Gå til innhold

Spillundersøkelse

ambrozia

Anbefalte innlegg

God dag!

I forbindelse med min bacheloroppgave(Spill- og Opplevelsesteknologi) skal jeg gjennomføre en undersøkelse. Undersøkelsen går ut på finne ut om en ny funksjon kan bli aktuell for ethvert spill, en funksjon som kan synkronisere spillets virtuelle verden med den virkelige verden. Funksjonen henter opplysningene om værforhold til et bestemt sted (f.eks fra yr.no), og deretter gjenskaper disse i den virtuelle verden. Samtidig må jeg finne ut om den nye funksjonen kan kanskje bli mer aktuell for en spesiell spillsjanger framfor andre.

Jeg trenger folk som kan svare på 9 spørsmål, der hvor noen av dem direkte knyttet mot spill. Det er en viktig del av min bachelor oppgave. På forhånd takk.

Vær vennlig og svar på spørsmålene i mitt spørreskjema(linken under).

https://web.questback.com/aleksejjenin/ilovbtjxfw/

VIKTIG! Du trenger ikke å oppgi din riktig email(men den er påkrevd) - bruk gjerne en fiktiv.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjertelig tusen takk for hjelpen. Jeg fikk allerede 52 svar.

Jeg er helt enig med "Rider of Reason" og " AltF4" at enkelte sjanger vil ikke en gang akseptere en slik funksjon. De krever en fullstendig skille mellom den virkelige og virtuelle verden.

Jeg kommer til å gjennomføre testing av min prototype litt senere(med et spørreskjema i tillegg). I mitt konsept, som jeg har utviklet, finnes denne funksjonen, men den vil kun forandre fysiske lover i min virtuelle verden + rein(har egentlig ikke så mye tid på å gjøre alt dette selv). Opplysningene om værforhold blir hentet fra yr.no(vindretning, vindstyrke, temperatur osv).

Takk igjen.

Endret av ambrozia
Lenke til kommentar

Dette ville jo kun fungere i solo-spill, så da skjønner jeg egentlig ikke helt vitsen. I solo-spill er hoved målet å underholdes adskilt fra den virkelige verden, ihvertfall for meg. I multiplayer vil det jo være umulig, man kan bare tenke seg når jeg spiller sammen med min kamerat fra Australia, han har oversvømmelse, mens jeg har snøstorm ute, ikke helt kompatibelt.

Jeg ville uansett ikke brukt en slik funksjon, tror jeg. Kanskje i racing-sims, der kunne man jo bruke det faktiske været som er på banen man kjører på. Vil tro dette vil bli å se i F12015.

Ellers vil jeg si at jeg er veldig begeistret for real-time døgn, slik man har i WOW, mens været får være hva det være vil. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...