JallaBanan Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg ble faktisk positivt overrasket av 360-demoen. Sikkert fordi jeg spilte (eller rettere sagt forsøkte å spille) Origins på PS3 men gikk så lei av elendig framerate og lange lastetider at jeg ga opp før level 8. Synes grafikken, modellene og animasjonene i DA2 var gode, og jeg likte også at helten endelig er stemmelagt og at de har brukt Mass Effect sitt dialogsystem. Jeg kunne helt klart ha ønsket meg et åpent landskap ala Oblivion, men jeg ser likevel fram i mot å spille dette spillet enda jeg hadde bestemt meg for å boikotte Bioware etter tabben med Origins på PS3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Isometrisk er kaotisk og uoversiktelig? Hvordan? Men ellers ville jeg helt klart spilt DA:O på en PC og ikke konsoll. Jeg tipper DA2 er en ytterligere tilnærming til konsoll som ødelegger mye av opplevelsen for min del. Ellers så jeg ikke noe særlig til den forbedrede grafikken i PC Demoen fra jeg spilte DA:O på PC. Mange aspekter i DA2 demoen tyder på at konsoller er i ferd med å ødelegge dette spillet. DA har heller aldri ment å skulle være noen FPS-RPG (for de som klager på hvordan kamper foregikk i 1ern). Hva de egentlig holder på med og hva de forsøker å tilnærme seg med dette RPG spillet er ikke enkelt å si men det går ikke riktig vei. Selv FO3 virker jo vesentlig mer som et RPG i kontrollsystemet enn DA2 nå gjør. Kan det være de ønkser å gi ME2 styringen i DA2 og ødelegge det som var bra med DA2? Det er ikke noe galt med hverken FO3 eller ME2 jeg elsker begge, men til DA2 fungerer ikke dette i det hele tatt. Endret 25. februar 2011 av Kendu Lenke til kommentar
bar10dr_InnleggNO Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hva i all verden var det der? Det var jo helt forferdelig, det hadde jo ingenting med det første spillet å gjøre i det heletatt..!? Skulle ønske jeg ikke hadde pre-ordra på steam nå... tviler på at jeg kommer til å spille det hack'n'slash spillet her... urk... Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Må vell teste demoen på 360 for å se om det faktisk var verd å fordumme spillet så latterlig mye for å etterkomme et eller annet krav om action. Takker meg heller til et dypt og roligere spill enn å drepe x antall fiender som ikke yter motstand. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 tviler på at jeg kommer til å spille det hack'n'slash spillet her... urk... You're in luck! Spillet er ikke det grann mer hack'n'slash enn forgjengeren! Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Irriterer at MS krever Gold Membership for å kunne laste ned demoen. For noe fjas! Jeg er ikke interessert i å bruke kroner på tullefunksjonalitet jeg ikke bruker for å kunne laste ned en, i utgangspunktet, gratis demo. Akk ja, spillet skal kjøpes uansett. Får vel bare smøre meg med tålmodighet Lenke til kommentar
MechaMan_InnleggNO Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 De sier at det isometriske er beholdt, men jeg kunne ikke se det i demoen. Forferdelig dårlig måte å styre disse kampene på, rent kaotisk. Det er nettopp dette som, for meg, gjorde Origins helt mongo å spille på konsoll. Fullstendig høl i huet kampsystem, som bare virket kaotisk og uoversiktlig. Herregud, hvis jeg vil "klikke" på de jeg skal angripe, for så å la karakterene mine angripe dem uten at jeg kan styre dem mens jeg bare sitter og ser på, ja da trenger jeg to ting: OVERSIKT og MUS! Skal selvfølgelig teste demoen på Xbox for å se om ting er bedre for oss konsollhorene denne gangen, men jeg har mine tvil. Istedenfor å gjøre kampsystemet "dummere" for de som liker action, så synes jeg helt ærlig at dette skulle vært et spill for kun PC. HVa er vitsen med å slite seg igjennom et spill som helt tydelig er et PC spill når man spiller på konsoll? Noen spill funker kun på PC, sånn er det bare. Det må vi som spiller på konsoll bare innfinne oss i. Man kan ikke få både pose og sekk. På hvilken måte har kampsystemet blitt "dummere"? Jeg skrev "dummere" for det er det PC-spillerne elsker å kalle det :-) Forenklet er vel et bedre ord. Personlig foretrekker jeg et actionorientert og mer direkte kampsystem som i f.eks Elder Scrolls serien, eller Divinity II. Har nå prøvd demoen av DA2 og ble overrasket over hvor actionorientert kampene faktisk var. Det er vel egentlig Origins jeg synes var hårreisende at de gadd å lage en konsollversjon av. For på konsoll funket ikke dette spillet, etter min mening. Tenkte at de kanskje hadde forenklet det samme type systemet nå i oppfølgeren, og i så fall hadde det vært tåpelig. Men det var jo ikke slikt, så der tok jeg feil. My bad. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Vel om det blir som i demoen blir det null kjøp på meg og en del DA fans jeg kjenner. Denne vinklingen er nok et sørgelig resultat av at spillet ble gitt ut på konsoll, hvorpå man fikk mange klager fra konsollbrukerne som ikke forstår seg på avanserte spill mens PC brukerne var strålende fornøyd. Blir trist å stryke denne lovende serien fra topplisten. Det ideelle hadde vært å holdt serien borte fra konsoll og la den leve livet der den passer best, på PC. Denne konsollifiseringen ødelegger spillmarkedet om dagen. Endret 27. februar 2011 av Kendu Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Godt mange tenker det samme som meg, selvom det nok ikke får noe utslag for spill nummer tre Lenke til kommentar
Purplehaze_InnleggNO Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) "Om man liker et spill, ikke les om det på et forum". Grei holdning, for her er det mye klaging. Ingen gidder lage spill til bare PC, for det lønner seg ikke. Er for mange som kopierer, og for få som kjøper. Kom over det. Det har blitt "nevnt" før. Det finnes hederlige unntak, men de er akkurat det - unntak. Synes ikke kontrollerene var så annerledes enn DA:O. Greit man var en vandrende kjøttøks på steroider som warrior, men trur det blir litt annerledes i den endelige utgaven. Første delen av demoen er jo laget for å være en overdrevet fortalt historie uansett. Som mage var det vel mye det samme.. pauser spillet med LT og slenger ut en aoe her, skipper til neste figur med LB og RB og slenger ut en aoe til hvis det føles riktig (det gjør det som regel). Så speccer man ho stygge dama som tank og lar henne gjøre greia si. Når det gjelder RPG elementene var de litt vanskelige å få sjekket ut, var jo en del restriksjoner på demoen. Men man får vel gear og talentpoeng, og så er det jo alltids muligheten til å sette opp hvordan folk skal oppføre seg. Det er noe av det jeg setter pris på i de spilla der, lage en gruppe som nesten funger av av seg selv. Er det en gruppe på 5+ mobs skal det et par aoe-er oppå dem. Automatisk. Fordi det er morro. Jeg hadde i alle fall ikke problemer med å flise igjennom både som mage og warrior, og kommer garantert til å kjøpe det. Til xbox. Digget DA:O og Mass Effect spillene og har brukt mye tid på alle tre både på PC og konsoll. Men mest på konsoll. Og det har fint lite med grafikken å gjøre, for den er faktisk best på PC. Jeg bare elsker å spille med håndkontroller. Og det har ingen ting å gjøre med at det var så kolossalt vanskelig og avansert og kun for THE BEST OF THE BEST å spille med mus og tastatur. Det er i grunn veldig lett. Å påstå at konsollspillere ikke forstår avanserte spill er i beste fall ignorant. Mus og tastatur slutta å være avansert på 80-tallet. Dybden i et spill trenger overhodet ikke være avhengig av om du trykker på W for å gå fremover, eller trykker oppover på en liten joystick. Gretten mandag morra brannfakkel : Stikk og spell CoD Endret 28. februar 2011 av Purplehaze Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) "Om man liker et spill, ikke les om det på et forum". Grei holdning, for her er det mye klaging. Ingen gidder lage spill til bare PC, for det lønner seg ikke. Er for mange som kopierer, og for få som kjøper. Kom over det. Det har blitt "nevnt" før. Det finnes hederlige unntak, men de er akkurat det - unntak Vel, nå er det engang slik at 360 konsollen er ekstremt plaget med piratkopiering og singleplayer som dette er verst utsatt. Titler som DA har trofaste tilhengere på PC plattformen så det er på tide at uriktige og seiglivede myter/propaganda som dette får mer intelligente talsmenn ute i industrien. Det man også vil se er at titler som går etter grådighet fremfor kvalitet vil miste en massiv skare tilhengere. Kortsiktig tankegang. Spesielt gjelder det titler som DA hvor man har en kvalitetsbeviste tilhengere med sterke meninger om hvordan slike spill bør være og hvilken retning utviklingen bør gå. Joda, DA2 kommer sikkert til å selge stort pga. det gode ryktet fra DA:O (PC) og hypen opp mot DA2, samt at de nå tydelig tilnærmer seg mer de store kjøpsmassene fremfor den alikevel store og trofaste kundegruppen. Men jeg tror også DA2 med dette vil gjøre et feilsteg ift. seriens levetid. Muligens vil de "forstå feilsteget etterhvert" og forsøke en "tilbake mot det gode fra DA:O" taktikk mot 3ern. Bioware hadde med ME og DA to ganske så unike og sterke titler og det er trist at de lar DA falle igjennom. Dette fikk helt klart meg til å heller vende blikket mot The Elder Scrolls V: Skyrim og legge DA2 fullstendig i glemmeboken. Endret 28. februar 2011 av Kendu Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Å påstå at konsollspillere ikke forstår avanserte spill er i beste fall ignorant. Mus og tastatur slutta å være avansert på 80-tallet. Dybden i et spill trenger overhodet ikke være avhengig av om du trykker på W for å gå fremover, eller trykker oppover på en liten joystick. Enig i at dybde i spill burde ikke ha noe med hvor det spilles å gjøre, men dersom du kunne overbevist utviklere og spesielt utgivere om det samme så ville vi kanskje alle være mer fornøyde. Utover dette sa Kendu alt jeg mener langt bedre formulert enn hva jeg ville ha postet. Personlig er jeg langt mer interessert i The Witcher 2 og Risen 2 enn DA2, noe som ville ha overasket meg selv stort for et år siden. Endret 28. februar 2011 av Wrathmont Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Å påstå at konsollspillere ikke forstår avanserte spill er i beste fall ignorant. Mus og tastatur slutta å være avansert på 80-tallet. Dybden i et spill trenger overhodet ikke være avhengig av om du trykker på W for å gå fremover, eller trykker oppover på en liten joystick. ... Denne vinklingen er nok et sørgelig resultat av at spillet ble gitt ut på konsoll, hvorpå man fikk mange klager fra konsollbrukerne som ikke forstår seg på avanserte spill mens PC brukerne var strålende fornøyd ... Å forstå og forstå seg på er ikke det samme. Jeg snakket ikke om konsolleierens intelligens og det var vel heller egne komplekser som kom til syne her. Det jeg snakker om er de opplagte fordelene et annet grensesnitt gir på et spill som er godt egnet til dette. Det isometriske og kontrollgrensesnittet man hadde i DA:O er perfekt for serien. Selvfølgelig kan det gjøres justeringer og forbedringer fra DA:O. Dette er enkelt, oversiktlig og genialt ift. spillkonseptet. Det at man ikke klarer å finne et godt alternativ til konsollspillerne for dette og at det ble en klagestorm fra konsollspillerne er grunnlaget for mitt utsagn om at de ikke forstår seg på konseptet med slike "avanserte spill". Her bør man forstå at serien ikke er egnet for konsollplattformen og at den bør utvikles der den gjør seg best. Det at de nå må gjøre om hvordan tittelen spilles er et klart tegn på at de går mot å tilpasse til konsoll og dette vil ødelegge det som virkelig var godt med serien. Og for å klargjøre