XPUserz Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 MS klemmer til som vanlig og vil nå selge deg musikk fra Buymusic.com. Alle filene er WMA og benytter seg av lisenser som du kan kopiere et visst antall ganger, men ikke flytte over på andre maskiner. Dessuten er det begrensninger på om du kan flytte dette over på MP3 spillere eller brenne din egen CD. Kanskje ikke så gøy å lytte musikk med hodetelefoner sammen med Windows hele tiden? Microsoft's pot: - Må ha IE6.0 for å bruke siden - Må ha Windows Media Player - Alternativt må ha Windows XP om CD Coveret skal vises på mappene For min del er jeg mer en fornøyd med utvalget i kazaa, men skulle gjerne beltalt 4 kroner for en sang om jeg fikk laste den ned i god kvalitet som MP3. Er det ikke litt umoralsk at fremtidens musikk blir låst til Microsoft Windows? Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Jeg hadde ikke hatt noe i mot å betale 4 kr pr sang, men da ville jeg også kunne høre sanger der jeg selv ønsker... Det er ikke så lett for personer som ikke bruker windows eller apple å kjøpe pr sang musikk, dette er noe jeg håper forandrer seg enten ved at nye formatere som fungere fint på alle os blir utviklet eller at "butikkene" selger sangene i mer tradisjonell måte.... Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Er det ikke litt umoralsk at fremtidens musikk blir låst til Microsoft Windows? Det meste med MS er vel umoralsk, men det hjelper jo liten når "alle" bruker det uten så mye som å ofre en tanke på hva de støtter opp om. De fleste har det bare i kjeften når det gjelder boikott av MS. Et eksempel er Longhorn, som vil være stappfull av DRM rutiner. Bare søk på forumet så ser du en rekke ivrige fjortiser (les: oppvoksende datagenerasjon) som ivrer etter å kaste seg over MS siste kreasjon. Bare vent og se - her inne kommer "alle" til å bruke Longhorn, selv om "alle" i diskusjoner den siste tiden sverger høyt at noe DRM system ikke skal i deres hus. Dette står og faller på brukerne, og så lenge de vil leve i kaninhull så går vi en skummel fremtid i møte. Trist, men sant... Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 jeg gidder ikke betale en dritt bruker bare kazaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå