Edstro Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Eg har windows 2000 og eg har windows XP og leger det inn så får eg en multiboot (en meny så sier va opprativsytem vil du skal starte) Men vis eg blir lei av windows XP vordan får eg windows XP vekk og vordan får eg vekk oppstart menyen sån at datamaskinen kan boote fra windows 2000 uten at den menyrn må komme opp. Eg har slettet alt Windows XP bruker for og kjøre og i tileg visket vek den lille OS lingen der står windows xp på men når eg starter den på nytt så får eg opp Vilket opprstivsytem Skal startes: Windows 2000 eller Windows (fault) der står windows fault vaannet må eg gjøre for og få vekk hele menyen sån at maskinen kan boote fra windows 2000. Håper der er noen som har greia på dete. Hilsen Eddie Lenke til kommentar
Tante Pose Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Høyreklikk på "min datamaskin", avansert, oppstart og gjenoppretting, sett 2000 som standard og fjern kryss fra "vis liste over operativsystemer..." Da skal maskinen boote rett i 2000. Lenke til kommentar
Cutler Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Du kan også editere boot.ini fila, den er skjult og ligger på system partisjonen din. Velg mappe alternativer, velg vis skjulte filer, gå til system partisjonen din(hvis du er usikker på hvilken som er sytem partisjonen, se disk manager) eller bare søk etter boot.ini. Åpne fila(den åpner seg i notepad, å fjern linja med det OS du ikke vil skal være der. Hvis du er usikker ta backup av fila og ha en oppstart diskett som du kan bruke i tilfelle? :wink: Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Velg mappe alternativer, velg vis skjulte filer, gå til system partisjonen din(hvis du er usikker på hvilken som er sytem partisjonen, se disk manager) eller bare søk etter boot.ini. Om du skulle være usikker på hvilken som er system partisjon, så vil jeg helt klart anbefale deg å følge Tante Pose sitt forslag!!! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 for å redigere boot.ini fila på en enkel måte skriv inn "msconfig" i kjør/run. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Eg har windows 2000 og vis eg kjøper windows XP og leger det inn så får eg en multiboot (en meny så sier va opprativsytem vil du skal starte)Men vis eg blir lei av windows XP vordan får eg windows XP vekk og vordan får eg vekk oppstart menyen sån at datamaskinen kan boote fra windows 2000 uten at den menyrn må komme opp. Hvis du kjøper Windows XP, så er standard installasjon en oppgradering hvis du har Windows 98 eller senere. Windows XP kan dessuten konfigureres til å se ut som tidligere versjoner av Windows hvis du skulle bli lei grensesnittet til XP. XP er bygd på lesten til Windows 2000, så mye er likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå