Gå til innhold

Storsalg for GT 5 (PS3)


Anbefalte innlegg

Da fant Jeremy ut at med en NSX rundt Laguna Seca var det nesten på sekundet riktig når man tok samma bilen rundt banen på ekte. Dvs hvis man presser rundetiden max(noe han ikke er sjårfør til).

Nå kan tider i virkeligheten variere enormt med forhold, dekktyper osv - så "på sekundet riktig" blir jo bare tøys. Forøvrig skilte det vel noe sånt som 15 sekunder mellom Clarkson sin GT-tid (med håndkontroll) og hva han kjørte på i virkeligheten. Uansett resultat av en slik test.. hva skulle det egentlig bevise?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig at flere spill har like god eller bedre forskjell mellom ekte og spill, men det endrer ikke faktum at det er litt gøy å kunne prøve seg mot tider satt i den virkelige verden og få en god pekepin på om man kjører bra eller ikke.

 

Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk klager på GT5, jeg synes det var en god videreføring av serien med stort mangfold og mange baner samt god grafikk og fysikk(såfremt du ikke kjører i veggen). Personlig bruker jeg playseat og et Gt driving force ratt(snart g27) og spiller på en 42 tommer og det er så moro jeg får hatt det med den konsollen.

 

 

Etter hele runden skiller det ikke mange hundre meterne mellom disse to Bmwene.

 

Lenke til kommentar

Du synes ikke det hadde vært noe minus å blåst runt Nurburgring på 3 minutter eller?

Er det ikke rundt 3 minutter den der X1-bilsaken i GT5 bruker rundt ringen? :)

 

Skal du finne ut om du kjører bra eller ikke er det lureste å måle seg mot andre som kjører - og dette kan man gjøre alle spill, uavhengig av realismegrad. Å sammenligne tider mot virkelige tider gir liten mening - det blir å sammenligne epler og pærer.

 

Jeg klager ikke på GT5, men jeg blir litt oppgitt over at mange går rundt og tror at GT-serien er det ypperste som finnes av realisme. I min verden går det som et semi-arkadebilspill laget for at alle og mora hans skal kunne spille det med håndkontroll. Det betyr ikke at det ikke kan være moro!

 

Forøvrig.. jeg bruker en obutto (google det), modifisert G25, og tilbringer mesteparten av bilspilltiden i iracing med 3 skjermer (youtube: iracing eyefinity) og det er så moro jeg får hatt det med bilspill uten å bruke sinnsvake summer pr. i dag. :)

Lenke til kommentar

Du synes ikke det hadde vært noe minus å blåst runt Nurburgring på 3 minutter eller?

Er det ikke rundt 3 minutter den der X1-bilsaken i GT5 bruker rundt ringen? :)

 

Skal du finne ut om du kjører bra eller ikke er det lureste å måle seg mot andre som kjører - og dette kan man gjøre alle spill, uavhengig av realismegrad. Å sammenligne tider mot virkelige tider gir liten mening - det blir å sammenligne epler og pærer.

 

Jeg klager ikke på GT5, men jeg blir litt oppgitt over at mange går rundt og tror at GT-serien er det ypperste som finnes av realisme. I min verden går det som et semi-arkadebilspill laget for at alle og mora hans skal kunne spille det med håndkontroll. Det betyr ikke at det ikke kan være moro!

 

Forøvrig.. jeg bruker en obutto (google det), modifisert G25, og tilbringer mesteparten av bilspilltiden i iracing med 3 skjermer (youtube: iracing eyefinity) og det er så moro jeg får hatt det med bilspill uten å bruke sinnsvake summer pr. i dag. :)

 

 

 

3 minutter rundt nordsløyfa? Joa, det er vel mulig... MED FLY! Såvidt meg bekjent har ingen rundet den kjappere enn Porsche 959 (6:11.13). Til sammenligning bruker en BMW M3 GTS mer enn halvannet minutt mer(!!), på 7:48.

 

 

 

Lenke til kommentar

Du synes ikke det hadde vært noe minus å blåst runt Nurburgring på 3 minutter eller?

Er det ikke rundt 3 minutter den der X1-bilsaken i GT5 bruker rundt ringen? :)

 

Skal du finne ut om du kjører bra eller ikke er det lureste å måle seg mot andre som kjører - og dette kan man gjøre alle spill, uavhengig av realismegrad. Å sammenligne tider mot virkelige tider gir liten mening - det blir å sammenligne epler og pærer.

 

Jeg klager ikke på GT5, men jeg blir litt oppgitt over at mange går rundt og tror at GT-serien er det ypperste som finnes av realisme. I min verden går det som et semi-arkadebilspill laget for at alle og mora hans skal kunne spille det med håndkontroll. Det betyr ikke at det ikke kan være moro!

 

Forøvrig.. jeg bruker en obutto (google det), modifisert G25, og tilbringer mesteparten av bilspilltiden i iracing med 3 skjermer (youtube: iracing eyefinity) og det er så moro jeg får hatt det med bilspill uten å bruke sinnsvake summer pr. i dag. :)

 

Vel, jeg liker Gt5 men jeg synes ikke det er det ypperste av realisme. Overhodet. Og jeg er enig med ustsagnet ditt, det er en god mellomting mellom realisme og arkade. Jeg måler meg somregel mot venner, men oftest mot meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...