Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Dette var som sagt en god omtale !

Skal inrømme at underveis i omtalen, virket det som at en 8`er ikke var usansynlig her. Godt å lese at spillet har blitt forbedret her og der, til tross for at Killzone 2 fallt i smak her i gården.Dette spillet kjøpes tett opp mot lansering (avhengig av hvordan eg jobber)

 

Eg folkens, vær litt voksene og dropp disse konspirasjonsteoriene som alltid dukker opp når ett PS3 spill av dette kaliberet anmeldes :p

 

Uten konspirasjons teorier så har vi ingenting! vi har det godt i vesten, må ha noen å skylde på når småting går galt!!

 

7er virker meget fair egentlig, manglet noe i killzone 2 og tror guerilla heller fortsetter i samme sporet enn å ta en vending, som er positivt og negativt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Killzone og jeg har ikke vært så gode venner opp gjennom årene, og jeg har flere ganger gått inn i meg selv for å prøve å finne ut hvorfor noen liker serien og universet så mye bedre enn meg.

 

Er vel ikke akkurat tidenes utgangspunkt for et nyansert review, men da bekreftes det jo allerede i første linje at det er skrevet av en som ikke liker spillserien og universet. Kanksje man skulle vurdere å sette en som er halvveis åpen for dette universet til å anmelde spillet i stedenfor, med tanke på at denne anmelderen allerede har hatt et forsøk med kz2. Det kunne jo være interessant å la en annen fra gamer.no ta en titt på dette og se hvorvidt de har en annen mening.

 

Sier ikke at man må ha 4 separate reviews slik som Famitsu har, men litt variasjon skader ingen :D

 

En gledelig nyhet for alle tvilere er i hvertfall at multiplayer betaen er ute for nedlasting nå.. så oppfordrer alle til å laste ned å gjøre opp sin egen mening.

Endret av Zealow
Lenke til kommentar

Fin anmeldelse!

 

Ble ganske skuffet når jeg spilte Killzone 2, det var en generisk skyter med veldig pen grafikk.

Fikk ikke noe forhold til personene, kunne egentlig ikke brydd meg mindre om noen.

 

Personene jeg likte best var Visari og Radec, skulle ønske jeg fikk vite mer om dem!

 

Når jeg rundet spillet for andre gang likte jeg det bedre, det fløt litt bedre i hånden, og jeg hadde en mye bedre TV.

 

Er spent på nr.3, det skuffer hvertfall ikke i MP.

Lenke til kommentar

Jeg har sett mange påpeke at det største særpreget til Killzone-serien er fiendenes utseende, og det stemmer med inntrykket mitt uten at jeg har spilt noen av dem. Virker som gode spill, satt i en ganske middelmådig setting. Men det er kanskje Sony sin feil? Føles som om Killzone er serien de satser på for å få flere til å kjøpe konsollen deres, ettersom de implementerer Move og 3D - samt har stort fokus på grafikk. Da forventer jeg egentlig å få noe litt utenom det vanlige.

 

Til tross for mitt ikke fullt så positive inntrykk, kommer jeg nok til å anskaffe meg dette for å teste fordommene. Håper på en positiv overraskelse!

Lenke til kommentar

Move supporten i KZ3 er vertfall noe av det dummeste jeg har prøvd på lenge. Multiplayer demoen som er ute nå har endelig støtte for dette, noe det ikke var i lukket beta.

 

Og jeg forstår ikke hva utviklerne tenker her slik, det er en stor forbedring i nøyaktighet og du kan som med mus sikte deg inn. Men det hjelper jo svært lite når siktet ikke er låst til selve kameraet slik som det er i alle fps enten det er med mus eller en håndkontroller.

 

Her er siktet løst og for å se til sidene eller opp og ned så må du bevege siktet helt til ytterkanten av skjermen før det skjer noe. Det vil jo si du har blitt på bekostning av nøyaktighet og presisjon mistet oversikt på hva pokker som skjer rundt deg. Dem har regelrett flyttet problemet med mangel på presisjon til problemer med å se hva som skjer.

 

Her har dem tatt 2 skritt fremover for presisjon på konsoll for å ta 2 skritt bakover for noe så enkelt som å se hva pokker som skjer.

 

 

Hjelper lite med å kunne sikte fort og presist inn på noe når det tar et halvt år å snu deg...eller se til venstre/høyre hva som skjer. Kunne jo fått noen skyggelapper utdelt..

 

Helt utrolig....

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Mener å huske at det var det samme med The Conduit til Wii også. Måtte peke helt bort til kanten for å snu kameraet. Ganske håpløst.

 

Ja det er akkurat slik som i The Conduit, skjønner ikke hvorfor dem har forandret en uskrevet regel om hvordan aim og kamera i fps spill fungerer. Du kan jo tenke deg om en i fps spill til PC fjernet at kameraer er låst til siktet...å herregud det hadde vært jordens undergang. Nei så det her skjønner jeg bare ikke altså....hvorfor har det på både Wii og PS3 blitt slikt tro?

