kreaturen Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Enig med n0s. Synes det var plagsomt å måtte deale med mineotaurer og andre heavy monstre på landeveiene i Oblivion hele tiden, som jo de sivile også bruker. Det er ikke særlig realistisk heller, at der det før var landeveisrøvere og villsvin, blir det plutselig mineotaurer og dryader rundt en hver sving. De monstrene hadde jo heller ikke noe med portalene å gjøre, så jeg synes hele den generiske spawninga i Oblivion var en dårlig løsning. Det er mye kulere at skumle monstre holder til i villmarka og i dungeons, at man må oppsøke de, og kunne bli berømt eller beryktet ved at man etterhvert kan bevege seg i områder der ingen vanlige folk kan dra. Det er utrolig givende, etter et vanskelig quest på vei tilbake til byen, å kunne bare høvle ned et par stakkars røvere, som en gang var skikkelig bad ass, men plutselig har blitt barnemat etter level 10. Det er ikke en klage i og for seg... Skyrim blit sykt bra uansett, men jeg håper likevel at de vil gjøre områdene nærmest byene "tryggere" enn villmarka, fordi det gjør spillverdenen mye mer nyansert og realistisk. Lenke til kommentar
ConsiliumB Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Frysninger! Herlig:D Dette kommer til å bli slående bra Lenke til kommentar
Amaru Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 alt for å mase om att burde ha vekk fast travel når det bare er å la være å benytte det.... Angående quest pil så burde det gå ann å skru av den. Spillet ser knallkult ut.. crap så mye bra spill som er ute for tia og skal komme! er ett problem Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Enig med n0s. Synes det var plagsomt å måtte deale med mineotaurer og andre heavy monstre på landeveiene i Oblivion hele tiden, som jo de sivile også bruker. Det er ikke særlig realistisk heller, at der det før var landeveisrøvere og villsvin, blir det plutselig mineotaurer og dryader rundt en hver sving. De monstrene hadde jo heller ikke noe med portalene å gjøre, så jeg synes hele den generiske spawninga i Oblivion var en dårlig løsning. Det er mye kulere at skumle monstre holder til i villmarka og i dungeons, at man må oppsøke de, og kunne bli berømt eller beryktet ved at man etterhvert kan bevege seg i områder der ingen vanlige folk kan dra. Det er utrolig givende, etter et vanskelig quest på vei tilbake til byen, å kunne bare høvle ned et par stakkars røvere, som en gang var skikkelig bad ass, men plutselig har blitt barnemat etter level 10. Det er ikke en klage i og for seg... Skyrim blit sykt bra uansett, men jeg håper likevel at de vil gjøre områdene nærmest byene "tryggere" enn villmarka, fordi det gjør spillverdenen mye mer nyansert og realistisk. Helt enig. Og hvis det virkelig er dynamisk level scaling så blir det ihvertfall null kjøp fra meg. o_o Edit: Okey det var synsykt da. Nå har jeg sett trailerene både en og to ganger til....Jeg skal ikke være så sikker på mitt forrige utsagn allikevel. Noen som sa noe om at det ikke er ett spill, men en plass man bor forresten? ;] Får lyst til og flytte inn med en gang av å se den traileren. Leker faktisk med tanken nå at kanskje utvikleren vet hva de gjør, er jo en forksjell på det som er praktisk og prinsipielt. Kanskje jeg da bare skal prøve og håpe at de gjør det beste. Endret 25. februar 2011 av Edge Lenke til kommentar
Big aim Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Enig med n0s. Synes det var plagsomt å måtte deale med mineotaurer og andre heavy monstre på landeveiene i Oblivion hele tiden, som jo de sivile også bruker. Det er ikke særlig realistisk heller, at der det før var landeveisrøvere og villsvin, blir det plutselig mineotaurer og dryader rundt en hver sving. De monstrene hadde jo heller ikke noe med portalene å gjøre, så jeg synes hele den generiske spawninga i Oblivion var en dårlig løsning. Det er mye kulere at skumle monstre holder til i villmarka og i dungeons, at man må oppsøke de, og kunne bli berømt eller beryktet ved at man etterhvert kan bevege seg i områder der ingen vanlige folk kan dra. Det er utrolig givende, etter et vanskelig quest på vei tilbake til byen, å kunne bare høvle ned et par stakkars røvere, som en gang var skikkelig bad ass, men plutselig har blitt barnemat etter level 10. Det er ikke en klage i og for seg... Skyrim blit sykt bra uansett, men jeg håper likevel at de vil gjøre områdene nærmest byene "tryggere" enn villmarka, fordi det gjør spillverdenen mye mer nyansert og realistisk. Helt enig. Og hvis det virkelig er dynamisk level scaling så blir det ihvertfall null kjøp fra meg. Synd for deg. Det blir dynamisk "level scaling", men visstnok tweaka bedre enn i Oblivion. Det folk glemmer er at selv Morrowind hadde "leveled lists" som bestemte monstre for ulike regioner for ulike nivå, men da langt mildere enn hva vi så i Oblivion. Såvidt jeg har forstått av å henge på spillets offisielle forum så vil man i Skyrim få mer dynamiske opplevelser enn hva man fikk i Oblivion - en slags videreføring av Fallout 3. Ellers har du mods. Var jo nettop en mod som "fikset" dette for Oblivion, håper da for din del du fikk med deg den Edit. Til Edge og andre, fins forøvrig masse mer info her: http://www.gameinformer.com/p/esv.aspx Endret 25. februar 2011 av Big aim Lenke til kommentar
Festkaramell Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Ser absolutt nydelig ut, spesielt de varierende landskapene imponerer meg. Håper de får fiksa animasjonene som har vært ganske skuffende i de tidligere spillene. Ellers må jeg si meg enig med nos og Bone. Quest markers og fast travel gjorde Oblivion litt for enkelt og fjernet i prinsipp utforking som for meg var en stor del av Morrowind. Har uansett ingen tro på at de kutter disse. Levelscalingsystemet fikk de vell bra med kritikk for så jeg har ingen tvil om at dette blir bedre i Skyrim. Det blir spennende å se hva de får til, jeg gleder meg! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Bethesda, Lær av Blizzard og WoW, er du for lav level, så pell deg til helvete ut av sonen og kom tilbake senere. Eventuelt kunne dei lære av Piranha, og gjere det slik at kva ein kan takle er avhengig av både ferdigheitene til karakteren, og ferdigheitene til spelaren. Eg er forresten einig med ein god del av det du seier, sjølv om eg skal prøve å ikkje vere so einisidig negativ. Videoen ser pen ut, utan at det gjer det heilt store for forventningane mine. Mi erfaring med TES indikerar at Bethesda kjem til å gjere minst ein ting forferdeleg feil. Når det er sagt, er der ofte ting dei gjer veldig bra òg. Eg håpar berre dei klarar å skape litt innleving denne gongen, for det mangla veldig i Oblivion for min del. Spelaren vart haldt i handa på ein svært lett gjennomskueleg måte, og filosofien om at ein aldri skulle stenge nokre dører for spelaren kombinert med store mengder autogenerert innhald gjorde det til ei relativt lite truverdig og engasjerande affære. Eg er litt redd for at vi kjem til å sjå ein del av det samme denne gongen òg. På den andre sida var Fallout 3 brukbart. Lag nokre brukbare system for kamp og magi samt eit kurant PC-grensesnitt, skap ei levande og truverdig spelverd, og kast meg uti ho, so vil eg truleg vere nøgd. Ting som "betre animasjonar" er eit godt stykke nede på prioriteringslista mi. Kay Lenke til kommentar
Petter Stabell Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er det en online del i dette spillet hvor man kan spille pvp? skjønner meg ikke på folk som spiller wow og andre rpg spill bare for å gjøre quests, det er drittkjedelig! pvp er tingen! Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Håper det ikke er onlinedel i dette spillet hvor man kan spille pvp. Skjønner meg ikke på folk som spiler COD og andre FPS-spill, bare for å gjøre PVP, det er drittkjedelig. RPG er tingen! Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Gikk kaldt nedover ryggen når han skrek til dragen . Jeg bare håper at at vi nå får en verdig oppfølger til Morrowind. Oblivion var ett fint spill men det ble veldig konsollifisert og jeg syntes selv at jeg måtte ha mods for å kunne det spille det. Endret 25. februar 2011 av Keylar Lenke til kommentar
Exhalingdeath Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Tjaajoo, så jo forsåvidt greit nok ut., men sitter ennå litt med følelsen av at karakterene ikke passer inn i verden( Litt som de flyter rundt på et annet plan ellerno). Men så bedre ut en morrowind og oblivion affal. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 alt for å mase om att burde ha vekk fast travel når det bare er å la være å benytte det.... Angående quest pil så burde det gå ann å skru av den. Spillet ser knallkult ut.. crap så mye bra spill som er ute for tia og skal komme! er ett problem Åpne konsollen i oblivion skriv enablefasttravel 0 trykk enter ikke mer fast travel, Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er det en online del i dette spillet hvor man kan spille pvp? skjønner meg ikke på folk som spiller wow og andre rpg spill bare for å gjøre quests, det er drittkjedelig! pvp er tingen! For din del håper jeg du troller. I intervju med Todd Howard, ble det bekreftet at Skyrim er en 100% énspilleropplevelse. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Er det en online del i dette spillet hvor man kan spille pvp? skjønner meg ikke på folk som spiller wow og andre rpg spill bare for å gjøre quests, det er drittkjedelig! pvp er tingen! For din del håper jeg du troller. I intervju med Todd Howard, ble det bekreftet at Skyrim er en 100% énspilleropplevelse. Takk og pris for det! Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Utrolig heftig trailer, men level scaling ødelegger ALT! Jeg sluttet å spille spill med level scaling kanskje 10% ut i Oblivion. i Oblivions tilfelle har et ellers topp spill blitt fullstendig ødelagt. Finnes det en eneste person i det hele tatt som ønsker level scaling? Lenke til kommentar
Hidden_InnleggNO Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Skyrim kommer til å toppe RPG-listene til de grader!! Gleder meg sykt!!! :-) Lenke til kommentar
Mikejensen Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Liker det at de har gått ifra alt det demon tullet de hadde i oblivion og har gått over til mer fascinerende historier som faller mer i min smak. Dette skal kjøpes, hvis de holder seg unna de dumme skillet folka og dragene med flamme baller i hånden! Lenke til kommentar
Vaine Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Demon tullet? Daedra er etter min mening langt mer interessant lore messig enn drager, men hver sin smak. Oooooh, og med remixet morrowind musikk... Sist gang de fikk til et spill var Morrowind, og det er begynt å bli noen år siden nå... Jeg tenkte jeg bare skulle gjøre deg obs på det, siden du tydeligvis ikke vet; Det er Elder Scrolls themen, ikke Morrowind - du hører den i Oblivion og. Endret 26. februar 2011 av Vaine Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Enig i at level scaling i stor grad ødelegger spill. Det er lite realistisk og man bør kunne oppsøke utfordringer som man selv ønsker. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Da har jeg sett traileren med lyd, og herregud så kaldt det ble på ryggen når han ropte til dragen og musikken tok av. Fortsatt mye som kan gå galt med dette spillet, men akkurat nå ble jeg litt mer gira. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå