å se den traileren. Leker faktisk med tanken nå at kanskje utvikleren vet hva de gjør, er jo en forksjell på det som er praktisk og prinsipielt. Kanskje jeg da bare skal prøve og håpe at de gjør det beste.

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Enig med n0s. Synes det var plagsomt å måtte deale med mineotaurer og andre heavy monstre på landeveiene i Oblivion hele tiden, som jo de sivile også bruker. Det er ikke særlig realistisk heller, at der det før var landeveisrøvere og villsvin, blir det plutselig mineotaurer og dryader rundt en hver sving. De monstrene hadde jo heller ikke noe med portalene å gjøre, så jeg synes hele den generiske spawninga i Oblivion var en dårlig løsning. Det er mye kulere at skumle monstre holder til i villmarka og i dungeons, at man må oppsøke de, og kunne bli berømt eller beryktet ved at man etterhvert kan bevege seg i områder der ingen vanlige folk kan dra. Det er utrolig givende, etter et vanskelig quest på vei tilbake til byen, å kunne bare høvle ned et par stakkars røvere, som en gang var skikkelig bad ass, men plutselig har blitt barnemat etter level 10. Det er ikke en klage i og for seg... Skyrim blit sykt bra uansett, men jeg håper likevel at de vil gjøre områdene nærmest byene "tryggere" enn villmarka, fordi det gjør spillverdenen mye mer nyansert og realistisk.

Helt enig.

Og hvis det virkelig er dynamisk level scaling så blir det ihvertfall null kjøp fra meg.

 

Synd for deg. Det blir dynamisk "level scaling", men visstnok tweaka bedre enn i Oblivion. Det folk glemmer er at selv Morrowind hadde "leveled lists" som bestemte monstre for ulike regioner for ulike nivå, men da langt mildere enn hva vi så i Oblivion. Såvidt jeg har forstått av å henge på spillets offisielle forum så vil man i Skyrim få mer dynamiske opplevelser enn hva man fikk i Oblivion - en slags videreføring av Fallout 3.

 

Ellers har du mods. Var jo nettop en mod som "fikset" dette for Oblivion, håper da for din del du fikk med deg den :p

 

 

Edit. Til Edge og andre, fins forøvrig masse mer info her:

http://www.gameinformer.com/p/esv.aspx :D

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Ser absolutt nydelig ut, spesielt de varierende landskapene imponerer meg. Håper de får fiksa animasjonene som har vært ganske skuffende i de tidligere spillene.

 

Ellers må jeg si meg enig med nos og Bone. Quest markers og fast travel gjorde Oblivion litt for enkelt og fjernet i prinsipp utforking som for meg var en stor del av Morrowind. Har uansett ingen tro på at de kutter disse.

 

Levelscalingsystemet fikk de vell bra med kritikk for så jeg har ingen tvil om at dette blir bedre i Skyrim.

 

Det blir spennende å se hva de får til, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Bethesda, Lær av Blizzard og WoW, er du for lav level, så pell deg til helvete ut av sonen og kom tilbake senere.

Eventuelt kunne dei lære av Piranha, og gjere det slik at kva ein kan takle er avhengig av både ferdigheitene til karakteren, og ferdigheitene til spelaren. :)

 

Eg er forresten einig med ein god del av det du seier, sjølv om eg skal prøve å ikkje vere so einisidig negativ. Videoen ser pen ut, utan at det gjer det heilt store for forventningane mine. Mi erfaring med TES indikerar at Bethesda kjem til å gjere minst ein ting forferdeleg feil. Når det er sagt, er der ofte ting dei gjer veldig bra òg. Eg håpar berre dei klarar å skape litt innleving denne gongen, for det mangla veldig i Oblivion for min del. Spelaren vart haldt i handa på ein svært lett gjennomskueleg måte, og filosofien om at ein aldri skulle stenge nokre dører for spelaren kombinert med store mengder autogenerert innhald gjorde det til ei relativt lite truverdig og engasjerande affære. Eg er litt redd for at vi kjem til å sjå ein del av det samme denne gongen òg. På den andre sida var Fallout 3 brukbart.

 

Lag nokre brukbare system for kamp og magi samt eit kurant PC-grensesnitt, skap ei levande og truverdig spelverd, og kast meg uti ho, so vil eg truleg vere nøgd. Ting som "betre animasjonar" er eit godt stykke nede på prioriteringslista mi.

 

Kay

Lenke til kommentar

Gikk kaldt nedover ryggen når han skrek til dragen :D.

 

Jeg bare håper at at vi nå får en verdig oppfølger til Morrowind. Oblivion var ett fint spill men det ble veldig konsollifisert og jeg syntes selv at jeg måtte ha mods for å kunne det spille det.

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

alt for å mase om att burde ha vekk fast travel når det bare er å la være å benytte det.... Angående quest pil så burde det gå ann å skru av den. Spillet ser knallkult ut.. crap så mye bra spill som er ute for tia og skal komme! :( er ett problem

Åpne konsollen i oblivion skriv enablefasttravel 0 trykk enter

ikke mer fast travel,

Lenke til kommentar

Er det en online del i dette spillet hvor man kan spille pvp? skjønner meg ikke på folk som spiller wow og andre rpg spill bare for å gjøre quests, det er drittkjedelig! pvp er tingen!

 

For din del håper jeg du troller.

 

I intervju med Todd Howard, ble det bekreftet at Skyrim er en 100% énspilleropplevelse.

 

Takk og pris for det!

Lenke til kommentar

Demon tullet? Daedra er etter min mening langt mer interessant lore messig enn drager, men hver sin smak.

 

Oooooh, og med remixet morrowind musikk... Sist gang de fikk til et spill var Morrowind, og det er begynt å bli noen år siden nå...

 

 

Jeg tenkte jeg bare skulle gjøre deg obs på det, siden du tydeligvis ikke vet; Det er Elder Scrolls themen, ikke Morrowind - du hører den i Oblivion og. :)

 

 

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...