Gå til innhold

Vifte til skjermkort...


vegge

Anbefalte innlegg

Har et "Microstar Geforce 2MX400 64MB AGP TV-Out" skjermkort som skal overklokkes. Skal kjøpe en slik pakke med kjøleribber til rammen, men trenger også ei vifte til skjermkortet.

 

Hvor stor skal en slik vifte være? Hvor får jeg kjøpt en?

Vil gjerne ha et par linker til slike vifter (de skal selvfølgelig være stillegående!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


steinih skrev (2002-02-05 12:20):

Både BlOrb og Crystal Orb kan kjøpes på
og de bør planslipes begge to ja!

Men så er det slk at de løager litt støy begge to!


 

Kan ikke anbefale deg å kjøpe crystal orb, jeg har den på mitt gf2 gts kort, ligger på 54-60grader, da har jeg planslip gpu og crystalorb. På toppen av dette så bråker crystalorben som en liten flymotor :smile: Den desidert mest støyende delen i dataen. Og til dere som lurer på om vifta er montert feil så vil jeg bare si at jeg har tatt den av og på en del ganger for å sjekke nettop dette + at jeg har testet forskjellig tykkelse med as2, har også brukt rødsprit til å rense gpu med.

 

Vil heller anbefale deg å kjøpe en vifte å ribbe for prosessor, da er du garantert bra kjøling, pluss at den ikke trenger å bråke så mye.

 

Anbefaler deg også å kjøpe med AS lim for å feste ramkjølerene og kjøleribbe på gpu.

Lenke til kommentar

Hmm... har sett på et par av disse chipsettkjølerne. 26-30dB er for mye!!! (må ned i 20dB i hvert fall)

 

Trenger jeg å kjøpe ei ribbe? Tror det sitter en sånn blå "dings" på GPU. Er ikke dette ei kjøleribbe?

Da kan jeg i teorien bare feste en hvilken som helst vifte over ribba på GPU? Eller er det en spesiell størrelse som passer?

 

Setter pris på svar ettersom jeg vet lite om akkurat dette..! :smile:

Lenke til kommentar

havegg: en kjøler består oftest av ei kjøleribbe med ei vifte på. Omtrent alle varmeutviklende ting som prosessor(cpu), skjermkort(gpu & ram),chipsettet på hovedkortet(northbridge) osv. har i dag slik kjøling. Ta deg tid og sett deg godt inn i det før du begynner å skifte kjølere og andre deler!

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2002-02-05 17:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Dimm skrev (2002-02-05 16:07):

Blackice, da har nåkk du gjort noe galt med Crorben din, jeg har Crystal Orb på mitt Gf2 Ti od det blir **** ikke mye varmt nei, men du har rett i at den støyer endel...men ikke OVERDREVENT mye


 

skjønner bare ikke hva jeg kan ha gjort geli, da kjøleren ligger bra nedpå å går med som en normal/litt støyete vifte. Det er jo as over hele. pluss at vifta er festet med de medfølgende clipsa så den sitter godt nedi kjølepastaen

Lenke til kommentar

Corleone skrev:

 

havegg: en kjøler består oftest av ei kjøleribbe med ei vifte på. Omtrent alle varmeutviklende ting som prosessor(cpu), skjermkort(gpu & ram),chipsettet på hovedkortet(northbridge) osv. har i dag slik kjøling. Ta deg tid og sett deg godt inn i det før du begynner å skifte kjølere og andre deler!

 

Jeg vet da hva en kjøler er!!! Har byttet kjøler på cpu-en, og mekket som bare det. Når det gjelder skjermkort er jeg derimot ikke helt oppdatert...

Jeg vet hvordan jeg skal kjøle rammen på skjermkortet, men er litt usikker på GPU-en. Trodde den ribba som sitter der som standard var nok, men jeg forstår det slik at jeg bør kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-05 16:36, havegg skrev:

Trenger jeg å kjøpe ei ribbe? Tror det sitter en sånn blå "dings" på GPU. Er ikke dette ei kjøleribbe?


 

Da jeg leste dette virka det som om du ikke viste hva ei kjøleribbe var, men men. Siden du har ei løsning som består av kun ei kjøleribbe trenger du egentlig bare å finne deg ei 40mm vifter el. og skru fast på kjøleribba. Plansliping av kjøleribbe og gpu kan også gjøre sitt. Bruk så Artic Silver II el.

 

Leste i en test på http://www.tweakup.dk at Orb-kjølerne egentlig jobber for mye. De kjøler like mye på 7V, og da reduseres støyen en god del.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...