Gå til innhold

Gamer.no: E-sports

Anbefalte innlegg

Tja så noe som har slått meg er at e-sports sjelden blir nevnt her.

Gamer er jo en side for gamere, men syntes det nevnes ganske lite om hva som skjer innen dette.

Jeg er veldig opptatt av starcraft 2, og kunne fint tenkt meg å lese noen artikler om GSL, North American Starcraft League, Major League Gaming, World Cyber Games, osv.

På den andre siden, er jo dette kun for de som er interessert av de som tar spilling av enkelte spill til ett helt sykt nivå, og det gjelder jo kun noen få spill (street fighter, starcraft 1 og 2, counterstrike, halo, fifa, osv. Er jo en del profesjonelle ligaer rundt omkring i verden.

Gamer har jo for øyeblikket fokus på spill for oss meget spillinteresserte, men da mest fokus på hva som kommer, kommentarer fra utviklere, bransjenyheter (som sammenslåinger, oppkjøp), planer for framtiden, og selvfølgelig anmeldelser.

Så selv om jeg savner å kunne lese noen godt skrevne artikler på norsk om e-sports generelt, og gamer.no vel er det eneste stedet som ville passet for å skrive om det, så tja ... passer det inn? Jeg ville vært interessert ,men kanskje ikke så mange andre?

Endret av Aebriol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe som har blitt diskutert med jevne mellomrom gjennom årene - og det er foreløpig en nisje som vi rett og slett ikke har hatt kapasitet til å dekke på et godt nok nivå. Det er også et smalere felt enn veldig mye av det andre vi skriver om (men hey, vi skriver om veldig mye smalt - så det er ingen begrensning i seg selv), men det må være på en måte som gjør at også de som ikke kjenner til ting i detalj klarer å få noe ut av det. Det blir i slike tilfeller ikke nok å bare komme med de siste resultatene om noe, men dyptgående artikler med både analyse og fornuftige ting rundt kamper og turneringer hadde garantert vært interessant.

Men dette handler om interesse og kapasitet, og pr. i dag er nok ingen av dem på høyt nok nivå til å gjøre dette godt nok. Vi har det fortsatt på lista over ting det hadde vært morsomt å gjøre mer seriøst :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er noe som har blitt diskutert med jevne mellomrom gjennom årene - og det er foreløpig en nisje som vi rett og slett ikke har hatt kapasitet til å dekke på et godt nok nivå. Det er også et smalere felt enn veldig mye av det andre vi skriver om (men hey, vi skriver om veldig mye smalt - så det er ingen begrensning i seg selv), men det må være på en måte som gjør at også de som ikke kjenner til ting i detalj klarer å få noe ut av det. Det blir i slike tilfeller ikke nok å bare komme med de siste resultatene om noe, men dyptgående artikler med både analyse og fornuftige ting rundt kamper og turneringer hadde garantert vært interessant.

Men dette handler om interesse og kapasitet, og pr. i dag er nok ingen av dem på høyt nok nivå til å gjøre dette godt nok. Vi har det fortsatt på lista over ting det hadde vært morsomt å gjøre mer seriøst :-)

Dere kunne kanskje nevnt hvem som vant i helgas World Championship (Intel Extreme Masters) i Hannover?

Jeg har ikke sett mer av ski VM enn jeg har vært nødt til (på besøk hos svigerforeldra mine), men semi, bronse og finalen i Quake Live gikk på storskjermen i stua med anlegget på fullt.

Resultatet fra helga er også enestående i så sammenheng, da Rapha vant for andre året på rad!

Undrer meg at dette ikke er nevt med ett eneste ord noen steder!

Lenke til kommentar

ArticNova.org og catchgamer.no er vel Norges mest aktive eSport sider. Leser ingen av de gjevnlig så jeg kan ikke uttale meg for mye om kvaliteten på det de skriver, men det ser ut til at de dekker eSport scenen ganske grundig.

Enig med det FiskFisk sier, eSport interesse er vanligvis knyttet veldig tett opp mot enkelte spill. Jeg digger Starcraft, men har null interesse for spill som CS 1.6 og HoN. Når det er sagt så hadde det vert kult med en eSport relatert feature i ny og ne, for eksempel en Norsk utøver gjør det bra i et stort internasjonalt mesterskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...