Gå til innhold

Lading av batteri

AmaZe

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nå fått meg bærbar :D

Toshiba tecra s1 8)

Spørsmålet er om jeg kan holde på på min bærbar mens jeg lader den første gangen? den skal jo lades sånn 16t eller no, eller er jeg på jordet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min Dell 500m i dag, og det står ingen ting om at batteriet skal lades ekstar første gang.

Mitt kom full ladet, har en slik batterimeter på seg, trykk og se hvor mye sak.

Desuten har vell de fleste nye bærbare en slik spere som stoper ladingen når batteriet er fult, så hva hjelper 16 timer da?

Lenke til kommentar

Simple Guidelines

· Avoid full discharges; recharge lithium-ion more often. Repetitive random charge does not harm the battery. There is no memory.

· Keep the lithium-ion battery cool but do not freeze. Avoid a hot car. For prolonged storage, keep the battery at a 40% charge level.

· If your laptop runs without a battery and fixed power is used most of the time, remove and store the battery in a cool place.

· Avoid purchasing spare lithium-ion batteries for later use. Observe manufacturing date. Do not buy old stock, even if sold at clearance prices.

En rask opsumering, meget nyttig lesing.

Lenke til kommentar

Jeg har også nylig kjøpt meg en Tecra S1. :smile:

Så ingenting om at den måtte stå på lading i 16 timer før man brukte den første gang, så jeg plugga i ladekabelen, skrudde på maskinen og "kjørte avgårde" så fort pc'n var innenfor døra. Har jeg dumma meg skikkelig ut nå? Vil jeg få dårligere fremtidig batterilevetid fordi jeg ikke visste om denne 16-timers-regelen?? :(

Lenke til kommentar

Alle som har slått på pcèn før 16 timer kan ta det med ro!!!

Grunnen til at produsenten setter så lang ladetid ved første gangs lading er at batteriet har en tendens til å droppe spenningen fort ved første gangs lading, så for å få fylt batteriet skikkelig sier dem så lang tid.

Det vil ikke være noen forskjell om du starter pcèn eller ikke!

Videre vil det ta ca 3 opp-ut ladinger før batteriet når sin fulle kapasitet.

Lenke til kommentar
Er det ingen som kan fortelle meg om jeg har dumma meg skikkelig ut eller ikke? :roll:
Tror du kan det heeelt med ro. Min laptop ladet jeg i 5 første gangen (mens jeg brukte den), og etter halvannet år kan jeg ikke si meg annet enn svært fornøyd med batteret. Still going strong :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...