Cloudemyx Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Dark Souls hjemmeside. Liv skal gå tapt og kontroller og tv'er skal kastes ut av vinduet. Dark Souls er den åndelige oppfølgeren til Demon's Souls og kommer en gang i løpet av 2011. Dark Souls kommer til både PS3 og Xbox 360. Det får en Limited Edition, som foruten om spillet, inneholder soundtrack, artbook, making-of DVD og game guide. Slippdatoer sakset fra Wikipedia: PlayStation 3 JP September 15, 2011 NA October 4, 2011 PAL October 7, 2011 Xbox 360 NA October 4, 2011 PAL October 7, 2011 Selv synes jeg den store skjelettfiguren nesten på slutten der er overveldende awesome. Jeg gleder meg veldig til spillet og håper flere gjør det også. Kjør debatt. Endret 8. juni 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Tema nummer én er vel vanskelighetsgrad? Det var nok av dem som mente eneren var for utilgjengelig, samtidig som fansen elsket spillet nettopp fordi vanskelighetsgraden gjorde det eksklusivt i en tid der de fleste utviklere sikter bredt. Den store spørsmålet når nummer to kommer blir etter min mening om utviklerne har gått inn for å lage et nisjespill for den gamle fansen, eller om de forsøker å favne bredere, eller om de forsøker seg på et kompromiss for å tilfredsstille begge parter noenlunde. Her har man en konflikt mellom spillets særpreg og utviklernes profil på den ene siden og populæritet og inntjening på den andre. Utviklerne har allerede slått fast at Dark Souls blir et vanskelig spill der man vil dø mye, men de har også sagt at spillet vil være mer tilgjengelig enn det første ved at læringskurven er slakere til å begynne med. Det blir interessant å se hva det betyr i praksis. Personlig er jeg såpass kynisk at jeg ikke tror From er villige til å lage et like smalt spill som eneren nå som de er blitt såpass kjent, og det er nesten garantert at det blir en del fanrage. Endret 23. februar 2011 av Spartakus Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) I Gamer sin artikkel sa de jo noe om dette og jeg leste noe om nettopp vanskelighetsgraden i en annen artikkel i går. Jeg skal prøve å finne det igjen, for jeg husker ikke helt hva som stod der. Fra Wikipedia om Dark Souls. The game will focus on dungeon exploring and the tension and fear that arise when players encounter enemies in this setting. The game is a spiritual successor to the Demon's Souls (which is a spiritual successor to the King's Field games). The player will battle using various weapons and strategies to survive in a dark fantasy world. Online features will allow players to share the play experience without need for direct communication. There will be more weapons, spells, and no classes. It is also said to be 'significantly harder', with more enemies and more difficult encounters. It will include leaving messages to other players, seeing others' deaths, and player versus player as well as a new co-op system. Official U.S. PlayStation Magazine however, while commending the game overall, said Demon's Souls was "best left to the most masochistic, hardcore gamer." Siden flere anmeldere konstanterte nettopp at Demon's Souls var et vanskelig spill, så fikk det nok ikke den virkelig store fanbasen som det fortjener. Nå endrer de på den vanskelighetsgraden litt i Dark Souls, i en sånn måte at det blir mer vanskelig, men strengt tatt mer overkommelig for de fleste, sånn at de kan nå ut til et bredere publikum og ikke bare for de virkelig hardcore gamere. Endret 23. februar 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Remmos Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Dark Souls Q&A fra 1UP: http://www.1up.com/previews/dark-souls-developer-qa-bigger-maps Står ikke så voldsomt mye der egentlig, men er jo gode nyheter at verdenen blir omtrent 1.5 ganger så stor da. Personlig tror jeg også at spillet blir minst like vanskelig, om enn ikke vanskeligere, men at det blir mer tilgjengelig og har mindre læringskurve. Rett og slett: de innfører noe som ligner tutorials (noe Demon's Souls sårt manglet imo). Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg så på prologen der du blir drept av Vanguard (sannsynligvis) som en tutorial. Ellers ser jeg ikke helt behovet; den beste måten å lære et spill på etter min mening er å bare prøve så mye forskjellig som mulig med en gang man begynner. Det eneste utviklerne må ta høyde for at det ikke går an å gjøre noen uoprettelig skade på den måten. Når det kommer til finurlige gameplay-triks, builds osv. synes jeg det er mest spennende å utforske på egenhånd. Jeg tror - eller håper - at vanskelighetsgraden heller balanseres ved at den begynner på et tilgjengelig nivå og ender på et hardcore-nivå mot slutten. Jeg følte kurven gikk litt baklengs i Demon's Souls ved at spillet begynte svært vanskelig pluss at du hadde en svak karakter, men så bygde man opp karakteren til en halvgud uten at vanskelighetsgraden økte nevneverdig og de siste banene i spillet endte opp som de enkleste. Selv døde jeg flere ganger på de første to-tre banene enn resten av spillet til sammen. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg var passe målløs etter den prologen/tutorialen. Jeg greide meg utmerket gjennom hele før jeg kom til det siste monsteret der og den drepte meg med ett slag. :o Jeg synes det er helt greit med en liten oppstartsfase der du prøver ut ting og blir vant til oppsettet med angrep osv. I Demon's Souls var det denne tutorialen der du var i livet og hadde fullt liv. Så døde du og fikk maksliv halvert og spillet ble strengt tatt vanskeligere. Jeg spilte nå videre allikevel og synes det var gøy, til tross for at jeg døde utallige ganger. Jeg er også enig i at vanskelighetsgraden bør være på et slikt nivå i begynnelsen at den samsvarer med karakteren din da og når du utvikler deg og blir sterkere så øker vanskelighetsgraden. Det beholder utfordringen gjennom hele spillet. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 5. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2011 IGN har nye bilder. Her er noen av de. Oi... 1 til 16 er nye og de er større om man går inn på hver enkelt. Er bilde av en dame der også. Enten er hun av betydning i spillet eller bare en tilfeldig person. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Designet er fantastisk. Skal jeg dømme utfra bildene kan det virke som om Dark Souls skal ta stemningen i forgjengeren til helt nye høyder. Dog vet jeg at jeg kommer til å irritere meg grønn over noen av dem... Lenke til kommentar
Remmos Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Mer info om Dark Souls på Kotaku nå: You are going to be responsible for making dark souls even harder Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg har akkurat begynt å spille Demon's Souls, og det første som slo meg var en utrolig dårlig design på karakterene i karaktereditoren. Men til gjengjeld var det veldig mange klasser å velge mellom, så jeg gikk for Wanderer. Har bare spilt til den første bossen og ble drept på ett eneste slag, men det lover da bra. Men er Dark Souls en direkte etterfølger, eller kan vi spille det før vi spiller Demon's Souls? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Dark Souls er ikke en direkte oppfølger tror jeg, så det er fullt mulig å spille Dark Souls før Demon's Souls. Karaktereditoren er ikke akkurat som i f.eks Oblivion, men det er ikke så viktig i Demon's Souls synes jeg. Endret 17. mars 2011 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg har akkurat begynt å spille Demon's Souls, og det første som slo meg var en utrolig dårlig design på karakterene i karaktereditoren. Men til gjengjeld var det veldig mange klasser å velge mellom, så jeg gikk for Wanderer. Har bare spilt til den første bossen og ble drept på ett eneste slag, men det lover da bra. Men er Dark Souls en direkte etterfølger, eller kan vi spille det før vi spiller Demon's Souls? En åndelig oppfølger, ikke noe mer. Det er meningen at den første bossen skal drepe deg. Klarer du å ta ham kommer det bare en drage og dreper deg. Klassene påvirker bare startoppsettet, deretter står du fritt til å ta karakteren i en hvilken som helst retning. Hvis du synes det er vanskelig i begynnelsen så prøv på nytt med en Royal, de har et startoppsett som gjør ting litt enklere. Karaktereditoren er kanskje det svakeste punktet i hele spillet. Jeg måtte bruke lang tid for å få til en fyr som ikke så ut som om han hadde downs. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg håper de har fikset på det litt i Dark Souls. Jeg skjønte med en gang da jeg spilte Demon's Souls at det var nytteløst å få til en karakter som så grei ut, så da bare tok jeg noe. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg prøvde å få en bra karakter i ti minuuter, før jeg gav opp og klikket Default. Når det gjelder vanskelighetsgraden kjøper jeg det i hovedsak fordi jeg visste det skal være vanskelig, men rettferdig. Jeg håper de klarer å holde det. Har ingenting imot å slite litt. Lenke til kommentar