dette med avansert og enkelt brukergrensesnitt. PC grensesnittet i DA:O er enkelt, oversiktlig og effektivt. På en 360 kontroller blir det innviklet, uoversiktlig og tungvindt. Intrikat og innviklet er ikke bedre. Det enkle er ofte det beste, rett og slett genialt enkelt. Noen spill er ment og best egnet for mus, tastatur og mulighetene den isometriske spillmekanikken gir. Feks. ser jeg ikke Starcraft II som en tittel som er spesielt velegnet for konsoll selv om den sikkert kan gis en nogenlunde grei gjennomføring slik C&C: Red Alert 3 var på konsoll. Edit: Å påstå at mus og tastatur ikke er et godt grensesnitt for spill siden 80 tallet er et lysende eksempel på ignoranse uten at det når opp til arroganse. Edit2: Jeg har forøvrig godt med titler på tidsaktuelle plattformer som PC, 360, PS3, Wii, DS, Mobil om det skulle være noen tvil. Jeg har alltid spilt på både PC og Konsoll. Endret 1. mars 2011 av Kendu Lenke til kommentar
L00nieX Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Greit, man da legger vi denne tråden død siden de fleste av dere baserer at DA 2 kommer til å være dårlig pga demoen... Nå begynner anmeldelsene å tikke inn om dette spillet og de lovpriser spillet opp i skyene, PC Gamer skrev at det fortjener bland annet en Editor's Award! Endret 8. mars 2011 av L00nie Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Demoen viser noe helt opplagt. Nytt styringssystem tilpasset mot konsollmassen. En stor skuffelse for veldig mange fans. Selvfølgelig kan spillet være bra som RGP tittel i likhet med FO3, ME2. Men da blir det ennå mer bare en del av den store konsollmassen fremfor det noe mer unike og spesialiserte det var med DA:O. EDIT: Ellers kan man jo lese hva den sympatiske og flotte hovedmannen bak DA:O og andre store titler mener om sakene her. http://blog.brentknowles.com/2011/02/13/dragon-age-2/ samt litt her: http://blog.brentknowles.com/2010/08/15/bioware-brent-year-10-fall-2008-summer-2009/comment-page-1/#comment-2398 EDIT2: Samtidig er det latterlig at en del anmeldelser mener at fans av DA:O og liknende titler har dårlig smak og trenger å utvikle seg. Utvikle seg til dårlig take-away, wallmart og action/adventure hackn slashems? Anmeldelsen til Eurogamer som forsåvidt utpekte en del av manglene ga meg hovedsaklig inntrykket "wtf is he talking about?" ift. at endringene skal være til det bedre tross alt. "It needed to evolve" sier Eurogamer, i hvilken retning ser man jo. Uttalelsene fra Silverman hos EA på vegne av Biowares DA2 tar jo kaka. Men det er klart den store massen med villige lommebøker teller. EDIT3: Rask oppsummering av Silverman intervjuet: According to this guy: (Silverman) Varied environments are bad. Densely populated areas are "distracting". Leaving books of lore for players to read comes at the expense of graphics and are "useless". Zooming out to an isometric view ruined the fidelity of the game, so instead of improving it, they ripped it out. The "2" on Dragon Age 2 doesn't mean anything. It's "A completely new game.". (Why is it called Dragon Age then, guy?) The only way people will benefit from playing Origins is being able to import their save. People who don't import just select one of three world outcomes from Origins.(If I can choose, why would I import? Unless there are more than 3 possible imports) People want to be able to press a button and have something awesome happen. There's a "button awesome connection." Apparently Dragon Age 2 is the only sequel ever that is more accessible, yet retain all of the "geekiness" of the first game. ("Geekiness" means setting tactics, zooming and rotating the camera; and pausing. Strategy=Geekiness) Will be able to play on Easy or Normal and just "hit 'A' all day and have a good time." Man...what is going on at Bioware? Endret 9. mars 2011 av Kendu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå