Gå til innhold

Trailer: The Elder Scrolls V: Skyrim (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke den første til å skrike om grafikken, men er jeg den eneste som synes vannet sto litt som en kontrast til resten?

Ellers har jeg store forhåpninger til dette. Det virker som grafikken har blitt skrudd opp et par hakk, noe som alle liker. Bare de klarer å gjøre det om til hva oblivion kunne vært.

Lenke til kommentar

Bare de klarer å gjøre det om til hva oblivion kunne vært.

 

Snakk for deg selv!

 

Det kule med TES spill er forøvrig at de nærmest starter fra 'scratch' hver gang. Jeg tror de vil levere denne gangen også hva gjelder rå utvikling av spill- barhet/- teknologi; akkurat slik de gjorde det med Morrowind og Oblivion. Sistnevnte var revolusjonerende på flere områder.

 

At noe av evolusjonen ikke falt i god smak hos den harde kjerne Morrowind fans er jo å forvente. Det er også mulig en del 'tweaks' ikke satt helt (som "level scaling" på 'items'), men personlig var jeg for oppslukt i verdenen til å merke og bry meg nevneverdig om det.

 

Imidlertid håper jeg de tar steget videre når det kommer til MQ og den overhengende historien. Der var ikke Oblivion på topp.

 

 

Edit:

 

Jeg syns PC Gamer UK sier det bra.

 

3. Elder Scrolls IV: Oblivion

 

Release Date: 2006

Last year: 6

 

Tom: Bruma keeps springing into my head, the snowy rooftops and cobbled streets and the web of lies about the vampire slayer. Leyawiin, planning Adamus Phillida’s death. The southern forests, and a hitman by a lake I hunted down on a vendetta. A little waterfall tumbling into a mountain pool I stopped to splash in. A cold peak miles from anywhere.

 

I loved Fallout 3, and I loved Morrowind, but Oblivion has actually stuck with me more than both. A tour of its most recognisable locations and the early quests would be pretty uninspiring, but if you live in that world for a while, it has an incredible sense of place. And it does feel like living. The total freedom of what to specialise in, what goals to pursue, how to achieve them – none of those things are unique individually, but put them together and you have something that’s more of a world than a game. That will continue to excite me more than anything else in the genre until Skyrim comes along and does it all again.

 

Rich: I found City-Swimmer dead in Bravil after sixty hours of play. Her corpse was draped over the steps to a tavern, and the town’s inhabitants were stepping over her lifeless form. I rifled through her pockets, and found the reason for her murder: a pilfered loaf of bread. While I was off at the edge of the world in Bruma, or staring at the sea in Anvil, or holding back the forces of disorder in Kvatch, City-Swimmer was stealing food to get by and living her own life. That’s what Oblivion feels like: a collection of independent but intertwined lives – a society – that the player joins.

 

Tony: The makers of Oblivion know that there are no shortcuts to creating a world. You can create deep, shaggable characters, you can write enough lore to fill a lore-shed, but to create a world you have to get out there and build it. Towns. Dungeons. Secret passages and secret societies. The physics of alchemy. The pathology of vampirism. The social calendars of the nobility and the unexceptional contents of the second drawer of a wardrobe in room no one will ever visit. Oblivion isn’t a game: it’s somewhere you live.

 

http://www.pcgamer.com/2011/02/16/the-100-best-pc-games-of-all-time/10/

 

 

 

Men jeg er enig i at de kan gjøre det slik at noen zoner er mer egnet når du går opp i lvl..

 

Det kjipe med det er at det stykker opp verdenen på en lite elegant måte. Det hele kan fort ende opp med å bli veldig kunstig. Det er vel mer eller mindre bekreftet at "level scaling" blir mer likt slik det var i Fallout 3 - altså mindre synlig - og kanskje et slags kompromiss mellom Oblivion og Morrowind? :p

 

I tillegg vil visstnok "Radiant story" diske opp med utfordringer og områder basert på hvor du har vært og hvem du er. Det kan bli bra og er nettop noe av det jeg elsker med Bethesda sine spill. Slike fiffige nyvinninger for bl.a å gi verdenen enda et snev av liv og tilfeldighet.

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

n0s, I dag, 16:58

Oooooh, og med remixet morrowind musikk... Sist gang de fikk til et spill var Morrowind, og det er begynt å bli noen år siden nå...

 

"Bethesda, Lær av Blizzard og WoW, er du for lav level, så pell deg til helvete ut av sonen og kom tilbake senere.

 

Dropp alle former for fast-travel. Tving brukeren/spilleren til å faktisk oppleve spillverdenen dere lager.

 

Oooh, og dropp quest objective tracking, Skal du finne en person eller en ting, så LET for helvete, ikke bare styr deg inn mot en gul pil på et kart...

 

Sukk, I'm a dreamer... Konsollkidsa vil bare syte til mamma og pappa, som i sin tur klager til bethesda, som i sin tur masseproduserer oversimplifisert drit som Oblivion.

 

Fins ikke kunst lengre, bare produkter."

 

Kan jo heller gjøre det mulig å velge hvordan man vil ha det. Slå av/på quest objective tracking hvis du ikke vil/vil bruke det..... Så får jo alle spille det spillet de har lyst til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...