Remmos Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Som tidligere nevnt har Demon's Souls og Dark Souls ingenting til felles bortsett fra gameplay og utviklere. Selve historien, i den grad den kan kalles det, foregår i en annen setting. Når det gjelder tutorial så tenkte jeg mer i retning av litt forklaringer på hva ting er. F.eks måtte jeg slå opp på nettet at S er beste rating på våpen, det var ingenting i spillet eller manualen (såvidt jeg husker) som forklarte det. Det var en del sånne andre ting også, det er f.eks mange som leter noe fælt etter han lille monken du skal snakke med helt i starten av spillet. Sånne idiotiske ting som det burde vært litt mer innlysende, det er ikke noe gøy å lure på hva en skal foreta seg, man vil -videre-. Og i Demon's Souls, når du først kom litt på gli (dvs over første kneika som er starten) da inchet man seg jo videre konstant, om enn lite av gangen. Selve combat-tutorialen på Demon's Souls synes jeg fungerte utmerket. Jeg digget at bossen i tutorialen er ment å drepe deg, men at det faktisk går an å ta han om du står på litt. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Spørs hva man legger i rettferdig. Det vil være mange tilfeller der man må dø hvertfall én gang før man skjønner hva man skal gjøre, med mindre man har noen beundringsverdige reflekser. Noen fiender kan f.eks. drepe deg med ett enkelt angrep i nærkamp, eller ødelegge alt utstyret ditt, og det er også feller her og der. Men kontrollen i spillet er an av de strammeste og mest responsive som finnes, så når du først har skjønt hva du skal gjøre er det bare din feil hvis du dør. Et mulig irritasjonsmoment er targeting-systemet når du har flere fiender rundt deg og det ikke fester seg på den du vil, men nå er det ikke anbefalt å havne i den situasjonen uansett. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Det jeg mener med rettferdig er at vi alltid har en sjanse til å overleve, og som du sier, det er vår egen feil om vi dør når vi vet hva vi skal gjøre. Men det er også viktig at jeg slipper å spille om igjen alt for mye når jeg dør. En del rollespill er tragiske på det viset og har latt meg sitte over en halvtime og spille ting om igjen bare fordi jeg ikke rakk å reagere før jeg døde, eller fiendene var alt for sterke. Titan Quest er en stor synder på dte viset. Jeg sloss mot en boss, døde og ble sendt helt tilbake til byen, men det var ikke noe town portal eller noe annet der som kunne sende meg tilbake til bossen. Det eneste var et waypoint som sendte meg en eller to etasjer over bossen i dungeonen. Nå var det bare noen få minutter å gå tilbake til bossen, men om det tar tre minutter og du dør ti ganger... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Det jeg mener med rettferdig er at vi alltid har en sjanse til å overleve, og som du sier, det er vår egen feil om vi dør når vi vet hva vi skal gjøre. Men det er også viktig at jeg slipper å spille om igjen alt for mye når jeg dør. Du kan tape ganske mye progresjon i Demon's Souls, avhengig av hvilke risikoer du tar. Hvis du ikke går tilbake til basen din ofte for å cashe inn sjelene dine, kan du fort miste sjeler du har brukt en time eller to på å samle inn. Når det gjelder selve baneprogresjonen er det bygd opp på den måten at du kan åpne snarveier underveis i de fleste banene, som gjør at du kan komme fortere fram ved neste forsøk. Men igjen, regn med å miste 10-20 minutters progresjon titt og ofte. Å dø og miste progresjon er egentlig grunnleggende for gameplayet til Demon's Souls og er det som skaper spenningen i spillet, for hvis du klarer å komme frem dit du døde uten å dø på nytt får du alt du tapte tilbake. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Det er greit nok. Å tape progresjon er irriterende, men om vi føler det er vår egen feil at vi døde (i alle fall andre, tredje og fjerde gang) ser jeg ikke helt problemet. Men ta King of Fighters som et eksempel. I tillegg til de vanlige komboene har vi en ultra-bar eller noe sånt som fylles opp når vi sloss. Til sammen har vi tre sånne ultra-bars, og vi kan bruke en, to eller alle tre for å ta spesialangrep. Bruker vi to på en gang får vi et angrep som tar over halve helsen til motstanderen, og bruker vi alle tre går minst to tredeler. Det er greit nok i seg selv. Men sistebossen tåler veldig mye, slår veldig hardt og tar ofte et angrep som bruker to av de tre bars'ene tre ganger på rad. Det er hva jeg mener med urettferdig. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=kDxQrJnbOfg Wow! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå