ambrozia Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 God dag! I forbindelse med min bacheloroppgave(Spill- og Opplevelsesteknologi) skal jeg gjennomføre en undersøkelse. Undersøkelsen går ut på finne ut om en ny funksjon kan bli aktuell for ethvert spill, en funksjon som kan synkronisere spillets virtuelle verden med den virkelige verden. Funksjonen henter opplysningene om værforhold til et bestemt sted (f.eks fra yr.no), og deretter gjenskaper disse i den virtuelle verden. Samtidig må jeg finne ut om den nye funksjonen kan kanskje bli mer aktuell for en spesiell spillsjanger framfor andre. Jeg trenger folk som kan svare på 9 spørsmål, der hvor noen av dem direkte knyttet mot spill. Det er en viktig del av min bachelor oppgave. På forhånd takk. Vær vennlig og svar på spørsmålene i mitt spørreskjema(linken under). https://web.questback.com/aleksejjenin/ilovbtjxfw/ VIKTIG! Du trenger ikke å oppgi din riktig email(men den er påkrevd) - bruk gjerne en fiktiv. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Xifi Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Done, done and done! Lykke til med oppgaven! Lenke til kommentar
Doderlein Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Da var det gjort Lykke til med oppgaven! Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Done. Lykke til med oppgaven Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Ferdig! Høres for øvrig ut som en veldig kul funksjon. Lykke til videre. Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Ferdig! Lykke til du! Vil bare legge til at hvis noe sånn faktiskt skulle eksistert burde det kanskje være valgfritt. Ettersom mange tar en "pause" fra verdenen når man spiller. Endret 31. januar 2011 av Grøgger Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Done, hørtes ut som en spennende funskjon. Passer dog kanskje best i rolle-/action-/eventyrspill? Også, hvem stjal [email protected] emailen min? Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Flyttet til en mer passende kategori. Og svart på. Lykke til med oppgaven! Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Sånn, da hadde jeg også svart på spørsmålene. Tror ikke en slik funksjon vil gjøre det mer realistisk enn spill som allerede har godt implementerte dag/natt og værsykluser. De fleste ihuga gamere ser neppe ut vinduet for å sjekke været når de spiller. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Det er nå én ting. Det jeg tenker på er hvor stusselig det er å spille alle spillene sine med regn hele dagen. Og hvordan det blir om det snør ute og spillet foregår på en middelhavsøy Lenke til kommentar
ambrozia Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Hjertelig tusen takk for hjelpen. Jeg fikk allerede 52 svar. Jeg er helt enig med "Rider of Reason" og " AltF4" at enkelte sjanger vil ikke en gang akseptere en slik funksjon. De krever en fullstendig skille mellom den virkelige og virtuelle verden. Jeg kommer til å gjennomføre testing av min prototype litt senere(med et spørreskjema i tillegg). I mitt konsept, som jeg har utviklet, finnes denne funksjonen, men den vil kun forandre fysiske lover i min virtuelle verden + rein(har egentlig ikke så mye tid på å gjøre alt dette selv). Opplysningene om værforhold blir hentet fra yr.no(vindretning, vindstyrke, temperatur osv). Takk igjen. Endret 1. februar 2011 av ambrozia Lenke til kommentar
Puzzlefuzz2011 Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Dette ville jo kun fungere i solo-spill, så da skjønner jeg egentlig ikke helt vitsen. I solo-spill er hoved målet å underholdes adskilt fra den virkelige verden, ihvertfall for meg. I multiplayer vil det jo være umulig, man kan bare tenke seg når jeg spiller sammen med min kamerat fra Australia, han har oversvømmelse, mens jeg har snøstorm ute, ikke helt kompatibelt. Jeg ville uansett ikke brukt en slik funksjon, tror jeg. Kanskje i racing-sims, der kunne man jo bruke det faktiske været som er på banen man kjører på. Vil tro dette vil bli å se i F12015. Ellers vil jeg si at jeg er veldig begeistret for real-time døgn, slik man har i WOW, mens været får være hva det være vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå