Gå til innhold

Problemer Med Minecraft Server!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat samme problem som denne medlemmen av Minecraft forumet, han fikk ikke svar. Så kanskje dere her kan hjelpe meg med samme problem

Hey guys, Im pretty frustrated at the moment because I cant make the Minecraft server work. My Java is up to date and everything.

1. I run the minecraft_server first and then after the minecraft_server. jar file

2. I go into the server.prop file and put my IPv4 in and port is 25565

3. I paste my standard gateway in the adress bar and log myself into the zyXEL website.

4. There I go to NAT and edit details.

5. I put on start and end port: 25565, and at IP I paste my IPv6

After that I have saved and I open minecraft_server.jar, and it says DONE and everything.

Then I link the IP it says in the minecraft_server.jar to join, that is xxxxxxxxxxxxxx:25565.

But he cant join, it just comes up connection interrupted, it worked when he was here at my house, then it worked perfectly, but no one else then on my network can join? HELP PLEASE.

What Im thinking about: on cmd - ipconfig it says my IPv4 is 10.0.0.x (not saying last number), is that normal? I saw on youtube people had lots off 182 and etc.

I have to go online to check for my IPv6 because it says something that its not availible or something.

Please guys, I dont want to start using hamatchi and stuff, I want to make this work!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han roter jo ganske mye med ipv4/ipv6, da. Tror nok det er en bedre idé å kun benytte ipv4.

Du trenger for øvrig heller ikke å skrive inn ip-addressen din i server.properties. Min server kjører fint uten det.

Og en ting til. Denne tråden kunne fint vært merget inn i Den lille minecrafttråden, ettersom det er unødvendig at dette forumet skal overlesses med supporttråder til forskjellige spill. Spør i riktig tråd :)

Lenke til kommentar

Han roter jo ganske mye med ipv4/ipv6, da. Tror nok det er en bedre idé å kun benytte ipv4.

Du trenger for øvrig heller ikke å skrive inn ip-addressen din i server.properties. Min server kjører fint uten det.

Og en ting til. Denne tråden kunne fint vært merget inn i Den lille minecrafttråden, ettersom det er unødvendig at dette forumet skal overlesses med supporttråder til forskjellige spill. Spør i riktig tråd :)

Så jeg trenger kun IPv4 på port forwarding? Ikke i server properties?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...