Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Leste en del erfaringer om en webshop jeg handler hos og så et par erfaringer med strykk karakter pga. at de fikk brukt vare.

OK skjønner at man vil ha nytt når man kjøper, men er ikke det slik at mange bruker angrerett, bytter ting i dit og datt, og butikkene strekker seg lang for å etterkomme våres ønsker, så det er jo klart at noe må få den "innbyte" vare solgt som nytt.

Jeg personlig har ikke noe imot det så lenge varen er i forsvarlig god stand dvs. at den ikke er modifisert slik at garantien faller bort.

Så lenge jeg har mine 2 år med garantien er jeg fornøyd.

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil jo helst ha varene nye jeg også.

Men hvis det er en vare jeg skal ha og de kun har igjen en de har fått tilbake så vil jeg haller ha denne en et annet tilsvarende produkt.

(med forbehold at varen er i "ny stand" selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Jeg finner meg ikke i å få brukte varer uten prisavslag. Jeg vil ikke "lide" fordi andre fikk god service eller benytta angreretten.

Selges varen som ubrukt forventer jeg å få en vare hvor man ikke ser noen tegn til at folk har tukla med varen. Noe av gleden med å kjøpe nytt er, hvertfall for meg meg, feelinga du får når du åpner noe nytt og urørt.

Lenke til kommentar

Helt enig med Anders...slike varer bør selges under demovarer eller lignende. Er det ingen lov om at kunden skal få vite om det, dersom varen er brukt før den blir solgt (synes det er rart om det ikke gjør det). Jeg betaler aldri full pris for en vare om den så bare har vært åpnet og stått til utstilling.

Lenke til kommentar
Helt enig med Anders...slike varer bør selges under demovarer eller lignende. Er det ingen lov om at kunden skal få vite om det, dersom varen er brukt før den blir solgt (synes det er rart om det ikke gjør det). Jeg betaler aldri full pris for en vare om den så bare har vært åpnet og stått til utstilling.

Da tror jeg du er en av de staljin henvender seg til og kaller syter .... :D

Lenke til kommentar

Da tror jeg du er en av de staljin henvender seg til og kaller syter .... :D

Hei,

Helt enig med kjetilkl. Hva som er problemet med å få en litt brukt vare, da? Er det pga at man føler seg lurt?

"F... de har lurt meg og solgt meg brukt vare :evil: !!! (med full garanti :roll: )"

Logiken i det er....?

Staljin

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en vare til ny pris skal varen være ny. Du har heller ikke kjøpt en ny bil som har vært registert på en person som ikke var fornøyd med den, så kjpe den for nybil pris. Nei når en vare selges som ny for prisen til en ny vare forlanger jeg at vare skal være ny. :grumpy:

Lenke til kommentar

Pokker heller, dersom jeg vil ha brukte varer handler jeg på loppemarked eller andre bruktmarked. Jeg kan i hvert fall garantere at dersom jeg hadde fått en brukt vare i posten uten å bli informert på forhånd, hadde jeg returnert varen og blitt svært skeptisk til butikken i ettertid.

Lenke til kommentar

Man kan ikke argumentere for at det er greit å selge brukte varer med at det er garanti på dem. :-? Hvor har dere det fra. :roll:

Selger er forpliktet til å informere om at varen er brukt. Noe annet er tull og tøys. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å få en litt brukt vare, såfremt også prisen avspeiler at varen har vært litt brukt. Skjønner ikke at du mener det er ulogisk at brukte varer skal koste mindre enn nye.

Mener du at ALLE som bruker angreretten leverer varen tilbake til butikken i URØRT stand? Det tviler jeg sterkt på. Mange tester varen, finner ut at de, av en eller annen grunn, ikke vil ha den og sender/leverer den tilbake til butikken.

Nå spør jeg deg Anders om du mener at en slik varen bør bli solgt til nedsatt pris!?

Hva er en brukt vare? Er det en vare man har brukt et par dager og levert tilbake en brukt vare? Er det en vare som ble brukt bare en gang? Hva er EGENTLIG en brukt vare?

Staljin

Lenke til kommentar

Dersom original-emballasjen har blitt brutt bør varen klassifiseres som "brukt vare" dvs. ikke ny.

Evt. en annen betegnelse kan være "åpen eske vare" eller noe slikt. Jeg synes at varen ikke nødvendigvis må selges billigere, men kunden bør informeres om at varen er en "åpen eske vare" FØR han kjøper varen.

Lenke til kommentar
jeg hadde aldri kjøpt en brukt vare til full pris!!!

når forselingen på en pakke er brutt (forutsatt at det er retail forpakning) kan varen defineres som brukt.

Greit det. Da skal jeg kjøpe noe, bruke angrerett X antall ganger og tilbakekjøpe de varene som brukte til en sterkt redusert pris :D .

På denne måten kan jeg få en hel datamaskin til en redusert pris. Smart.

Staljin

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke "lide" fordi andre fikk god service eller benytta angreretten.

Jaså, det er ingen som vil "lide", men alle vil ha god service!?. Hvem som skal lide DA? Måtte butikkene selge slike "retur" varer til en redusert pris så er jeg 100% sikker at de hadde skrudd opp prisene på NYE varene for å dekke tapet.

Det liker jeg ikke. Jeg vil heler ha fleksibilitet bege veier. At jeg kan kjøpe bilig, bytte lett, men holde kjeft når jeg får en "ny" vare i inbytte.

Staljin

Lenke til kommentar

Hvis du får en brukt vare kan du ikke være sikker på hvordan varen er behandlet. Hvor den forrige kjøperen har vært med pølsefingrene sine. For et hovedkort/skjermkort/rambrikke etc. kan det jo fortsatt virke fint når du får det. Men hvem vet om et halvt år. Produktet trenger ikke nødvendigvis å være ødelagt. Det kan fort bare være en tanke ustabilt. Selv om det er garanti på produktet er det ganske mye pes å måtte sende inn sakene til testing. Tar fort et par uker+. I den tiden kan du sitte uten maskin.

Selvsagt kan det skje med nye produkter også, men sjansen er mindre jo færre pølsefingre som har vært å tafset...

Lenke til kommentar

Jaså, det er ingen som vil "lide", men alle vil ha god service!?

Butikken som selger brukt som nytt får effektivisere driften litt da eller redusere overskuddet sitt en smule. Komplett tjener jo ganske så bra... ;) Men ja, det er butikken og ikke en tredjepart som skal merke dette.

Hvis en vare tydelig er brukt, så bør den selvsagt selges som "demobrukt" e.l. - men hvis en vare er "som ny" d.v.s at du ikke kan se at den er brukt, men kanskje emballase er åpnet etc. - da må den kunne selges som ny.

Det er klart at det går et skille et sted, og en ubrukt vare slik du beskriver er slik jeg ser det ny, såfremt ikke emballasjen er veldig slitt da. Vi kan jo ikke forvente at eskene alltid har vært behandla med silkehansker heller. Det blir urimelig. Om noen åpner emballasjen tar ut kortet, og legger alt fint tilbake igjen ville vel ingen klart å merke det engang, og derfor blir det en ikke-sak.

Det interessante er vel mer hva du mener dersom du ser et svakt skruemerke på festet til skjermkortet (noe som kommer med en gang), men selger påstår at kortet kun har vært montert i 10 minutt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...