Lenke til kommentar

Hah! Roser enspillerkampanjen til COD MW2 opp i skyene og rakker ned på killzone sin? Jeg er ordløs... Hvordan kan du kalle kjøretøy-sekvensene i COD for vel gjennomførte?

Nuvel, jeg vet i alle fall at jeg skal kjøpe dette spillet da de to forrige har vært meget underholdende.

At spillet får 7/10 av en som ikke liker killzone lover jo likevel godt da!

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Bare for å klare opp i det som ser ut til å være en misforståelse:

 

Jeg liker skytespill, gode skytespill. Det er det knakende likegyldig for meg om det står Battlefield, Killzone, Team Fortress, Halo, Resistance eller Call of Duty på coveret, så lenge spillet er morsomt å spille. Noen univers er mer spennende enn andre, men hvis man ønsker å oppleve en god historie, går man sjelden til et skytespill for å finne den :)

Lenke til kommentar

Bare for å klare opp i det som ser ut til å være en misforståelse:

 

Jeg liker skytespill, gode skytespill. Det er det knakende likegyldig for meg om det står Battlefield, Killzone, Team Fortress, Halo, Resistance eller Call of Duty på coveret, så lenge spillet er morsomt å spille. Noen univers er mer spennende enn andre, men hvis man ønsker å oppleve en god historie, går man sjelden til et skytespill for å finne den :)

 

Doom har en så bra historie at de lagde film av den. :p

Lenke til kommentar

Ikke så veldig overraskende karakter akkuratt, spillet er helt tydelig veldig likt forgjengeren og anmeldt av samme anmelder som ga toern en heller lunken kritikk. Ikke noe galt i det da...just saying.

 

Det jeg merker meg her er likevel at anmelder ikke legger noe vekt på Killzone's kanskje aller største fordel iforhold til andre FPS spill. Nemlig den tunge gode skytefølelsen. Jeg kan gjerne se at banedesignet i killzone ikke er det beste osv. ,men personlig synes jeg spillet har en skytefølelse av en annen verden. Måten våpnene oppfører seg på, og ikke minst hvordan fiendene reager mot kulene...fantastisk. Jeg tror en må kunne glede seg over dette elementet for å kunne glede seg over spillet. Greier en ikke det, er det ikke så rart at spillet virker litt tamt. Tilbakekomsten av nærkampangrep vil også være med på å forsterke den tunge voldsomme opplevelsen som skytefølelsen allerede står for i 2ern. Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe K3 fordi det se så likt ut som K2, men nærkampene alene gjør at dette frister litt likevel.

Lenke til kommentar

Det at cod spill kan få høyere karakter med deres elendige story, deres utdaterte grafikk, killzone har lagt mer inn i spilla sine enn mange andre spill der ute! soundtrack,våpen lyder, grafikk, områdene, våpna, story, de har virkelig hørt på hva folk ville. burde få en 9^^

Lenke til kommentar

Det at cod spill kan få høyere karakter med deres elendige story, deres utdaterte grafikk, killzone har lagt mer inn i spilla sine enn mange andre spill der ute! soundtrack,våpen lyder, grafikk, områdene, våpna, story, de har virkelig hørt på hva folk ville. burde få en 9^^

 

Mange andre som har gitt spillet 9 og mer så du får sjekke endel andre sider, smaken er som baken vettu :p

Lenke til kommentar

Har lekt endel med innstillingene til Move kontrolleren og tvunget meg til å lære å bruke den nå. Til å starte med så var det bare kaos...jeg var så forbanna og klikka nesten i vinkel her slik.

 

Men så begynte det å sitte....jeg er en som normalt ikke er spesielt god i multiplayer kamper som dette, men jaggu begynte jeg ikke å få bare mer og mer kills. Nå kan jeg sikte meg inn og ta headshoots!! Det føles som en helt ny måte å spille på i konsoll verdenen...

Gikk tilbake til standard kontrollere og dem ligger bedre i hendene og det føles kjent...men kjente veldig fort at jeg ikke var i nærheten av den presisjonen jeg fikk med Move.

 

Jeg vil gå så langt å si at dette er så nærme vi kommer mus og tastatur på konsoll altså...jeg er herved omvendt og en Move tilhenger. Det er ikke perfekt..men det er overraskende etter endel justeringer og trening en stooor opptur.

Lenke til kommentar

Okei, så Wii syndromet henger fortsatt med ja. Da blir det uaktuelt å benytte Move til dette her. FPS forblir altså best med mus og tastatur:p

 

FTFY

 

Siden vi snakker om ett konsoll spill, regnet eg med at denne ville passere "teh internets". Men kanskje eg skulle ha påpekt det i innlegget mitt :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...