amilost Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hei ! Jeg skal altså kjøpe en bærbar etter sommeren, mine krav er: helst en "mobile" prosessor på mellom 2 Ghz - 2,4 Ghz AMD eller ATI ???? 64 MB Grafikk Grafikkort: Vet jeg ikke så mye om, men skal kunne brukes til spill. 40 - 60 GB hardisk 256 - 512 DDR SD RAM DVD og CD-R 15" LCD, TFT SXGA+ 1400x1050 punkter Pris: maks 15.000 Noen som har noen tips ? Jeg har selv vurdert fujitsu siemens merket... men vet ikke helt. takk for fremtidige svar Lenke til kommentar
Yngve_L Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 ja, har et godt tips, whitebox selger en glimrende maskin til deg, for ganske nøyaktig 15 laken. det er riktignok 1,5ghz prosessor, men legg da merke til at vi snakker p-m, hvilket tilsvarer noe sånt som 2,2-2,3 ghz vanlig p4-prosessor i de fleste operasjoner... se tråd "sommerens beste laptop-tilbud?" du må sende mail/ringe til de for å få tilbudet... Lenke til kommentar
amilost Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 ja men merke er vel ikke bra ?? Lenke til kommentar
ibuddie Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 hva med tundra (aopen) fra psdata.no? 13 300,- http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details bra batteri eller ecs green c1400 fra multicom.no???? 15 000,- http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...tall=04.08.2003 bra grafikk begge Pentium-M cpu. rått grafikk fra ecs (64MB ATI Mobility Radeon 9000)! hadde selv en ecs @c1.1Ghz og nå 2.4 p4 og er veldig fornøyd med den! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 har ikke dell brukbare maskiner nå? der kan man jo endre på DIV deler og "mekke" bærbar selv. Lenke til kommentar
amilost Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 tvilsomme merker, tror jeg....... Lenke til kommentar
Savage Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Selvom det ikke er kjente merker, så behøver det ikke nødvendigvis si at det er dårlig? Må innrømme at jeg aldri har hørt om Whitebox eller Ecs, men Dell og Tundra (meget gode stasjonære) er da anerkjente merker? Lenke til kommentar
ibuddie Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 vel ECS er vel blandt de største hovedkort produsenter(taiwans 2.største,etter asustek), ikke så kjent her i Norge bare.har hørt at de produserer noe for Asus oxo. hvorfor kjøpe en dyr maskin bare fordi det er et kjent navn? beste er å lese fra www.digitimes.com utrolig hva såkalte "no-names" fabrikater produserer for "kjente" merker. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Som en annen sa her; ta en titt på www.dell.no; http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...n_notebooks.htm Både 5150 og 8500 oppfyller vel de fleste kravene dine. Men vær oppmerksom på at noen bærbare maskiner kommer med "delt" videominne, dette er etter min mening en billig "kvasi" løsning. Blant annet kommer de fleste centrino bærbare med denne løsningen, den store fordelen er _lang_ batteri levetid, men det har mer med CPU å gjøre enn skjermkort. Ellers er testene her på barbara.no verd en titt. Fordelen med Dell er bra service dersom noe skulle skje, jeg ble hvertfall imponert over hvor villige og kjappe de var. Garanti på bærbare er viktig, fordi de ofte er utsatt for feil, da er det greit å ha handler av f.eks Dell som garantert eksisterer om 2 år. Lenke til kommentar
amilost Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Som en annen sa her; ta en titt på www.dell.no;http://www.euro.dell.com/countries/no/nor/...n_notebooks.htm Både 5150 og 8500 oppfyller vel de fleste kravene dine. Men vær oppmerksom på at noen bærbare maskiner kommer med "delt" videominne, dette er etter min mening en billig "kvasi" løsning. Blant annet kommer de fleste centrino bærbare med denne løsningen, den store fordelen er _lang_ batteri levetid, men det har mer med CPU å gjøre enn skjermkort. Ellers er testene her på barbara.no verd en titt. Fordelen med Dell er bra service dersom noe skulle skje, jeg ble hvertfall imponert over hvor villige og kjappe de var. Garanti på bærbare er viktig, fordi de ofte er utsatt for feil, da er det greit å ha handler av f.eks Dell som garantert eksisterer om 2 år. ofte er utsatt for feil ???? Ikke ved normalt bruk vel ? Delt video minne sa du, hvilke barbare har hele video minner ? Er det so viktig angaende spill ? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Med ofte utsatt for feil mener jeg at bærbare er mer utsatt for f.eks Hd problemer etc enn stasjonære som står stille hele tiden. Når det gjelder delt videominne er dette som regel oppgitt, ellers kommer bærebare med Radeon 7500 og 9000 og geforce4 grafikkløsninger med separat videominne. Dersom du har mye RAM er ikke delt minne en stor ulempe, men etter det jeg har sett i tester o.l scorer disse løsningene generelt sett dårligere i spill tester enn grafikkløsninger med separat minne. Det finnes sef gode og dårlige løsninger av begge deler, Radeon 9000(9600 er vel på vei) og GF4 4200go er vel de raskeste på markedet akkurat nå mht spill, der førstnevnte vel er best dersom batterilevetid er viktig(dette kommer sef an på resten av maskinen også). Ett annet poeng er at du bør gå for en maskin med bærbar CPU. Mange produsenter leverer "bærbare" med vanlige P4 CPUer, men disse blir generelt veldig varme, har dårlig batterilevetid etc. Dersom det ikke er spesifisert at det er snakk om Mobility CPU eller Pentium M(som er den nyeste og sannsynligvis beste CPUen for bærbare), så bør du anta at det er en vanlig P4. Det finnes også bærbare med AMD M CPUer, men jeg tror enda det er slik at de beste bærbare er de med Intel CPU/chipsett, noe av årsaken er antageligvis dårlig utvalg av chipsett for bærbare AMDer. Lenke til kommentar
Gondul Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 ja, har et godt tips, whitebox selger en glimrende maskin til deg, for ganske nøyaktig 15 laken. det er riktignok 1,5ghz prosessor, men legg da merke til at vi snakker p-m, hvilket tilsvarer noe sånt som 2,2-2,3 ghz vanlig p4-prosessor i de fleste operasjoner... se tråd "sommerens beste laptop-tilbud?" du må sende mail/ringe til de for å få tilbudet... Hmmm......Reklame??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå