Gå til innhold

Sniktitt: Dragon Age II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Spilte nettopp demoen av dette spillet. Det taktiske kameraet er en vits... Jeg håper virkelig at denne "forbedringen" av kameraet ikke er implementert i demoen, og at utgivelsen blir bedre. Dette er nok et spill som har blitt "konsollifisert". Det er nå et langt større fokus på å se fancy kampscener som i tillegg egentlig er dårligere enn hva det opprinnelige spillet kunne tilby. Hele spillet har et slags anime-preg, med overdrevne bevegelser, folk som hopper og spretter rundt i ville hastigheter og blod som spruter.

Et eksempel på hvor vanskelig kameraet er; En av personene i "party" skulle avfyre en fireball på en klynge fiender som var plassert rett bak et svært monster av en fiende. Jeg visste at en av mine egne stod bak der sammen med klynga, men uansett hvor mye jeg vred og zoomet var et umulig å få et overblikk over situasjonen slik at jeg kunne unngå å treffe han også.

 

Det er også helt håpløst å holde oversikt over hvor alle er plassert. Havnet plutselig i en kamp, og det viste seg at 2 av 4 personer jeg kontrollerte hadde blitt igjen hundre meter bak. Under kampen tok måte jeg konstant veksle fra person til person for å overvåke hvordan det gikk med dem ved å bruke F1-F4 i stedet for å enkelt kunne zoome ut og overvåke hele slagsmarken ovenfra.

 

Så til alle andre Baldurs Gate tilhengere og som verdsetter den taktiske delen av det første Dragon Age, styr unna.

 

Jeg må tilstå at jeg er skikkelig skuffet. Håper det går an å oppheve forhåndsbestillingen min.

Lenke til kommentar

Dakars. Rart hvordan det er de som ser seg som mest "hardcore" som ser ut til å slite.

 

Som om spillet er slemme mot dem personlig fordi det ikke er Baldur's Gate.

 

Har aldri forventet at dette er Baldurs Gate. Jeg er absolutt åpen for forandringer i sjangeren, slik det første Dragon Age gjorde.

Det jeg mener er at de som forventer et taktisk rollespill av typen Dragon Age, som på mange måter var en modernisering av gode gamle Baldurs Gate, vil bli skuffet. Dragon Age 2 er rett og slett ett helt annet spill enn det første. Fremdeles et rollespill, men den taktiske delen har blitt prioritert ned. Det eneste de har til felles er historien og navnet. Det er også sikkert mange som kommer til å like Dragon Age 2 godt.

Skuffelsen min kommer av at jeg ventet en oppfølger som i hvert fall holdt seg innen samme spillbarhetssjanger som det første spillet.

Lenke til kommentar

Spilte nettopp demoen av dette spillet. Det taktiske kameraet er en vits... Jeg håper virkelig at denne "forbedringen" av kameraet ikke er implementert i demoen, og at utgivelsen blir bedre. Dette er nok et spill som har blitt "konsollifisert". Det er nå et langt større fokus på å se fancy kampscener som i tillegg egentlig er dårligere enn hva det opprinnelige spillet kunne tilby. Hele spillet har et slags anime-preg, med overdrevne bevegelser, folk som hopper og spretter rundt i ville hastigheter og blod som spruter.

Et eksempel på hvor vanskelig kameraet er; En av personene i "party" skulle avfyre en fireball på en klynge fiender som var plassert rett bak et svært monster av en fiende. Jeg visste at en av mine egne stod bak der sammen med klynga, men uansett hvor mye jeg vred og zoomet var et umulig å få et overblikk over situasjonen slik at jeg kunne unngå å treffe han også.

 

Det er også helt håpløst å holde oversikt over hvor alle er plassert. Havnet plutselig i en kamp, og det viste seg at 2 av 4 personer jeg kontrollerte hadde blitt igjen hundre meter bak. Under kampen tok måte jeg konstant veksle fra person til person for å overvåke hvordan det gikk med dem ved å bruke F1-F4 i stedet for å enkelt kunne zoome ut og overvåke hele slagsmarken ovenfra.

 

Så til alle andre Baldurs Gate tilhengere og som verdsetter den taktiske delen av det første Dragon Age, styr unna.

 

Jeg må tilstå at jeg er skikkelig skuffet. Håper det går an å oppheve forhåndsbestillingen min.

 

Jeg skrev mye av det samme i Dragon Age-tråden. Du har selvsagt helt rett i det du skriver. :) Må være lett å være spillutvikler i dag når alt man trenger å gjøre er å lage en button-masher hvor man trykker på A hele tiden for å få fiendene til å falle som fluer for at folk skal bli fornøyd. Helst med helt ville "over the top"-animasjoner.

Lenke til kommentar

[Fremdeles et rollespill, men den taktiske delen har blitt prioritert ned. Det eneste de har til felles er historien og navnet. Det er også sikkert mange som kommer til å like Dragon Age 2 godt.

Skuffelsen min kommer av at jeg ventet en oppfølger som i hvert fall holdt seg innen samme spillbarhetssjanger som det første spillet.

 

Kom tilbake når du har gått igjennom Nightmare uten taktikk?

Lenke til kommentar

Det antydes at DA2 ikke lenger er en taktisk RPG fordi demoen er lett å fullføre. Noe som er ganske tullete. Ser andre steder et par eksempler på at noen ikke en gang har skjønt at den første kampen skal være overdrevet og lekende lett, fordi Varric (dvergen man ser i starten) overdriver, og f.eks. ikke forteller sannheten om Hawkes ferdigheter i kamp.

 

Forøvrig greit å ikke like den visuelle stilen, det er et par ting jeg også har å utsette på den, men den gjør heller ikke spillet mindre taktisk. Ja, ting beveger seg raskere, animasjonene er heftigere osv., men du kan fortsatt pause og ta deg så god tid du bare vil med planlegging og utførelse (i motsetning til f.eks. The Witcher 2).

 

På den annen side, kanskje det er riktig at DA2 er mindre taktisk. Vi får vel se hva gamer.no og andre mener om det. Demoen sier derimot fint lite om dette, da den er ment å være spesielt lett å fordøye.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

[Fremdeles et rollespill, men den taktiske delen har blitt prioritert ned. Det eneste de har til felles er historien og navnet. Det er også sikkert mange som kommer til å like Dragon Age 2 godt.

Skuffelsen min kommer av at jeg ventet en oppfølger som i hvert fall holdt seg innen samme spillbarhetssjanger som det første spillet.

 

Kom tilbake når du har gått igjennom Nightmare uten taktikk?

Har du?

 

Kom tilbake når du har spilt gjennom nightmare uten taktikk og forsvar det.

 

Tullete utsagn. Er lov å være enig eller uenig, uten å slenge ut påstander om at andre part ikke kan mene noe fordi de ikke har gjort umulig handling 1, 2 eller 3 (siden spillet ikke er ute).

Lenke til kommentar

Det antydes at DA2 ikke lenger er en taktisk RPG fordi demoen er lett å fullføre. Noe som er ganske tullete. Ser andre steder et par eksempler på at noen ikke en gang har skjønt at den første kampen skal være overdrevet og lekende lett, fordi Varric (dvergen man ser i starten) overdriver, og f.eks. ikke forteller sannheten om Hawkes ferdigheter i kamp.

Du vet at du sloss mot trollet etterpå også, når han forteller den sanne historien? Det var fortsatt like lett å drepe <_<

Lenke til kommentar

Det antydes at DA2 ikke lenger er en taktisk RPG fordi demoen er lett å fullføre. Noe som er ganske tullete. Ser andre steder et par eksempler på at noen ikke en gang har skjønt at den første kampen skal være overdrevet og lekende lett, fordi Varric (dvergen man ser i starten) overdriver, og f.eks. ikke forteller sannheten om Hawkes ferdigheter i kamp.

Du vet at du sloss mot trollet etterpå også, når han forteller den sanne historien? Det var fortsatt like lett å drepe <_<

 

Nå er det snakk om en demo og ja det var litt lett og drepe ting, men det kan tenkes at demoen er gjort lett nettopp for at alle kan få ett innblikk i hvordan det blir. Setter du opp vanskelighetsgraden vil nok fiendene være hardere. Og mengden av darkspawn kan og tenkes at var satt opp slik for at man skulle få brukt kampsystemet mest mulig istedet for å sloss mot en fjerdedel av folka. Demoen yter ikke fullversjonen rettferdighet hverken på historie, dialog eller hvordan kampsystemet utspiller seg på høyere vanskelighetsgrader. Så det er alt for tidlig og bastant si at spillet er for lett eller at det er for hack and slash. Bioware har med demoen vist oss hvordan ting ser ut og hvordan kampsystemet er. Fullversjonen vil vise oss hvordan ting faktisk blir. :)

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om en demo og ja det var litt lett og drepe ting, men det kan tenkes at demoen er gjort lett nettopp for at alle kan få ett innblikk i hvordan det blir. Setter du opp vanskelighetsgraden vil nok fiendene være hardere. Og mengden av darkspawn kan og tenkes at var satt opp slik for at man skulle få brukt kampsystemet mest mulig istedet for å sloss mot en fjerdedel av folka. Demoen yter ikke fullversjonen rettferdighet hverken på historie, dialog eller hvordan kampsystemet utspiller seg på høyere vanskelighetsgrader. Så det er alt for tidlig og bastant si at spillet er for lett eller at det er for hack and slash. Bioware har med demoen vist oss hvordan ting ser ut og hvordan kampsystemet er. Fullversjonen vil vise oss hvordan ting faktisk blir. :)

Hvorfor gi en demo da? Hvis ikke en demo-versjon av spillet skal vise hva spillet blir, så skjønner jeg ikke hvilken interesse de har for å gi den ut. Om en ikke likte kampsystemet, eller noe annet som demoen gir, så er det opptil enhver om en kjøper spillet eller ei.

Er så lei av disse 'jamen, da har du ikke (DITT OG DATT), fordi spillet er kjempebra uansett hva du sier'-typene vi ser til alle spill. Se på Bulletstorm, Crysis 2, Portal 2, Dragon Age 2, Mass Effect 3 osv osv osv. Fanboys er noe dritt.

Lenke til kommentar

Nå er det snakk om en demo og ja det var litt lett og drepe ting, men det kan tenkes at demoen er gjort lett nettopp for at alle kan få ett innblikk i hvordan det blir. Setter du opp vanskelighetsgraden vil nok fiendene være hardere. Og mengden av darkspawn kan og tenkes at var satt opp slik for at man skulle få brukt kampsystemet mest mulig istedet for å sloss mot en fjerdedel av folka. Demoen yter ikke fullversjonen rettferdighet hverken på historie, dialog eller hvordan kampsystemet utspiller seg på høyere vanskelighetsgrader. Så det er alt for tidlig og bastant si at spillet er for lett eller at det er for hack and slash. Bioware har med demoen vist oss hvordan ting ser ut og hvordan kampsystemet er. Fullversjonen vil vise oss hvordan ting faktisk blir. :)

Hvorfor gi en demo da? Hvis ikke en demo-versjon av spillet skal vise hva spillet blir, så skjønner jeg ikke hvilken interesse de har for å gi den ut. Om en ikke likte kampsystemet, eller noe annet som demoen gir, så er det opptil enhver om en kjøper spillet eller ei.

Er så lei av disse 'jamen, da har du ikke (DITT OG DATT), fordi spillet er kjempebra uansett hva du sier'-typene vi ser til alle spill. Se på Bulletstorm, Crysis 2, Portal 2, Dragon Age 2, Mass Effect 3 osv osv osv. Fanboys er noe dritt.

 

Demoen for spill er å gi folk ett inntrykk av hva de kan forvente seg. Det eneste demoen til DA2 gir ett inntrykk på er kampsystemet, alt annet får man ikke noe godt inntrykk av bortsett fra det grafiske. Jeg forventer at DA2 har samme kampsystemet som i demoen, hvis ikke blir jeg overrasket, men jeg forventer samtidig at dialoger og alt annet er mye bedre enn de var i demoen. Som jeg har nevnt så det eneste jeg fikk noe særlig inntrykk av var kampsystemet. dialoger, story og alt annet var det for lite av til at man kunne forvente seg noe rundt det. Demoen bestod av å slakte X antall darkspawn, og litt samtale her og der uten at det hadde noen konsekvens av hvordan man svarte. En demo er for å friste folk til å ville spille, ikke vise folk hele spillet.

 

Fanboy's vil det alltid være akkurat som man har de folka som alltid skal dra inn at andre spill er sååååå mye bedre enn X spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...